تاریخ انتشار: 1402/11/18 18:23
کد خبر: 1267107

قلعه‌نویی: بیشتر گل‌هایی که خوردیم، از روی بدشانسی بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید به فینال می‌رسیدیم، اما شانس با ما یار نبود.
قلعه‌نویی: بیشتر گل‌هایی که خوردیم، از روی بدشانسی بود

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تیم ملی فوتبال قطر اظهار داشت: ابتدا از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. ما باید آنها را خوشحال می‌کردیم و به فینال می‌رسیدیم، اما شانس با ما یار نبود.

از فرصت‌ها استفاده نکردیم و تنبیه شدیم
وی با بیان اینکه ایران یکی از بازی‌های خوب خود را در نیمه دوم ارائه کرد، گفت: فرصت‌ها و کرنرهای زیادی داشتیم که از آن استفاده نکردیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه کردند. اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنید، تنبیه می‌شوید و امشب تنبیه شدیم. پس از اینکه بازی 2-2 شد، بازی به جز پنج دقیقه در اختیار ما بود که از فرصت‌ها استفاده نکردیم.

هم بدشانس بودیم و هم از فرصت‌ها استفاده نکردیم
سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به گل سوم قطر خاطر نشان کرد: شوت قطر تبدیل به پاس گل شد و بازیکن ما، آفساید را به‌صورت میلیمتری پُر کرد که توپ تبدیل به گل شد. به قطر تبریک می‌گویم و به نظرم این اتفاق، بخشی از فوتبال است. نمی‌توانم از بازیکنان تیمم ایراد فنی بگیرم. تنها ایرادمان این بود که هم بدشانس بودیم و هم از فرصت‌ها استفاده نکردیم.

اگر کسی مقصر باشد، من مقصر هستم؛ نه فدراسیون
قلعه‌نویی در مورد ناکامی‌های متوالی تیم ملی ایران در راه قهرمانی آسیا تصریح کرد: نمی‌توانم از این بازی ایراد فنی بگیریم. موقعیت‌های زیادی داشتیم که توپ‌ها تبدیل به گل نشد. فوتبال همین است و دیدیم تیم‌هایی چون ژاپن، کره جنوبی و عربستان در مراحل قبلی حذف شدند. اگر کسی مقصر باشد، من مقصر هستم؛ نه فدراسیون. آنها در این یک ماه وظایف خود را انجام دادند. از لحاظ فنی باید با اختلاف چهار یا پنج گل پیروز می‌شدیم. اینکه شوت آنها به پاس گل تبدیل شده، بدشانسی ماست. درباره ضعف ساختارها بعداً صحبت می‌کنیم. امشب یکی از شب‌های بد زندگی من است، اما بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم.

از نیمه دوم نمی‌توانم ایراد فنی بگیرم
وی در پاسخ به این پرسش که چرا مهدی طارمی را در این مسابقه زودتر از زمین خارج نکرد، بیان کرد: تعویض زمانی انجام می‌شود که تیم روند خوبی ندارد یا بازیکن بد بازی می‌کند. قبل از گل باید سه یا چهار گل پیش می‌افتادیم. طارمی بد بازی نمی‌کرد و به همراه آزمون، موقعیت‌هایی به وجود می‌آورد. اگر بازیکن بزرگ شما خوب نباشد، باید او را تعویض کنید. با این حال تیم ملی آهنگ خوبی داشت و اگر پس از تعویض گل می‌خوردیم، می‌گفتند کادر فنی روند تیم را به هم زد. از نیمه دوم نمی‌توانم ایراد فنی بگیرم. بعد از اینکه به پنالتی رسیدیم، چندین موقعیت در شش قدم و سه قدم داشتیم. دروازه‌بان قطر روز خیلی خوبی داشت و باید بهترین بازیکن زمین می‌شد. زمانی باید تعویض کنید که روند تیم شما خوب نباشد؛ مانند نیمه اول که با شروع نیمه دوم، روند بازی تغییر کرد. طارمی وظیفه خود را به نحو احسان انجام می‌داد.

گلی استثنایی خوردیم، از خط دفاعی و ساختار دفاعی تیم ملی راضی هستم
قلعه‌نویی در مورد عملکرد خط دفاعی ایران و ضعف مدافعان تیم کشورمان عنوان کرد: شما مقابل ژاپن از همه چیز تعریف کردید؛ در مسابقه‌ای که کوچک‌ترین فرصتی به حریف ندادیم. گل اول کمانه کرد و وارد دروازه شد. در گل سوم هم رامین رضاییان به اندازه یک سانتیمتر، آفساید را پُر کرد که ارتباطی به خط دفاعی ندارد. تغییرات نیازمند گذشت زمان است. اگر با ترکیب جوان شکست می‌خوردیم، تیم از لحاظ روانی به‌هم می‌ریخت. جوانگرایی باید در زمان مناسب انجام شود. از خط دفاعی و ساختار دفاعی تیم ملی راضی هستم و به نظرم در این بازی گل‌هایی استثنائی دریافت کردیم.

بیشتر گل‌هایی که خوردیم، از روی بدشانسی بود
وی درباره اینکه کارش برای ساختن تیم ملی از امروز آغاز شده، اظهار داشت: باید از این بازیکنان تشکر کنم که تورنمنت بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند، اما شانس با ما یار نبود. بیشتر گل‌هایی که خوردیم، از روی بدشانسی بود. از الان باید به فکر تغییرات باشیم و نیروهای جوان‌تری را وارد چرخه تیم ملی کنیم تا برای جام جهانی، تغییرات بالای 50 یا 60 درصد داشته باشیم که تیم جوان‌تر شود و از لحاظ نتیجه عقب نیفتد. بازیکنان ما زحمت خودشان را کشیدند.

 تمام فکر و ذکر ملی‌پوشان یک ماه معطوف به مردم بود
سرمربی تیم ملی ایران با تمجید از لژیونرهای این تیم تصریح کرد: بیشتر لژیونرها می‌توانستند دو بازی در تیم‌های باشگاهی انجام بدهند و دیدارهای مهمی در باشگاه‌های خود داشتند، اما از روز اول به اردو اضافه شدند و نشان دادند مردم ایران را دوست دارند. یک ماه است تمام فکر و ذکر آنها معطوف مردم بود.

اگر قرار است کسی معذرت‌خواهی کند، آن فرد من هستم
قلعه‌نویی در ادامه خاطر نشان کرد: بازیکنان می‌خواستند یادگاری خوبی بر جای بگذارند و اگر ایراد فنی وجود داشته باشد، بر عهده من است. اگر توپ‌ها وارد دروازه می‌شد، مدل سؤالات فرق می‌کرد. از شما خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم و می‌دانم ناراحت هستید. شما تعصب کشور را می‌کشید و دوست داشتید ایران قهرمان شود. اگر قرار است کسی معذرت‌خواهی کند، آن فرد من هستم. همکاران تمام تلاش خود را کردند.

آنالیز بسیار خوبی از قطر داشتیم!
وی درباره تغییراتی که در ترکیب تیم ملی ایران نسبت به دیدار با ژاپن به وجود آورد، بیان کرد: نسبت به بازی قبلی فقط حاج‌صفی و طارمی را در ترکیب داشتیم. اتفاقاً آنالیز بسیار خوبی از قطر داشتیم و بین دفاع راست و یارگیر سمت راست حریف، موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. طارمی می‌توانست با دروازه‌بان حریف تک به تک شود. با همین شیوه طارمی روی ارسال جهانبخش فرصت گلزنی داشت که به توپ نرسید.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه تیمش همانند دیدار با ژاپن بازی کرد، گفت: میلاد محمدی و محمد محبی در میان بهترین‌های دیدار با ژاپن بودند، اما به‌خاطر فاصله کم میان دیدارها تغییراتی ایجاد کردیم. آنالیز خوبی داشتیم و به گل هم رسیدیم. اگر گل دوم را می‌زدیم، شاید شرایط متفاوت می‌شد. هنگامی که در نیمه دوم عقب افتادیم، ترکیب را هجومی‌تر کرده و طارمی را به سردار نزدیک کردیم. فکر نمی کنم در همه این بازی‌هایی که پشت سر گذاشتیم، به اندازه این مسابقه فرصت داشته باشیم.

قلعه‌نویی در پایان اظهاراتش عنوان کرد: از همکارانم و نیز تیم  پشتیبانی و پزشکی که در این 11 ماه تلاش زیادی کردند، تشکر می‌کنم. مسئولان، رسانه‌ها و رسانه ملی به‌ویژه پس از دیدار با ژاپن، خیلی نسبت به تیم ملی محبت داشتند و از تیم حمایت کردند. من شرمنده همه آنها شدم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/djqm5j

آخرین اخبار