تاریخ انتشار: 1403/03/06 13:32
کد خبر: 1276086

نکونام: هیچ قولی برای قهرمانی ندادم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: زحمت‌مان را می‌کشیم، ولی هیچ قولی برای قهرمانی ندادم.
نکونام: هیچ قولی برای قهرمانی ندادم

به گزارش فرتاک ورزشی

جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو هفته از لیگ مانده و تمام تمرکزمان روی بازی‌های باقیمانده است تا ان‌شاءالله بهترین عملکرد را داشته باشیم. یادتان باشد روز اول گفتم که تا روز آخر می‌جنگم. زحمت‌مان را می‌کشیم، ولی هیچ قولی برای قهرمانی ندادم. بهتر است فیلم‌ها و حرف‌های من را مرور کنید. من گفتم که اگر 13 بازیکن هم داشته باشیم برای قهرمانی می‌جنگیم. الان هم برنامه ما هیچ تغییری پیدا نکرده است و تا آخرین روز می‌جنگیم.

مطمئنم جام قهرمانی برای ما و هواداران ماست

وی در ادامه افزود: هرچند خیلی‌ها نمی‌خواستند این تیم نتیجه بگیرد و گفتند تیم پنجم یا سیزدهم شود، اما من از روز اول گفتم که استقلال باشگاه بزرگی است و نباید کوچکش کنیم، با این وجود کسانی که کوچک بودند اینجا دوست داشتند باشگاه را کوچک کنند. خدا را شکر با کمک هواداران و بازیکنان اجازه ندادیم. تا لحظه آخر در فوتبال نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی کسی پایین برود. باید تلاش کنیم و دو بازی آخر را ببریم. رقیب تحت فشار است و من مطمئنم که بعد از دو بازی جام قهرمانی برای ما و هواداران‌مان است.

تیمی که باید شرمنده باشد ما نیستیم

سرمربی تیم استقلال در واکنش به این موضوع که اظهارات او و بازیکنان تیمش بعد از بازی با نساجی نشانه ناامیدی بود، اما امروز بعد از 24 ساعت ظاهراً تیم ریکاوری شده است و شانس قهرمانی دارد، گفت: نه اینطور نیست؛ ناکامی نیست. من صحبت‌های بعد از بازی‌ام را عیناً‌ تکرار می‌کنم. شما قضاوت بازی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان و ملوان را ببینید! بازی ما را با مس رفسنجان و نساجی ببینید. هیچ بحثی در این نیست. بحث آن روز ما کاملاً درست و فنی بود، چون با این اتفاقاتی که داور رقم می‌زند مگر می‌شود قهرمان شد؟! در زمین شما تیم را می‌بینید؛ ما از روز اول همین بودیم. هیچ‌کدام از بازیکنان ما حق ندارند یک روز بد تمرین کنند. مگر می‌توانند یک روز بد بازی کنند؟ ما این همه هوادار داریم؛ مگر می‌تواند بازیکن کم‌کاری کند. نکته دوم این است که تیمی که باید شرمنده باشد ما نیستیم. ما زحمت‌مان را کشیدیم؛ کسانی دیگر باید شرمنده باشند که شرایط را سخت کردند، وگرنه ما تا الان قهرمان شده و جشن‌مان را هم گرفته بودیم.

به ناحق به رده دوم جدول آمدیم و تا آخرین لحظه می‌جنگیم

نکونام همچنین خاطر نشان کرد: من شش تیم را نام می‌برم که از ما بیشتر هزینه کردند. شما نمی‌دانید چه بلایی سر بازیکنان ما آمد. بازیکن ما قرارداد هشت میلیاردی تیمش را یک میلیارد کرد. بازیکن داشتیم قراردادش را 150 میلیون تومان کرد تا سقف را رعایت کند و در آخر هم در نیم‌فصل از تیم‌مان رفت. این اتفاقات امسال پدر تیم ما را درآورد، ولی ما تعارف نداریم و با استقلال شوخی نداریم. از روز اول گفتم که تمام وجودم را می‌گذارم و بازیکن هم باید وظیفه‌اش را انجام دهد. ما اینجا یک وظیفه داریم و آنهم جنگیدن برای استقلال تا روزی است که این پرچم را در دست داریم. مطمئن باشید این تیم تا آخرین لحظه می‌جنگند و به امید خدا اتفاقات خوب فوتبالی هم بیفتد و ما بتوانیم حق‌مان را بگیرم، چون الان به ناحق به رده دوم آمدیم.

برادران حیدری با قضاوت‌های خود جدول را عوض کردند

وی راجع به اینکه تیمش تا به اینجا میانگین امتیازی بالای دو امتیاز را به ثبت رسانده و آیا چنین انتظاری را از تیم تحت هدایت خود داشته است یا نه، تصریح کرد: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد. حتی تیم رقیب ما یک روز به یکی از مربیان ما پیغام داد که مثلاً یک تیم دیگری خیلی قوی است و شروع کنند به اذیت کردن آن تیم! من گفتم اما به کسی کاری نداریم و تمام تمرکزمان روی تیم خودمان است. همانطور که گفتم وقتی دیدند تیم ما لقمه گلوگیری است شروع کردن به اذیت کردن! البته اذیت فوتبالی کسی نمی‌تواند انجام دهد؛ مگر اینکه با اتفاقاتی مثل داوری باشد. باز هم می‌گویم قضاوت برادران حیدری برای تیم ما و رقیب را ببینید، آنها جدول را عوض کردند. اتفاقاتی که افتاد خارج از چارچوب بود و ما نمی‌توانستیم کاری کنیم، ولی به هر حال این اتفاق افتاد. یک نکته دیگر هم وجود دارد که باید بگویم؛ تیم ما در بازی با نساجی مخصوصاً وقتی نتیجه 3 بر صفر حریف را شنید، خواه ناخواه این اتفاق افتاد. حتی در بین دو نیمه سعی کردم با بچه ها صحبت کنم، ولی به هر حال بازیکن تمرکزش را از دست می‌دهد. حتی مربی رقیب ما هم حواسش به آن نتیجه بود. به نظرم در بازی با نساجی تیم ما تحت تأثیر نتیجه بازی حریف بود. فکر نمی‌کردم با اشتباهاتی که در آن بازی انجام می‌شود نتیجه برگردد، ولی این اتفاق افتاد. ما یک راه داریم و آنهم تلاش و حمایت هواداران تا روز آخر است.

استقلال-مهردا محمدی

هنوز کار بزرگ‌مان را تمام نکردیم و تا 67 امتیاز هیچ کوتاهی نمی‌کنیم

«پرسپولیس دو بازیکن ملی‌پوش وارد زمین کرد و در نیمه دوم نتیجه را تغییر داد، اما دست شما خالی است. به نظرتان در دو بازی آینده این کمبود به استقلال ضربه نخواهد زد؟»، سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال توضیح داد: من روز اول هم گفتم که با 13 بازیکن نیز می‌جنگم. این شرایط را در زمان بازیگری و مربیگری هم داشتم و مشکلی نیست، اما وقتی شما در یک کورس و رقابتی قرار می‌گیرید، کسی که انرژی بیشتری دارد قطعا موفق می‌شود. من نمی‌توانم به دو بازیکنم استراحت بدهم. شاید حتی یک بازیکن بد بازی کند و هوادار هم ناراحت شود، اما من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ من در تاریخ 16 آبان ماه، نامه‌اش هم موجود است و گفتم ارونوف را می خواهم اما نگرفتند. بازیکنان معمولی را که بند فسخ داشته است، برای من نگرفتند. خودتان می‌دانید چه اتفاقاتی برای ما رقم زدند. کارشناسان هم فکر نمی‌کردند این نتایج برای تیم ما رقم بخورد. به نظرم بازیکنانم کار بزرگی انجام دادند، ولی هنوز کار بزرگ مان را تمام نکردیم. ما تا 67 امتیاز هیچ کوتاهی نمی‌کنیم. امیدوارم این دو بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نکونام در پاسخ به این پرسش که «آیا بازی آخر استقلال در در ورزشگاه پاس قوامین برگزار خوهد شد؟»، گفت: من نمی‌دانم و اطلاعی از این موضوع ندارم.

برای‌شان سخت و سنگین است تیم ما با این شرایط قهرمان شود!

وی در واکنش به سؤالی در این‌باره که در اتفاقاتی پازل‌گونه، ابتدا بیژن حیدری اعلام کرد که تهدید به قتل شده و روز بعد از آن علی خسروی همین موضوع را اعلام کرد و سپس اتفاقاتی در بازی‌های تهران و قائمشهر رقم خورد، گفت: پازلی وجود ندارد. پازل این است که سخت است تیم ما با این شرایط قهرمان شود و شاید برای‌شان کمی سنگین باشد. نکته دوم این است که وقتی ایشان برای داوری بازی ما اعلام شد من گفتم که هفته قبل از آن برادر او داور بازی نساجی بوده است. بازی با ملوان برادر داور ما اشتباه کرده و تیم حریف بازی را برده و همین داور هم در بازی با مس رفسنجان علیه ما اشتباه کرده است. ما اعتراض کردیم و گفتیم نباید این اتفاق بیفتد. حتی ما بعد از اینکه بازی به تعویق افتاد مجدداً اعتراض کردیم، اما گفتند که خیال‌تان راحت. اینجا 40 میلیون هوادار دارد و ما اینجا نمی‌توانیم خیال‌مان راحت باشد. الان چه کسی جواب می‌دهد؟ بعد هم یک سؤال دارم؛ مگر داوران اشتباه نکردند،‌ پس چرا کسی علناً اعلام نمی‌کند که به کمیته اخلاق یا انضباطی رفتند؟ بعد می‌گویند نکونام به کمیته انضباطی بیاید؛ باشه من می‌آیم و صحبت‌هایی می‌کنم که شاید اینجا نتوانم انجام دهم و شفاف‌تر است.

یک تیم از طریق یک داور از زیر فشار خارج شد!

سرمربی استقلال درباره اینکه آیا توصیه‌ای به نویدکیا و سعید دقیقی برای دیدار با پرسپولیس ندارد، تصریح کرد: خیر به هر حال تیم‌های آنها خوب هستند. همه این دو مربی را می‌شناسند. همه مربیانی که کار می‌کنند باشرف هستند. ما دنبال این نیستم که کسی را روی خط برنامه بیاوریم و بگوییم باشرف بازی کن! آنها خودشان انسان‌های شریفی هستند، چون ما در فوتبال کار کردیم و همدیگر را می‌شناسیم. ما نیازی به این کارها نداریم که آدم‌ها را به تلویزیون بیاوریم. انقدر از رضا عنایتی سؤال کردند که آخر گفت بس است. او خودش تیم دارد و تیمش در شرایط بحرانی است. آنقدر سؤال پرسیدند که خسته‌کننده شد. هیچ‌کس هم نیست که ورود کند. ما تا نفس می‌کشیم می‌گویند به کمیته انضباطی بیا! باز هم می‌گویم هر حرفی گفتم راست است. خیلی چیزهای دیگر هم وجود دارد که ان‌شاءالله اگر رفتیم بیان می‌کنیم. من هیچ چیز را دروغ نگفتم. من داوری را گفتم، مگر دروغ گفتم! بیایید ببینیم. اصلاً خودم صحنه‌ها را می‌برم و نشان می‌دهم که چه اتفاقاتی افتاد که یک تیم از فشار خارج شود، آنهم از طریق یک داور!

استقلال- روزبه چشمی-

بعضی وقت‌ها احساس می‌کنم سوءاستفاده می‌شود

جواد نکونام در مورد اینکه مطالب عنوان شده مربوط به کدام بخش فوتبال کشور است (اشاره به اظهارات در مورد مهدی تاج در پایان دیدار نساجی - استقلال)، تصریح کرد: در مورد تیم ملی بود. به هر حال قطعاً به وقتش درباره آن مورد صحبت می‌کنم، چون خیلی صحبت‌هاست که بخواهم در موردش انجام بدهم. بعضی وقت‌ها احساس می‌کنم سوءاستفاده می‌شود.

بعد از اتمام لیگ یکسری صحبت خوب درباره تیم ملی خواهم داشت

وی افزود:‌ من خیلی سعی کردم، قبل از اینکه لیگ به این شرایط برسد، جلسه‌ای داشته باشم و صحبت کنیم، ولی به هر حال نتوانستیم صحبت داشته باشیم. قطعاً وقتی در آینده لیگ تمام شود و آرامش‌مان را به دست بیاوریم، قطعاً یکسری صحبت خوب درباره تیم ملی خواهم داشت.

ناراحتی هواداران طبیعی است

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه بعد از تساوی مقابل نساجی هواداران از این بابت ناراحت هستند و  قطعاً آبی‌پوشان به حضور و حمایت آنها در دو بازی باقیمانده نیاز دارند، عنوان کرد: بعد از بازی مقابل نساجی، ناراحتی هوادار طبیعی است. اگر ما در رده پنجم قرار داشتیم بعد به رتبه دوم می‌آمدیم شرایط فرق می‌کرد. وقتی صدرنشین جدول هستید و به رتبه پایین‌تر می‌آیید، هوادار ناراحت می‌شود. از آن طرف وقتی به ناحق پایین می‌آیید، ناراحتی بدتر می‌شود.

ما هیچی نداریم و به عشق هواداران ایستادیم

وی افزود: همه این صحبت‌ها و شرایطی که اتفاق می‌افتد، یک مقدار کار را سخت می‌کند، ولی از روز اول هوادار همه چیز را می‌دانسته است و ما به عشق این هواداران ایستادیم. روز اولی که ما اینجا تمرین را شروع کردیم یادتان است چند نفر بودیم؟ در ادامه راه چند نفر دیگر؟  الان خودتان ببینید لیست بزرگسالان و زیر 23 سال ما خالی است. یعنی ما پنج بازیکن زیر 23 سال داریم که دو نفر آنها دروازه‌بان هستند. وقتی یک تیم می‌خواهد به جنگ برود چطور باید برود؟ ما هیچی نداریم.

جواد نکونام

از هواداران می‌خواهم در بازی با گل‌گهر ورزشگاه پر باشد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: از روز اول هواداران ما را حمایت کردند. خواسته ما  هم این بوده است که فقط حمایت کنید. خواسته آنها هم این بوده است که برای تیم زحمت بکشیم و بجنگیم. تا روز آخر می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم. از آنها می‌خواهم در این بازی ورزشگاه پُر باشد و تیم را تشویق کنند. دوست دارم شال به همراه و لباس آبی بر تن داشته باشند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در این بازی برنده شویم. تمام تمرکزمان را برای این بازی می‌گذاریم و نهایتاً ما بتوانیم آخر فصل را خوب تمام کنیم.

من همیشه جاه طلبم و هیچ موقع کم نمی‌خواهم

نکونام با اشاره به قطعی شدن حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا، گفت: الان در لیگ نخبگان آسیا هستیم و این موضوع برای ما افتخاری است. تیم‌هایی که بیشتر هزینه کردند و بازیکن داشتند، نتوانستند این را به دست بیاورند. کما اینکه من همیشه جاه طلب هستم و مرا می‌شناسید. هیچ موقع کم نمی‌خواهم، هر چه که امروز به دست بیاورم،  فردا بیشتر آنها را می‌خواهم. برای به دست آوردن‌شان تمام زحمت خودم را می‌کشم.

اگر حمایت هواداران نبود قطعاً دوام نمی‌آوردم

وی مجدداً هواداران را مورد خطاب خود قرار داد و اظهار داشت:  ما نیاز به حمایت هواداران داریم از روز اول هم این را گفتم. اگر آنها مرا اینقدر دوست نداشتند و از ما حمایت نمی‌کردند، قطعاً به خاطر فشاری که روی من بود، دوام نمی‌آوردم. الان هم در شرایطی که داریم به حمایت آنها نیاز داریم تا بتوانیم ان‌شاءالله بهترین بازی‌مان را روز سه‌شنبه انجام بدهیم.

در فوتبال نفرات و بازیکنان هستند که کیفیت کار را مشخص می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به صحبت‌های مورایس سرمربی سپاهان که معتقد بود سبک بازی استقلال همانند سبک بازی اوساسونا در دوره کاری‌اش در لالیگاست، تأکید کرد: مورایس مربی بزرگی است. وقتی ایشان و خمس به ایران آمدند، واقعاً از آنها یاد گرفتم. به هر حال فوتبال آنها را می‌بینیم. مورایس مربی باکلاسی است، کسی که کنار مورینیو  کار کرده، ولی شما انتظار دارید با آزپلیکوتا (آن موقع 18 ساله) و ناچو مونرال 21 ساله مقابل رونالدو هجومی بازی کنید، با رئالی که رونالدو، خدیرا، ژاوی آلونسو، دی ماریا و ... را داشت توقع داشتید اوساسونا چطوری بازی کند؟ توقع داشتید باز بازی کند و شش گل دریافت کند؟ قطعاً اینطور نیست. شما دیدید که رئال جلوی منچسترسیتی چطور فوتبال بازی کرد. در فوتبال نفرات و بازیکنان هستند که کیفیت کار را مشخص می‌کنند.

استقلال-جواد نکونام

تمرکزم روی اتفاقاتی است که در این 2 هفته می‌افتد

نکونام در مورد اینکه در شروع فصل حتی نام استقلال را در میان لیست مدعیان کسب عنوان قهرمانی قرار نمی‌دادند، تأکید کرد: به هر حال این اتفاقات در فوتبال می‌افتد. من به شما گفتم که به فردا نگاه نمی‌کنم، من الان به امروزم نگاه می‌کنم که بتوانم امروز بهترین تمرین و عملکرد را داشته باشیم تا شرایط‌مان برای فردا خوب باشد. ما امروز آمدیم دوباره فردا برای ما روز جدیدی است. الان هم نگاهم همین است و تمرکزم روی اتفاقاتی است که در این دو هفته می‌افتد.

شاید در 2 هفته آخر نتیجه در زمین مشخص شود

وی درباره علت احضار سیروس پورموسوی، خودش و مربی که مقابل تیم پرسپولیس بازی کرده است به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز اظهار داشت: ولی مدیر آنها هر چه می‌گوید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آن یکی نفر آنها نمی‌دانم سمتش در باشگاه چیست، هر چه می‌گوید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. مهم نیست. من حرف‌هایی را که زدم باز هم تکرار می‌کنم. حرف‌های واقعی فوتبالی است که همه آنها در مورد داوری بوده و اتفاقاتی که صادقانه رخ داده است. من می‌روم و همه را توضیح می‌دهم. چیزهای دیگر و بازی‌های دیگری است که اگر زودتر بروم در مورد آنها صحبت کنم شاید در دو بازی آخر حداقل مطمئن باشیم که نتیجه بازی در زمین تعیین می‌شود.

اتفاقاتی که در فوتبال ایران می‌افتد در هیچ جای دنیا نمی‌افتد

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع‌به شایعاتی  در مورد حضور برخی افراد در بین دو نیمه بازی پرسپولیس - استقلال خوزستان نزدیک اتاق داوران، گفت: من هم مثل شما شنیدم! وای به حال فوتبال کشورمان اگر این اتفاق افتاده و کسی داور را تهدید کرده باشد! چیزی که من شنیدم یکسری از بیرون بیایند و داور را تهدید کنند و شنیدم به رختکن داوران بروند. دیگر فوتبال ما زمین خاکی، زمین خاکی می‌شود. اگر اینطوری است چمن‌ها را جمع کنیم و دوباره  زمین خاکی کنیم که به این صورت برگزار شود. علاوه بر کارهایی که قبلاً می‌کردند، این مورد جدید هم اضافه شد که ثابت شد این اتفاقاتی که در فوتبال ایران می‌افتد در هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/npjlkx

آخرین اخبار