تاریخ انتشار: 1403/02/28 09:06
کد خبر: 1275536

تفاوت روزبه چشمی و رافائل سیلوا/ مغز متفکر و فرمانده آبی‌ها دوباره در قائم‌شهر

استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر به مصاف نساجی قائمشهر می رود وحضور ستاره با تجربه آبی پوشان خیال نکونام در خط دفاع را راحت کرده است.
تفاوت روزبه چشمی و رافائل سیلوا/ مغز متفکر و فرمانده آبی‌ها دوباره در قائم‌شهر

به گزارش فرتاک ورزشی

جواد نکونام در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در یک شرایط خاص برابر فولاد خوزستانی وارد میدان شد که از یک طرف در خط دفاعی با کمبود بازیکن مواجه بود واز سوی دیگر با توجه به پیروزی پرسپولیس و قرار گرفتن آنها در صدر جدول، نیاز مبرم به پیروزی داشت تا بتواند دوباره صدر را باز بگیرد. 

استقلال در بازی برابر فولاد مجبور شد بعد از مدت‌ها از رافائل سیلوای برزیلی در مرکز خط دفاعی به‌جای روزبه چشمی استفاده کند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند سیلوا با پاس‌های قطری و بلند خود در بازی‌هایی که در آنها به میدان می‌رود، می‌تواند تاثیر زیادی را در بازیسازی از عقب برای استقلال ایفا کند. همچنین روحیه جنگندگی و سرزنی این بازیکن را ستودنی توصیف می‌کنند. این در صورتی است که بیشتر این آپشن‌ها در وجود بازیکنی مانند روزبه چشمی نیز وجود داشته است، با این حال موارد دیگری که کاپیتان دوم استقلال را از سیلوای برزیلی متمایز می‌کند به قدرت فرماندهی و رهبری چشمی مربوط می‌شود. چشمی با بازی روان و پا به توپ خود معمولا تیمش را به‌سمت جلو راه می‌اندازد. البته این‌ها تماما موارد فنی هستند که روزبه از پس وظایف محوله به‌خوبی بر‌می‌آید.

رافائل سیلوا- روزبه چشمی

چشمی معمولا به‌عنوان یک بازیکن باتجربه در زمین، وظیفه رهبری تیم را هم به‌خوبی ایفا کرده و جلوی بسیاری از اتفاقات را با حضور به موقع در متن ماجرا می‌گیرد. هنوز یادمان نرفته که او در چند بازی اخیر استقلال که در آستانه محرومیت قرار داشت، با وجود بازی در یک پست حساس و برخورداری از روحیه جنگندگی، رفتار و سبک بازی‌اش را طوری مدیریت کرد تا در بازی‌های سخت از همراهی تیمش محروم نشود و البته که بازوبند کاپیتانی استقلال در پیش‌فصل امسال در آستانه بسته شدن روی بازوی‌های شماره 4 این تیم قرار داشت؛ هر چند با توجه به مسائلی که عنوان شد باید از روزبه چشمی به‌عنوان کاپیتان اصلی استقلال یاد کرد و حالا این بازیکن به‌عنوان مغز متفکر و فرمانده آبی‌ها دوباره در قائم‌شهر به ترکیب اصلی تیمش بازخواهد گشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/lyez98

آخرین اخبار