تاریخ انتشار: 1403/01/27 13:33
کد خبر: 1272862

ماجرای طلب دلاری استقلال از دو باشگاه بین‌المللی

در ماه‌های گذشته صحبت‌های زیادی در رابطه با دریافت مبالغ ارزی از دو باشگاه فنرباغچه و الوصل امارات حول و حوش باشگاه آبی تهران مطرح بود.
ماجرای طلب دلاری استقلال از دو باشگاه بین‌المللی

در روزهایی که موضوع پرونده محمد محبی و واریز دلار به حساب باشگاه سانتاکلارا پرتغال نقل محافل فوتبالی استقلال بود اعلام شد که این مبلغ پرداخت شده است اما جای تعجب است که هیچ سند و مدرک مشخصی در این باره منتشر نمی‌شود.


به طور کلی در طول ماه‌های گذشته پس از حضور کادر جدید مدیریتی در باشگاه استقلال که در راس آن علی خطیر حضور دارد ماجراهای مربوط به دریافت مطالبات ارزی استقلال و یا پرداخت بدهکاری‌های اینچنینی با تمهیداتی خاص در رسانه‌ها منتشر می‌شود. برای نمونه در ارتباط با پرداخت شدن پول باشگاه سانتاکلارا در پرونده‌ای که به ظاهر باشگاه استقلال در آن محکوم شده بود این مجموعه تنها با انتشار بیانیه‌ای در این باره از پرداخت شدن طلب باشگاه سانتاکلارا خبر داد. حال اینکه همچنان گروهی از افراد آگاه و مرتبط با امر نقل و انتقالات در این زمینه نکاتی سئوال برانگیز را مطرح می‌کنند. 

 

اما یکی از این مباحث مهم همچون پرداخت شدن بدهی باشگاه الوصل به استقلال ، در ارتباط با دریافت طلب ۲۵۰ هزار دلاری این باشگاه از محل انتقال اللهیار صیادمنش از باشگاه فنرباغچه بود. گفته می‌شود باشگاه ترکیه‌ای مبلغ مربوطه را در دو قسط ۷۰ و ۱۸۰ هزار دلاری طی دو ماه شهریور و دی ۱۴۰۲ به باشگاه استقلال پرداخت کرده است. اینکه این مبالغ به صورت نقدی و یا واریز به حساب بوده و یا آیا اصلاً چنین مبلغی به دست مسئولان باشگاه استقلال رسیده هنوز به شکل شفاف از سوی مدیران باشگاه رسانه‌ای نشده است.

اما دو نکته در این بین وجود دارد. اول اینکه اگر باشگاه فنرباغچه این پول را پرداخت کرده‌ چرا این موضوع به شکل رسمی اعلام نشده است و دوم اینکه اگر هنوز باشگاه فنرباغچه این مبلغ را پرداخت نکرده چرا مدیران باشگاه استقلال مطالبه‌گری نمی‌کنند و با انتشار این خبر و رسانه‌ای کردن آن باشگاه ترکیه‌ای را تحت فشار قرار نمی‌دهند. قطعاً این مبلغ در شرایط فعلی مثلاً در ارتباط با پرداخت طلب باشگاه سانتاکلارا و یا ریکاردو ساپینتو که به تازگی دادگاه او نیز در فیفا برگزار شد می‌تواند گره بزرگی از مشکلات مالی باشگاه استقلال را باز کند.

با توجه به دغدغه‌های این روزهای هواداران باشگاه استقلال بابت انتقادات کادر فنی از مشکلات داوری و قیاس این موضوع با نمونه‌های مشابه در اشتباهات داوری در دیدارهای تیم پرسپولیس - که به زعم سرمربی استقلال به سود تیم سرخپوش پایتخت تمام شده است - به نظر می‌رسد رفع دغدغه‌های این چنینی مربوط به پرداخت بدهی‌های باشگاه استقلال از طریق منابع ارزی که باشگاه باید آنها را دریافت می‌کرده و یا باید دریافت کند می‌تواند تا حد زیادی هواداران را آسوده خاطر سازد اما پیام واضح و روشنی در این باره از سوی باشگاه استقلال مشاهده نمی‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/npj9ev

آخرین اخبار