تاریخ انتشار: 1403/01/23 10:28
سوم اردیبهشت زمان فروش قطعی سرخ‌ها
کد خبر: 1272540

کابوس به پایان رسید ؛ واگذاری پرسپولیس به پنج بانک!

قرار است که یک کنسرسیوم شامل پنج بانک، ۸۱ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کنند تا معضل مالکیت مشترک حل شود.
کابوس به پایان رسید ؛ واگذاری پرسپولیس به پنج بانک!

به گزارش فرتاک ورزشی

به نظر می‌رسد که پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری مستمر از سوی وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و دارایی، سرانجام معضل بزرگ مالکیت مشترک دو تیم بزرگ پایتخت حل شده تا سرخابی‌ها بتوانند بدون مشکل و دغدغه، برای دریافت مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.

با توجه به قوانین سفت و سختی که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی سال‌های اخیر داشته است، مالکیت مشترک سرخابی‌ها مانع بزرگی در راه دریافت مجوز حرفه‌ای بوده و می‌بایست حداقل یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از سایه مالکیت وزارت ورزش خارج شود، وگرنه هر دو تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شدند.

در ماه‌های گذشته تلاش زیادی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت و در این زمینه، مذاکرات متعددی با شرکت‌ها و مؤسسات مختلف انجام شد از جمله سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ خلیج فارس که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید تا اینکه پای بانک‌ها به میان آمد و از بانک ملت و بانک تجارت به عنوان مالکین سرخابی‌ها یاد شد که این موضوع نیز بی‌نتیجه بود.

در روزهای اخیر، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به مزایده گذاشته شدند، اما از آنجایی که هیچ خریداری برای دو تیم اقدامی نکرد، این مشکل حل نشده باقی ماند تا اینکه امروز برنا، خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان از شیوه جدیدی برای برداشتن مانع مالکیت مشترک دو تیم خبر داد.

برنا نوشته است در حالی که در تعطیلات نوروز ۵۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس برای واگذاری عرضه شد، اما نبود مشتری باعث شد تا این اتفاق رخ ندهد.

بعد از این موضوع، اعلام شد که باید ۸۱ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عرضه شود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با واگذاری این دو باشگاه موافقت کند.

حالا در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس اطلاعات جدید و دقیقی به دست آمده است. طبق اعلام منابع معتبر، روز شنبه ۸۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس آگهی روزنامه خواهد شد تا گام بزرگی برای فروش این مقدار سهام برداشته شود. سپس روز سوم اردیبهشت این ۸۱ درصد به فروش خواهد رفت. گفتنی است که یک کنسرسیوم شامل پنج بانک این ۸۱ درصد را می‌خرند.

طبق اطلاعات به دست آمده یکی از این بانک‌ها عمده سهام را (احتمالا ۴۶ درصد) در اختیار خواهد گرفت و ۳۵ درصد باقی مانده مابین دیگر بانک‌ها تقسیم خواهد شد تا بالاخره این اتفاق مهم یعنی واگذاری باشگاه پرسپولیس به سرانجام برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/pbl5ya

آخرین اخبار