تاریخ انتشار: 1403/01/20 22:35
دگرگونی در فاز دفاعی استقلال برابر آلومینیوم؛
کد خبر: 1272431

حردانی هم با مصدومیت از تیم ملی برگشت

استقلال درحالی در دیدار برابر مس‌رفسنجان در جناح راست میلاد فخرالدینی را در ترکیب داشت که انتظار می‌رفت مانند همیشه صالح حردانی این تیم را همراهی کند، اما درست صبح روز بازی این خبر منتشر شد که این بازیکن مصدوم شده و نمی‌تواند شاگردان نکونام را برای بازی حساس هفته بیست‌و‌دوم همراهی کند.
حردانی هم با مصدومیت از تیم ملی برگشت

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، تیم فوتبال استقلال در بزنگاهی حساس از هفته بیست‌و‌دوم رقابت‌های لیگ برتر در نخستین دیدار سال جدید خود در‌حالی به مصاف مس‌رفسنجان رفت که بدون‌شک 3 امتیاز این دیدار می‌توانست صدرنشینی استقلال را تثبیت کرده و امیدواری هواداران این تیم برای قهرمانی را افزایش دهد. در هر صورت پرسپولیس تقویت شده و سپاهانی که هنوز یک دیدار عقب افتاده دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای شاگردان نکونام محسوب شده و همین امر می‌طلبید تا استقلالی‌ها با چنگ و دندان برای کسب هر 3 امتیاز دیدار شنبه‌شب خود تلاش کنند. در هر صورت اما این امر محقق نشده و آبی‌ها در شبی که به گواه بیشتر کارشناسان مستحق پیروزی برابر مس بودند اما اسیر اتفاقات فوتبالی و بدشانسی شده و از کسب 3 امتیاز این دیدار محروم ماندند.

نکته قابل توجه اینکه استقلالی‌ها در حالی در این دیدار به تساوی 2-2 رسیدند که تا پیش از این و در 21 دیدار قبلی خود تنها 10 گل دریافت کرده و تنها از دو تیم دیگر به همین اندازه گل خورده بودند. نکته قابل توجه دیگر حسینی در دیدارهایی که در فصل‌جاری در تهران برگزار شده و استقلال میزبان آن بوده تنها 3 گل خورده بود که فقط در همین یک دیدار حدودا به اندازه کل بازی‌های استقلال در آزادی گل خورده باشد. این درحالی است که خط دفاعی و درمجموع فاز دفاعی آبی‌ها در این دیدار تا حدود زیادی آسیب‌پذیر نشان داده تا جایی که روی گل اول رفسنجانی‌ها، روزبه چشمی تا حدودی و روی گل دوم، سلیمی با قطعیت بیشتری با اشتباهات خود باعث شدند تا استقلال در شروع دو نیمه از رقیبش عقب بیفتد. نکته دیگر اینکه برای این دیدار سیلوا نیمکت‌نشین شده و چشمی جای این بازیکن را گرفته و از سوی دیگر به‌جای مرادمند، باز هم به سلیمی اعتماد شده بود. همه اینها در حالی است که این چینش و نفراتی که در دیدار با مس در خط دفاعی استقلال به میدان رفته توقعات کادرفنی و هواداران این تیم را برآورده نکرده تا تغییرات در فاز دفاعی برای دیدار با آلومینیوم از هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌ها که جمعه برگزار می‌شود، قطعی باشد.

نکته قابل توجه اینکه در جریان دیدار با مس‌رفسنجان و در همان دقایق ابتدایی، آرمین سهرابیان یکی از ارکان اصلی خط دفاعی آبی‌ها که اتفاقا در فصل‌جاری عملکرد مطلوب‌تری را نسبت به سایر مدافعان استقلال به ثبت رسانده با دریافت کارت زرد از داور مسابقه از بازی روز جمعه تیمش محروم شده تا گمانه‌زنی‌ها درخصوص اصلاح خط دفاعی و بازسازی آن از سوی نکونام برای دیدار با نماینده اراک شدت بگیرد. بر همین اساس گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد احتمالا با بازگشت دوباره سیلوا به خط دفاعی، چشمی جایگزین مهدی‌پور مصدوم در میانه میدان شده و مرادمند نیز به ترکیب اضافه خواهد شد. در غیر این صورت با اطمینان دوباره به چشمی برای حضور در عمق خط دفاعی، احتمالا مرادمند و سیلوا روی دست او بازی خواهند کرد. در این صورت انتظار حضور حامدی‌فر در ترکیب اصلی نیز خیلی دور از ذهن نخواهد بود.

حردانی MRI جدیدی نگرفته است

استقلال درحالی در دیدار برابر مس‌رفسنجان در جناح راست میلاد فخرالدینی را در ترکیب داشت که انتظار می‌رفت مانند همیشه صالح حردانی این تیم را همراهی کند، اما درست صبح روز بازی این خبر منتشر شد که این بازیکن مصدوم شده و نمی‌تواند شاگردان نکونام را برای بازی حساس هفته بیست‌و‌دوم همراهی کند. نکته قابل توجه اینکه بعد از این دیدار برخی رسانه‌ها با انتشار خبر دوری دو هفته‌ای حردانی به این موضوع اشاره کردند که با توجه MRI جدید گرفته شده از مدافع‌هافبک سمت‌ راست آبی‌ها، این بازیکن به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ دو دیدار آتی تیمش را از دست خواهد داد. در این خصوص اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد این بازیکن تمرینات بازتوانی خود را از همان چند روز پیش آغاز کرده و به‌تازگی نیز اقدام درمانی خاصی ازجمله گرفتن MRI نداشته است. درباره این ملی‌پوش استقلال که اتفاقا در چهارمین دیدار ملی خود در برابر ترکمنستان موفق شد اولین پاس‌گل ملی خود را به ثبت برساند، گفتنی است با از سر‌گیری تمرینات استقلال بعد از فیفادی، حردانی با درد به تمرینات آبی‌ها اضافه شده و در همان روز اول با گرفتن MRI اقدامات درمانی را آغاز می‌کند. حردانی در بازی با مس با لباس‌شخصی در ورزشگاه حاضر شده و به‌تازگی نیز در یک استوری از تمریناتش با یامگا رونمایی کرد. همچنین درباره سایر مصدومان قبلی استقلال از‌جمله ماشاریپوف و بلانکو نیز وضعیت امیدوار‌کننده گزارش شده است.

داور بدون توجه به مس، بازیکن ما را دست به عصا کرد!

دیدار دو تیم استقلال و مس‌رفسنجان هر اندازه در زمین فنی و هیجان‌انگیز دنبال شد اما در ابعاد داوری، آبی‌ها معتقدند اشتباهاتی در داوری این مسابقه رخ داده که روی نتیجه تاثیرگذار بوده است و باعث شد تا دوباره موضوع اشتباهات داوری در لیگ برتر و بازی‌های حساس آن داغ شود. نکته قابل توجه درباره داوری این دیدار، اگر‌چه موضوع گل استقلالی‌ها در دقایق پایانی که می‌توانست تضمین‌کننده برتری شاگردان نکونام در این بازی باشد به‌عنوان مهم‌ترین اشتباه داوری در این مسابقه از سوی استقلالی‌ها مطرح می‌شود، اما ارکان این باشگاه به‌خصوص کادرفنی این تیم اعتقاد دارند در موارد دیگری هم پای داوران این دیدار در نتیجه به‌دست آمده در میان بوده و اشتباهات آنها فقط به گل سوم این تیم مربوط نمی‌شود. این در حالی است که از اردوی استقلال خبر می‌رسد مربیان استقلال در وهله اول به کارت زردی که داور در دقایق ابتدایی بازی به سهرابیان داده معترض هستند و اعتقاد دارند حیدری با کارتی بی‌مورد نه‌تنها باعث شده تا مدافع این تیم، بازی بعدی استقلال را از دست دهد، بلکه به‌خاطر ترس از کارت دوم با ترس و دست به عصا به بازی ادامه بدهد. این در شرایطی است که آنها اعتقاد دارند داور بازی در بسیاری از دقایق مسابقه با مماشات با بازیکنان مس رفتار کرده و در بعضی از صحنه‌ها حیدری حتی می‌توانسته در مواجهه با تیم رفسنجانی نیز دست به کارت شود. همچنین اعلام وقت‌های تلف‌شده در نیمه دوم نیز یکی دیگر از مواردی بود که اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشته و آنها در اعتراض به حیدری پس از سوت پایان بازی به وی گوشزد می‌کنند که نه‌تنها این دیدار بیشتر از 5 دقیقه در نیمه دوم وقت اضافی به همراه داشت، بلکه در همان دقایق هم، بازی دوباره متوقف شده و داور باید بر همین مبنا به دقایق اضافه می‌افزود!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/dj5xxp

آخرین اخبار