تاریخ انتشار: 1402/09/30 13:40
کد خبر: 1264440

دولت بریتانیا راه پیوستن تیم‌های لیگ برتری به سوپرلیگ را بست/ ادامه بیانه‌نویسی اروپایی‌ها

به نظر می‌رسد باشگاه‌های انگلیسی شانسی برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا را ندارند، این در حالی است که این پروژه در بین دیگر باشگاه‌های اروپایی مخالفان کمی ندارد.
دولت بریتانیا راه پیوستن تیم‌های لیگ برتری به سوپرلیگ را بست/ ادامه بیانه‌نویسی اروپایی‌ها

در پی صدور حکم دیوان دادگستری اروپا مبنی بر اینکه پروژه سوپرلیگ اروپا منعی برای فعالیت ندارد و حکم قبلی اتحادیه فوتبا اروپا (یوفا) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر ممانعت از تشکیل سوپرلیگ را نقض کرد، دولت بریتانیا مخالفت خود با سوپرلیگ اروپا را اعلام و تأکید کرد به زودی قوانینی را وضع خواهد کرد که از پیوستن باشگاه‌های انگلیسی از جمله باشگاه‌های لیگ برتری به مسابقات مشابه در آینده جلوگیری می‌کند.

نشریه «تلگراف» انگلیس هم گزارش دااد؛ لایحه جدید اتحادیه فوتبال انگلیس، باشگاه‌های دارای مجوز را از پیوستن به رقابت‌های دیگر منع می‌کند. بنابراین هیچ شانسی برای پیوستن تیم‌های لیگ برتری به سوپرلیگ وجود ندارد، مگر آنها اینکه قید حضور در فوتبال انگلیس را بزنند.

اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حکم دیوان دادگستری اروپا به هیچ وجه از پروژه سوپرلیگ حمایت نمی‌کند و یا آن را تایید نمی‌کند.

باشگاه منچستریونایتد هم با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که در این ماجرا سمت یوفا است. در بیانیه این باشگاه انگلیسی آمده است: «موضع ما تغییری نکرده است. ما کاملاً متعهد به شرکت در مسابقات یوفا و همکاری مثبت با این اتحادیه، لیگ برتر و سایر باشگاه‌ها از طریق اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) برای ادامه توسعه بازی‌های اروپایی هستیم».

تاکنون چندین باشگاه اسپانیایی از جمله ختافه، رئال بتیس، سویا، مایورکا، اوساسونا، ویارئال، والنسیا، کادیس، گرانادا، لوانته و رئال وایائدولید مخالفت خود با سوپرلیگ اروپا را اعلام کرده‌‌اند و معتقد هستند که تیم‌ها باید در زمین مسابقه جواز حضور در رقابت‌ها را به دست بیاورند. در سوی دیگر گفته می‌شود چندین باشگاه هلندی و ترکیه‌ای برای پیوستن به سوپرلیگ اروپا چراغ سبز نشان داده‌اند.

باشگاه اتلتیکومادرید هم به عنوان یکی از غول‌های فوتبال اسپانیا ضمن پیوستن به صف مخالفان سوپرلیگ اروپا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «جامعه فوتبال اروپا از سوپرلیگ اروپا حمایت نمی‌کند. آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا (به جز رئال مادرید و بارسلونا) و ... مخالف سوپرلیگ هستند. ما به حمایت از خانواده گسترده‌تر فوتبال اروپا، حفظ لیگ‌های داخلی و تضمین جواز حضور در رقابت‌های اروپایی از طریق عملکرد در زمین مسابقه در هر فصل، دفاع می‌کنیم».

یان کریستین دریسن مدیر اجرایی باشگاه باشگاه بایرن مونیخ و نایب‌رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) هم گفت: خیلی واضح است، درهای سوپرلیگ در باشگاه بایرن بسته است. چنین رقابتی نشان دهنده حمله به اهمیت لیگ‌های داخلی و ایستایی فوتبال اروپا است.

آخرین روزهای فروردین ماه 1400 بود که سوپرلیگ اروپا با حضور 12 باشگاه مؤسس اعلام وجود کرد اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، 6 تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه‌طلبانه 48 ساعت پس از اعلام رسمی شکل‌گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند.

در ادامه باشگاه‌های اینتر، اتلتیکومادرید و میلان هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند اما سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از این پروژه کناره‌گیری نکردند و اعلام کردند همچنان به دنبال برگزاری این تورنمنت با فرمتی متفاوت هستند. در نهایت هم در پی استعفای آندره‌آ آنیلی از سمت ریاست باشگاه یوونتوس، این باشگاه ایتالیایی هم از این پروژه کنار رفت و رئال مادرید و بارسلونا تنها ماندند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/pbje8r

آخرین اخبار