تاریخ انتشار: 1403/01/15 19:49
نایب رئیس اسبق هیات مدیره استقلال در گفت وگوبا فرتاک ورزشی:
کد خبر: 1272135

نکونام قابلیت فنی و دانایی لازم برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر را دارد/ خطیر باید وظیفه مدیریتی خود را بخوبی انجام بدهد

بخش اول گفت وگو با رضا صادقپور در خصوص شرایط حال حاضر استقلال و نتایج کسب شده توسط جواد نکونام را با هم میخوانیم.
نکونام قابلیت فنی و دانایی لازم برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر را دارد/ خطیر باید وظیفه مدیریتی خود را بخوبی انجام بدهد

به گزارش فرتاک ورزشی

رضا صادقپور یکی از معدود مدیران استقلالی است که در عرصه ورزش و اقتصاد تخصص های لازم را دارد به طوری که در کارنامه ورزشی او بازی در تیم های تراکتورسازی تبریز، نساجی مازندران  و .. دیده می شود و هم چنین در عرصه  مربیگری او سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی، سرمربی  فوتسال استقلال تهران و... را برعهده داشته است .

صادقپور در عرصه مدیریت ورزشی معاون باشگاه  استقلال و نایب رئیس هیات مدیره بوده و هم چنین ریاست آکادمی فوتبال این باشگاه را نیز بر عهده داشته است اما آن چه او را متفاوت تر از خیلی از مدیران و پیشکسوتان استقلال نشان داده است، تخصص در حوزه اقتصادی بوده چرا که  در کارنامه او سالها مدیریت ارشد سیستم بانکی و کارشناسی در حوزه بورس و بیمه  دیده می شود.

با توجه به شرایط خاص استقلال و پرسپولیس و قرار گرفتن در آستانه واگذاری به بخش خصوصی و زمزمه های تمایل بانک ها به در اختیار گرفتن این دو تیم، شاید بتوان گفت رضا صادقپور یکی از خبره ترین افرادیی می باشد که در این زمینه حرف برای گفتن دارد تا به زوایای مختلف اقتصاد در ورزش و دلایل عدم موفقیت باشگاه های ایرانی در امر اقتصاد ورزشی را متوجه بشویم..

بر همین اساس با ایشان گفت وگویی را انجام داده ایم که در دو بخش منتشر خواهد شد که بخش اول در خصوص شرایط فنی باشگاه استقلال و نتایج کسب شده این تیم در لیگ برتر می باشد که در این گفت وگو او را مشاهده خواهید کرد و بخش دوم و با اهمیت این گفت وگو اختصاص به اقتصاد ورزش و واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بانک ها و نقاط ضعف و قوت این اتفاق پرداخته ایم که می توانید آن را پنجشنبه شب در فرتاک ورزشی مشاهده نمایید. 

با هم بخش اول  گفت وگوی نادر دارستانی سردبیر فرتاک ورزشی با آقای رضا صادقپور را به طورت نوشتاری و فایل صوتی می خوانیم و می شنویم.

رضا صادقپور در خصوص مباحث فنی و اختلافات موجود بین مدیرعامل و سرمربی و نتایجی که تاکنون جواد نکونام کسب کرده است ، گفت: سرمربی در حوزه فوتبال دارای جایگاه و ساختار تفکری بالایی است. و برای دستیابی به موفقیت باید آرامش خاطر داشته باشه و این آرامش از هوادار ، مدیریت و اعضای مجمع بایستی به او منتقل بشود تا بتواند برنامه‌ هایش را پیاده کند و  فرقی نمی کند که سرمربی چه کسی است، هر شخصی که بخواهد سرمربی باشد باید این اعتماد و آسوده خاطر و تفکر حمایتی در باور مدیریت خلاصه  شده باشد، حالا میخواهد جواد نکونام یا هر شخص دیگری سرمربی باشد ..

هر کدام از آقایان خطیر و نکونام دارای ویژگی‌هایی هستند و در دو حوزه متفاوت مدیرعامل وسرمربی فعالیت دارند و هر کدام از آنها بایستی نسبت به وظیفه‌ای که برعهده دارد کوشا باشد  اما بیشترین مسئولیتی که هوادار از آنها می خواهد در حوزه مربیگری است  چرا که واقعا سرمربی استقلال  فشارهای بسیاری متحمل می‌ شود.البته درتمام دنیا همین است و بیشتر سرمربیان در زمانی که تیم نتیجه نمی گیرد  مورد خطاب هواداران قرار میگیرند

به نظر من جواد نکونام علی‌رغم تجریه بسیار بالایی که در امر بازیکنی داشته است، اما باید بپذیریم دوران بازیکنی با مربیگری تفاوت های بسیاری دارد و او در حوزه مربیگری آن هم در تیم‌های پر طرفدار تجربه‌ چندانی نداشته است اما او توانسته بخوبی از وظیفه‌ای که بر عهده دارد بر بیاید و در این دوره کوتاه قابلیت‌های فنی خود  را نشان داده است و جدول و نتایج استقلال بیانگر این است که جواد نکونام دارای موفقیت‌های فنی بوده است 

فایل صوتی گفت وگو با رضا صادق پور 

بدون تردید فشار و مبنای ذهنی و روانی که یک سرمربی در در تیم‌های پرطرفدار با مربی که روی نیمکت تیم‌های کم طرفدار می نشیند بسیار متفاوت است و این فشار و استرس سرمربی را از شرایط عادی و طبیعی دور می کند اما نکونام علی رغم تمامی این فشارها نشان داده  که موفق بوده است .

باشگاه اگر بخواد نقش حمایتی از مربی داشته باشد باید براساس استانداردها از سرمربی حمایت کند تا سرمربی بتواند مباحث فنی و رسانه ای را پیش ببرد و نسبت به رقباش پیشی بگیرد  و این فرایند رو در حوزه فنی به هودار انتقال مثبت بدهد.

همان طور که در زمان حضور فرهاد مجیدی در استقلال وقتی تازه به این تیم آمده بود در مصاحبه با فرتاک ورزشی عنوان نمودم  که او می‌تواند در استقلال موفق بشود ، در پایان فصل نیز این اتفاق افتاد و استقلال قهرمان لیگ شد و الان هم در خصوص جواد نکونام می گویم که او قابلیت این را دارد که استقلال را به نتیجه دلخواه در پایان فصل برساند و این تیم را قهرمان کند اما نیازمند این است که آقای خطیر هم وظیفه حمایتی خودش را بخوبی ایفا کند تا این نتایج محقق بشود .

البته آن چه در فرایند مصاحبه‌های سرمربی استقلال و بازیکنان در رسانه‌ها شاهد هستیم بیانگر این است که این حمایت ها بصورت ویژه اتفاق نیفتاده است که امیدوارم در ادامه فصل با تدابیر اعضای محترم هیات مدیره و مدیرعامل این اتفاق صورت بگیرد.تا در پایان فصل با کسب مقام قهرمانی دل هواداران شاد بشود.

هواداران استقلال بسیار صبور و محترم هستند و طی سالیان گذشته که نتیجه خوبی گرفته نشده است، آنها همیشه حامی تیم بوده‌اند و بنده به نوبه خود از تمامی عزیزان تشکر میکنم و علی رغم این که سالها در عرصه بازی و مربیگری و مدیریتی در این باشگاه حضور داشته‌ام اما با افتخار بالاترین سمت خودم در استقلال را هوادار بودنم می دانم و به آن افتخار میکنم. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqz6nv

آخرین اخبار