تاریخ انتشار: 1402/12/08 18:05
کد خبر: 1268163

سرمربی فوتبال ذوب‌آهن: تغییر رویکرد زمانبر است

سرمربی فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: یک ریال اضافه‌تر از بودجه ابتدای فصل در ذوب آهن هزینه نشده است و با باقیمانده درآمد جدایی بازیکنان توانستیم بازیکن جدید جذب کنیم.
سرمربی فوتبال ذوب‌آهن: تغییر رویکرد زمانبر است

محمد ربیعی شامگاه سه شنبه در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های «ذوب آهن اصفهان» و «پرسپولیس تهران» در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال افزود: به صورت کلی رشد تیم‌ها در یک مقطع کوتاه صورت نمی‌گیرد و تیم ما از ۱۹ سهمیه بزرگسال ۱۷ بازیکن داریم که ۲ نفر آن‌ها دروازه‌بان‌ هستند و بقیه بازیکنان رده‌های سنی‌ هستند و یک ریال اضافه‌تر از بودجه ابتدای فصل هزینه نشده است که با باقیمانده درآمد جدایی بازیکنان توانستیم بازیکن جذب کنیم.

وی ادامه داد: کار سختی است بخواهید به سرعت تیم را به بالای جدول برسانید، تغییر رویکرد زمانبر است. من در مس رفسنجان رتبه پنجم را کسب کردم و این برای من دیگر جذاب نیست، من مربی جاه‌طلبی هستم و برای تیمم تلاش می‌کنم اما تنها این مساله کافی نیست، بودجه ما نصف برخی تیم‌ها هم نیست و حتی باشگاه ملوان با کادر فنی و تیم خوبش ابزار گرفتن سرباز را دارد اما شرایط مان اینگونه هم نیست.

وی افزود: برخی مسائل را شاید بعدها بگویم اما در حال حاضر باید تیمم را مدیریت کنم البته هم اکنون نمی‌توانم بگویم از شرایط کنونی ذوب آهن راضی‌ هستم ولی من آدم بسیار شفافی هستم.

وی خاطرنشان کرد: فولاد برای من یک برنامه چندساله تعریف کرده بود و سعی می‌کنم پروژه ذوب‌آهن را با تمام قوا جلو ببرم و از کسی گلایه ندارم البته من پاسخگوی همه هم خواهم بود.

ربیعی تصریح کرد: نحوه پیشنهاد فولاد و بیانش حرفه‌ای و اخلاقی بود و در ابتدای فصل قرارداد متعادلی بین طرفین بسته شد یعنی با حفظ منافع، ۲ طرف اختیارات لازم برای قطع همکار را داشتند و وقتی پیشنهاد فولاد آمد، بنده ابتدا از مسوولان ذوب‌آهن اجازه گرفتم و در نهایت آقای کوهی با جدایی‌ام مخالفت کرد.

سرمربی ذوب‌آهن تصریح کرد: من می‌توانستم «نوتیس» دهم و بعد از هفت روز از تیم جدا شوم ولی نمی‌خواستم ذوب‌آهن ضربه بخورد و این کار را انجام ندادم.

وی اظهار داشت: من از روز اول کار در ذوب آهن، برخی مسایل را می‌دانستم و در نیم‌فصل اول فراتر از بضاعت عمل کردیم. شاید انتظار بیشتر و نیاز به پشتیبانی بیشتری داشتم ولی هم اکنون هیچ مانعی برای انگیزه‌ کاری‌ام وجود ندارد.

وی یادآور شد: اگر ذوب‌آهن تصمیم می‌گرفت من را کنار بگذارد، طبق اختیار قرارداد می‌توانست با پرداخت ۵۰ درصد، قرارداد را فسخ کند و توافق دوطرفه شکل می‌گرفت اما حالا با انگیزه‌ام تا شرایط تاکتیکی تیم را به قبل برگردانم.

وی گفت: با این حال اگر این مسایل باعث تکدر خاطر مردم اصفهان شده است، عذرخواهی می‌کنم و با تمام قوا به کارم در ذوب آهن ادامه می‌دهم.

وی در مورد بازی فردا گفت: امیدوارم بازی فردا برای هر ۲ تیم بازی خوبی باشد. پرسپولیس به‌خوبی توانسته ریتمش را حفظ کند و امیدوارم فردا مسیر بازی به سمتی برود که بازی را برای خودمان کنترل کنیم و در ادامه با پیاده‌کردن دو مورد تاکتیکی به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: امیدوارم فردا روزی باشد که بچه‌ها بتوانند توانایی‌ هایشان را نشان دهند و از فوتبال لذت ببرند و در نهایت کیفیت مناسبی از خودشان ارایه دهند.

وی گفت: تیم ما در نیم‌فصل سه بازی تدارکاتی انجام داد و با توجه به محدودیت‌هایمان همین بضاعت را داشتیم البته ما بازی‌های درون‌تیمی هم برگزار کردیم ولی امیدوارم تعداد بازی کم تدارکاتی ما در بازی فردا تاثیرگذار نباشد.

وی یادآور شد: تیم ما ناخواسته سه بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت از دست داد و پنج بازیکن نیز در نیم فصل از دست دادیم. با توجه به بضاعت و شرایط چیزی را که در دسترس بود، فراهم کردیم.

وی درباره احتمال جدایی برخی از بازیکنان گفت: بازه زمانی نقل و انتقالات به بازیکنان و باشگاه‌ها اجازه مذاکره می‌دهد. من قبلا درباره  اسلامی  صحبت کردم و درباره  محمدجواد محمدی  باید بگویم مساله جدایی مطرح بود و او با ما صحبت کرد و به این نتیجه رسیدیم که او باید بماند.

ربیعی درباره جذب  ارشیا سرشوق  و هافبک گرجستانی گفت: سرشوق یک بازیکن جوان و آینده‌دار است و قرارداد  گریگول  ریالی است و قرارداد مناسبی با او بستیم و او ۹ بازی ملی دارد و عضو تیم قهرمان لیگ گرجستان بوده است و باید این بازیکن با تیم هماهنگ شود و در ادامه از او استفاده می‌کنیم و امیدوارم یادآور دیگر بازیکنان گرجستانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط صلاح نیست بیشتر در این خصوص صحبت کنم ولی ما با توجه به بضاعتی که داریم سعی کردیم سراغ بازیکنان برویم. باید توان مالی و اراده جذب بازیکنان خوب را داشته باشیم. با این حال خودمان را تا حدودی برای ادامه لیگ آماده کردیم و از سهمیه فیفا هم در ابتدای فصل استفاده کرده بودیم.

وی در انتها گفت: از هواداران خوبمان می‌خواهم ذوب آهن را فردا تنها نگذارند و درباره داور مسابقه هم باید ابراز امیدواری کنم، فردا روز خوبش باشد و امیدوارم پیروز شویم. ما چند بازیکن مصدوم هم داریم. من از باشگاه خواستم قرارداد نادر محمدی تمدید شود. ان‌شاءالله مردم فردا یار و یاور تیم باشند و امیدوارم ذوب‌آهن به هدف نهایی‌اش برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/oqgenq

آخرین اخبار