تاریخ انتشار: 1402/09/20 08:47
کد خبر: 1263460

ترکیب ایرانی خارجی برای تیم ملی والیبال | همه در انتظار تصمیم سعید معروف

با توجه به رویکرد سرپرست جدید فدراسیون والیبال مبنی بر بکارگیری مربی خارجی، به نظر می‌رسد احتمال کمی برای سرمربیگری سعید معروف در تیم ملی وجود دارد.
ترکیب ایرانی خارجی برای تیم ملی والیبال | همه در انتظار تصمیم سعید معروف

وحید مرادی سرپرست فدراسیون دوومیدانی روز گذشته از چهار گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی والیبال رونمایی کرد. بر این اساس روبرتو پیاتزا، ولادیمیر آلکنو، سعید معروف و توماس توتولو نفراتی هستند که قرار است کمیته فنی فدراسیون در مورد آنها تصمیم‌گیری کند تا در نهایت ظرف یکی دو ماه آینده تکلیف سرمربی تیم ملی روشن شود.

یکی از نکات قابل توجه در انتخاب سرمربی تیم ملی تغییر رویکرد فدراسیون نسبت به سرمربیگری سعید معروف است. در حالی که محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون تمایل داشت تا بار دیگر یک گزینه ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و سعید معروف را برای این کار در نظر داشت اما وحید مرادی سرپرست فدراسیون معتقد است نباید مهره‌ای مثل معروف را که یکی از شاخص‌ترین چهره والیبالی ایران است به این زودی به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

مرادی در مورد سرمربیگری معروف معتقد است: «داورزنی علاقه‌اش این بود که این فرصت مجدد به مربی ایرانی داده شود. اختلاف نظرهایی داشتیم البته شخصا با سعید صحبت نکرده ام. او ظرفیتی بی بدیل برای آینده ایران است اما معتقدم نباید نیروهای اینچینی‌مان را بسوزانیم. باید تصمیمی درست گرفته شود. آن هم کمیته فنی در این حوزه صحبت می‌کند. تیم ملی ما یکبار تجربه مربی ایرانی داشته و الان تصمیمش باید درست باشد که والیبال صدمه نخورد. سعید ظرفیت بالایی برای والیبال ایران است و باید مراقبشان باشیم. معتقدم سعید معروف هنوز ظرفیت این را دارد که به عنوان بازیکن - مربی کمک کند اما بستگی به تصمیمات معروف و در عین حال تصمیمات کمیته فنی دارد.»

از طرفی مرادی معتقد است ترکیب کادری خارجی - ایرانی بیشتر جواب می‌دهد و می‌گوید «شاید ترکیب مربیان خارجی و ایرانی ترکیب مناسب‌تری باشد. سودش برای کشور ما و تیم ملی در این مقطع بیشتر است.»

به این ترتیب یکی از احتمالات این است که معروف به عنوان مربی در کادر تیم ملی قرار گیرد و یک گزینه خارجی به عنوان سرمربی انتخاب شود که به نوعی همان ترکیب کادر ایرانی - خارجی مورد اشاره سرپرست فدراسیون است. البته این موضوع بستگی به تصمیم کمیته فنی و همچنین نظر معروف دارد که در نهایت هر دو طرف به این جمع‌بندی می‌رسند یا خیر.

به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال باید هر چه سریع‌تر تکلیف سرمربی تیم ملی را روشن کند. جانلورنزو بلنجینی پیش از این یکی از گزینه‌های اصلی هدایت تیم ایران بود اما با توجه به توقف روند انتخاب سرمربی تیم ملی در نتیجه پایان دوران ریاست محمدرضا داورزنی، این مربی با به فدراسیون بلغارستان نزدیک‌تر شد و از لیست گزینه‌های ایران کنار رفت. بنابراین پیش از اینکه دیگر گزینه‌های تیم ملی هم با فدراسیون‌های دیگر به توافق برسند باید هر چه زودتر تکلیف سرمربی را مشخص کرد؛ کاری که وحید مرادی آن را اولویت اصلی فدراسیون می‌داند.

روند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال با پایان رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس آغاز شد و محمدرضا داورزنی رئیس وقت فدراسیون والیبال با عذرخواهی از مردم قول داد که والیبال ایران با یک مربی تاپ خارجی بار دیگر به روند سابق خود برمی‌گردد. با تعیین تکلیف سرپرست فدراسیون حالا باید موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی با جدیت بیشتری دنبال شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/lybj6r

آخرین اخبار