تاریخ انتشار: 1402/09/01 17:42
کد خبر: 1261711

مورایس: بازار نقل و انتقالات رقابتی است/ چگونه فوتبال ایران با قانون سقف بودجه رشد می‌کند؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان قانون سقف بودجه در فوتبال ایران را نقد کرد.
مورایس: بازار نقل و انتقالات رقابتی است/ چگونه فوتبال ایران با قانون سقف بودجه رشد می‌کند؟

ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر، اظهار داشت:  فردا مقابل تیم جدیدی بازی می‌کنیم و برای بازی فردا مشتاق هستیم.

وی درباره تفاوت در تعداد بازی‌های تیم‌های مختلف  لیگ عنوان کرد: لیگ باید سازماندهی داشته باشد؛ اگر لیگ عادلانه و منصفانه باشد، ممکن است تیمی بازی کمتری داشته باشد.

سرمربی سپاهان در مورد شایعه جدایی نیلسون از سپاهان، تصریح کرد: باشگاه ورزشی سیستم باز دارد؛ بازیکن می‌تواند در آن وارد یا خارج شود و این اتفاق برای هر تیمی رخ می‌دهد؛ بازار نقل و انتقالات رقابتی است؛ باشگاه به دنبال منفعت و بازیکن به دنبال گزینه‌های انتخابی است و در هر باشگاه ممکن است بازیکن برود یا بیاید؛ در حال حاضر نیلسون همراه ما نیست.

مورایس راجع‌به احضار امید نورافکن به کمیته انضباطی، گفت: اگر من را بشناسید، ارزش زیادی برای احترام قائل هستم؛ همه انسان هستیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم؛ اهمیتی ندارد از کدام کشور یا باشگاه هستیم و به انسان بودن باید احترام بگذاریم و اینگونه دنیا در صلح خواهد بود. اگر حرکت غیراخلاقی از طرف بازیکن من رخ داده باشد، من عذرخواهی می‌کنم زیرا دوست ندارم از طرف تیم و بازیکنان تحت مدیریت من بی‌احترامی رخ دهد. البته من امید‌ نورافکن را می‌شناسم و او بازیکن و انسان قابل احترامی است.

 در پاسخ به سوالی درباره فوتبال ایران و ارزیابی‌اش از آن، عنوان کرد: نه‌تنها من بلکه بازیکنان مختلفی که در سال‌های گذشته در ایران بودند، باید همه در‌کنار هم کنفرانسی بگذاریم و از فوتبال ایران و تفاوت‌ها و چشم‌اندازهای آن صحبت کنیم. اگر این موضوعات‌ مشخص شود ما مربیان هم متوجه می‌شویم که باید در چه مسیری جلو برویم و ببینیم هدف چیست.  ایران یک کشور فوق‌العا‌ده با مردم فوق‌العاده و ایده‌های فوق‌العاده است و امیدوارم لیگ بهتر و فوتبال بهتری را شاهد باشیم.  از دید افراد بسیاری می‌توان درباره فوتبال ایران سخن گفت. ما برای مردم کار و فوتبال می‌کنیم؛ بنابراین باید گوش بدهیم که آنها چه چیز‌هایی می‌خواهند. آنها هستند که عاشق فوتبال هستند.

وی افزود: باید از دید تماشاگران، بازیکنان، داوران، مردم داخل خانه و سایر افراد این موضوعات را ببینیم. موضوعات بسیار زیادی هست که در فوتبال ایران وجود دارد. ایران یک فوتبال باکیفیت دارد ولی باید به جای هزینه، سوال پرسید و از آنها پرسید که چه چیزهایی نیاز دارید و برای آن برنامه‌ریزی کرد. باید ببینیم که یک باشگاه چه شرایطی دارد؛ اینکه یک باشگاه چه باید برای جذب بازیکنان و هواداران چه باید بکند. امسال موضوع سقف بودجه را مطرح کرده‌اند و سوال این است که چگونه این قانون ایجاد شده و چگونه باوجود آن می‌توان رشد کرد؟ آیا یک فرد فوتبالی از باشگاه‌ها درباره این قانون و‌ نحوه انجام آن مورد سوال قرار گرفته‌اند؟! ما برای رشد کردن به امکانات ‌و اقدامات بسیاری احتیاج داریم و نیاز به منابع مختلف و افراد باکیفیتی داریم که رشد کنیم. همه موضوعات می‌تواند ایران را یک کشور مثال‌زدنی در کل دنیا کند؛ من اهل ایران نیستم اما فرهنگ فارسی را مطالعه کرده‌ام و باید بگویم این کشور فرهنگ فوق‌العاده خوبی دارد که باید آن را ادامه دهیم؛ ما باید آن را گوش کنیم و طبق این فرهنگ جلو رویم و بتوانیم به موفقیت برسیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqag8x

آخرین اخبار