تاریخ انتشار: 1402/10/09 16:16
کد خبر: 1265163

عنایتی: پیکان اهل ریخت و پاش نیست

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: از شرایطی که در هانگژو داشتیم کتابی برای‌تان خواهم نوشت تا بدانید چه اتفاقی رخ داده است.
عنایتی: پیکان اهل ریخت و پاش نیست

رضا عنایتی پس از شکست 2 بر یک تیم فوتبال پیکان مقابل استقلال در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: به تیم بزرگ استقلال بابت امتیازی که از پیکان گرفت، تبریک می‌گویم. به بازیکنان جوان خودم هم خسته نباشید می‌گویم که در طول 90 دقیقه شرایط بازی را به سود خود جلو بردند. فرق بین تجربه و جوانی کار ما را سخت کرد. به بازیکنان گوشزد کرده بودم که مقابل چه تیمی بازی داریم و اگر اشتباه کنیم تنبیه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در طول بازی افتاد و ما تجربه بزرگی را کسب کردیم. به آینده پیکان فوق‌العاده امیدوار هستم و فقط فرق کم بودجه‌ترین باشگاه لیگ برتر با چند باشگاهی که در بالای جدول هستند همین است. فکر می‌کنم امروز آنهایی که در ورزشگاه بودند و آنهایی که از تلویزیون بازی را تماشا کردند، شاهد یک بازی خوبی بودند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: ما روی دو صحنه که فکر می‌کنم هر دو صحنه اشتباه خودمان بود گل خوردیم و یک گل دیرهنگام هم زدیم. این اتفاقات چیزی از ارزش بازیکنان ما کم نمی‌کند و شک نکنید در  فرصت خوب نیم فصل با تمام توان کار می‌کنیم که شرایط را بهتر کنیم و نیم فصل متفاوتی داشته باشیم. ما جابجایی‌هایی صورت خواهیم داد و انشالله بتوانیم چند بازیکن باتجربه به پیکان اضافه کنیم تا شوک بی‌تجربگی دیگر گریبانگیر ما نباشد.

عنایتی با بیان اینکه درمورد داوری هم نمی‌خواهم اصلاً صحبت کنم، گفت: می‌خواهم گله‌ای از سازمان لیگ داشته باشم. اینکه پیکان همیشه اولین بازی‌ها را باید انجام دهد. نمی‌دانم برنامه‌ریزی سازمان لیگ چگونه است و نمی‌دانم چرا پیکان باید همیشه جلوتر از همه تیم‌ها بازی کند. حتی اگر در روزی که همه تیم‌ها با هم بازی دارند ما ساعت 2:30 بازی می‌کنیم و بقیه ساعت 3:30! امیدوارم در نیم فصل دوم این موارد را لحاظ کنند تا همه چیز برابر باشد تا تیم ضربه نخورد.

وی عنوان کرد: ما تنها 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم را از دست دادیم که طبیعی است، چون مقابل تیمی بازی داشتیم که مهره‌های قابل احترامی دارد و می‌توانند در هر زمانی تاثیرگذار باشند. اینکه بازیکن 19 ساله ما بتواند کسب تجربه کند برای‌مان ارزشمند است. می‌دانیم در شرایطی از بازی دچار افت شدیم، اما درکل بازی خوبی بود و شاهد اتفاقات خوبی بودیم. جنگنده ظاهر شدیم، اما در نهایت تجربه بر جوانی غلبه کرد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درمورد خجالتی بودن برخی بازیکنانش و تغییرات احتمالی در نیم فصل، تصریح کرد: ما ریخت و پاش نداریم. ریخت و پاش برای پیکان نیست. این باشگاه از چند سال گذشته به بازیکن‌سازی روی آورده است و به همین دلیل بازیکن 19 - 20 - 22 ساله داریم. ما با سیاست‌های باشگاه پیش‌می‌رویم و ریخت و پاشی در کار نیست. بر اساس بودجه و منطق پیش می‌رویم و امیدوارم بتوانیم بازیکنان خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: تیم ما وقتی گل می‌خورد نیاز به فردی دارد که تیم را جمع کند، اما ما چنین بازیکنی را نداریم. غیبت یک بازیکن باتجربه که در شرایط بحرانی به ما کمک کند، اذیت‌مان می‌کند. آن بازیکن حتماً نباید کاپیتان باشد. این موضوع ضعف اصلی ما است و باید بازیکنی را پیدا کنیم که در این شرایط به ما کمک کند. امروز مقداری شرایط بهتر شد. وقتی 2 بر صفر شدیم موتور تیم ما تازه روشن شد، اما بدون شک یک بازیکن باتجربه جذب خواهیم کرد.

عنایتی درمورد اینکه بعد از اتفاقات تیم ملی امید، حالا انگیزه ویژه‌اش برای نیم فصل دوم و اثبات مجدد توانایی‌هایش، اظهار داشت: شما به عده‌ای که همیشه در تلویزیون هستند و دوست دارند دیده شوند و با همه مخالف هستند. هرجا دوربین ببینند حضور دارند. آنها عادت دارند که انتقاد بی‌منطق بکنند. تیم امید تجربه خیلی خوبی برای من بود و عملکردم هم مشخص است و تنها 2 شکست داشتم. از شرایطی که در هانگژو داشتیم کتابی برای‌تان خواهم نوشت تا بدانید چه اتفاقی رخ داده است. من سعی کردم هرجایی که هستم با تمام توانم کار کنم و شک نکنید پیکان نه فرصت اول من است و نه فرصت آخر. کاری من مربیگری است و شک نکنید هر کسی در این شغل تلاش کند دیده می‌شود و مطمئن باشید که هنوز آدم‌های خوب و منصف و با وجدان وجود دارند که شما را تحلیل کنند. من درمورد مسائل حاشیه‌ای صحبت نمی‌کنم و اگر بحث فنی باشد حرف می‌زنم. در 17 جلسه‌ای که با تیم امید کار کردم با تمام توان پیش رفتم و تا زمانی که باشم بدون توجه به آدم‌های کوچک جلو می‌روم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درخصوص ایجاد هجمه‌هایی علیه وی به دلیل تعریف و تمجید از استقلال، گفت: اگر دوستان فکر می‌کنند که من استقلال را کوچک می‌کنند، کور خوانده‌اند. استقلال برای من همیشه بزرگ بوده، هست و خواهد بود. نمی‌دانم به چه کسانی برخورده که من از استقلال تعریف کرده‌ام، اما مطمئناً آنها عاشقان استقلال نیستند. من سرمربی پیکان هستم و استقلال و پرسپولیس بزرگ هستند و نمی‌توانیم تیم‌ها را بزرگ کنیم تا دوستان به اهداف خود برسند. استقلال بازیکنان با کیفیتی دارد که هر لحظه می‌توانند شرایط بازی را تغییر دهند و اگر نیاز باشد بازهم این حرف را تکرار می‌کنم. افتخار می‌کنم که بازیکنان جوان من مقابل این تیم پرمهره نتیجه قبولی گرفتند. شاید بازنده بازی شدیم، اما از نظر فنی شرایط خوبی داشتیم و خدا را شکر می‌کنم.

وی درمورد آینده پیکان با حضور خودش و صحنه‌ای که توسط داور اخراج شد، خاطرنشان کرد: آدم در سختی‌ها راه‌های در رو را پیدا می‌کند. شرایط سخت برای آدم‌های سختکوش است. شاید اتفاقاتی رخ داد که من نتوانستم از ابتدا تیمی را داشته باشم و بعد از چند هفته به پیکان آمدم، اما از این انتخاب راضی هستم، چون جوانانی داریم که مطمئن باشید به فوتبال ایران معرفی خواهند شد. همان کاری که در هوادار کردم و حالا دوستان، آن بازیکنان را به نام خود سند زدند. شرایط‌مان کمی در جدول خوب شود می‌بینید که چه بازیکنان خوبی را معرفی خواهیم کرد. در صحنه‌ای که اخراج شدم داور در زاویه‌ای بود که من وقتی می‌خواستم با یکی از بازیکنانم صحبت کنم که داور به خودش گرفت، اما در نهایت کارت قرمز را تغییر داد. وقتی وارد زمین شدم عصبی شدم و می‌خواستم به داور بگویم که سوتفاهم ایجاد شده و من با شما نبودم و می‌خواستم با بازیکن خودم صحبت کنم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/oqg9dq

آخرین اخبار