تاریخ انتشار: 1402/11/30 13:27
کد خبر: 1267680

طارمی از چشم افتاد؟ | وضعیت عجیب مهاجم ایرانی بعد از فاجعه

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی در اتفاقی بی‌سابقه، ۹۰دقیقه تمام روی نیمکت پورتو نشست.
طارمی از چشم افتاد؟ | وضعیت عجیب مهاجم ایرانی بعد از فاجعه

مهدی طارمی در دیدار پورتو مقابل آروکا چیزی حدود نیم‌ساعت برای تیمش به میدان رفت و عملکرد خوبی نداشت. در روزی که پورتو ۳بر۲ باخت، آمار عجیب تنها ۳لمس توپ به نام طارمی ثبت شد که نشان از شرایط بسیار بد او داشت. شاید همین مسئله هم باعث شد در مسابقه این هفته مقابل استرلا که به برتری ۲بر صفر آبی‌ها انجامید، مهاجم ایرانی ۹۰دقیقه روی نیمکت بنشیند و در اتفاقی بی‌سابقه حتی جزو ۵تعویضی سرجیو کونسیسائو هم نباشد. مجموعه این مسائل نشان از شرایط نامطلوب مهاجم ایرانی دارد؛ فورواردی که در ماه‌های گذشته به‌ندرت شاهد درخشش و اثرگذاری او بوده‌ایم.

آیا برای آرسنال استراحت کرد؟

طارمی کلا فصل خوبی را پشت سر نگذاشته، در میانه‌های نیم‌فصل دوم آمار ضعیف فقط ۳گل و یک پاس‌گل به نام او ثبت شده و قبل از این هم گاهی پیش آمده بود که به بهانه فنی تعویض شود، اما ۹۰دقیقه کامل نشستن روی نیمکت اتفاق جدیدی بود که به این راحتی‌ها قابل هضم نیست. ۲احتمال در این زمینه متصور است؛ یکی اینکه خودداری طارمی از تمدید قرارداد با پورتو و جدایی قریب‌الوقوعش از این تیم باعث شده کادر فنی او را به شکلی زودرس از برنامه‌های تاکتیکی کنار بگذارد، دیگری اینکه شاید مهاجم ایرانی برای بازی با آرسنال حفظ شده است. به هر حال، پورتو چهارشنبه‌شب در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مسابقه بسیار سختی با تیم فوق‌العاده آماده آرسنال دارد و ممکن است سرمربی آبی‌ها به او برای حضور در بازی با توپچی‌ها استراحت داده باشد. این فرضیه مخصوصا از جایی قوت می‌گیرد که کونسیسائو بعد از پایان بازی گفت: «طارمی با وجود آنکه می‌دانست یک ثانیه هم بازی نمی‌کند، سخت تمرین کرد.»

بازخوانی یک فاجعه

به همین بهانه اما بد نیست نگاهی دیگر به عملکرد بسیار ضعیف طارمی در آخرین بازی تیم ملی مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا بیندازیم و برخی نکات را مرور کنیم که شاید گروهی از هواداران فوتبال به آن توجه نکرده باشند. در نیمه‌اول این مسابقه، رد پای طارمی روی هر دو گل قطر به ایران دیده می‌شد؛ گل اول از جایی شروع شد که قطری‌ها توپ طارمی را به‌طور سالم پشت محوطه جریمه خودشان زدند و آن توپ برگشت و به دروازه ایران رفت، گل دوم هم از شکست طارمی در نبرد یک به یک با بازیکن حریف شروع شد؛ توپی که بلافاصله به اکرم عفیف رسید و با ضربه جادویی او قطر را برنده به رختکن فرستاد. طارمی در نیمه‌دوم هم دو فراز بسیار بد داشت؛ پس از گل تساوی ایران و روی حملات پرفشار قطر، این مهاجم بوشهری بود که با یک ضربه سر ناشیانه باعث شد پدرو میگوئل روی دیرک دو در آستانه گلزنی قرار بگیرد، اما ضربه سر این بازیکن را شجاع خلیل‌زاده از روی خط برگرداند. نهایتا هم این بازیکن در دقایق تلف‌شده نیمه‌ دوم یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد تا روی زمین بیفتد، احساس ناراحتی کند و تعویض شود. بیهوده نبود که طارمی ضعیف‌ترین بازیکن ایران در بازی با قطر لقب گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/emz96y

آخرین اخبار