تاریخ انتشار: 1403/03/05 12:08
کد خبر: 1276017

ژاوی: با وجدان آرام از بارسلونا می‌روم، به خاطر گفتن حقایق اخراج شدم

ژاوی در آخرین نشست خبری خود گفت که به خاطر گفتن حقایق اخراج شده اما هیچ مشکلی با مدیران باشگاه ندارد.
ژاوی: با وجدان آرام از بارسلونا می‌روم، به خاطر گفتن حقایق اخراج شدم

 ژاوی امروز برای آخرین بار در یک نشست خبری به عنوان مربی بارسلونا حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. بارسا فردا در زمین سویا به میدان می‌رود، در حالی که مربی کاتالان دیروز از اخراج خود مطلع شد. با این حال ژاوی فردا روی نیمکت بارسا حاضر خواهد شد و تیمش را هدایت می‌کند. او در نوامبر 2021 جانشین رونالد کومان شد و بعد از دو سال و نیم با دو جام از بارسا خواهد رفت.

ژاوی در نشست خبری خود گفت: «شرایطم خوب است هرچند روزهای پیچیده و سختی را گذراندم. من با وجدانی آرام، مفتخر و آرام از بارسا خواهم رفت. هدایت بارسا کار آسانی نبود و من در مقطع سختی وارد باشگاه شدم و به دستاوردم افتخار می‌کنم. به دلیل وضعیت باشگاه، مربیگری در بارسا کار آسانی نبود. من فرزند بارسلونا هستم و این باشگاه خانه من است. در بارسا دو جام کسب کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. من از باشگاه بابت این فرصتی که من داده شد، سپاسگزارم. سعی می‌کنیم از آخرین بازی به عنوان سرمربی بارسلونا لذت ببرم.»

از شکل برکناری دلخورید؟ «لاپورتا دلایلش را به من گفت که چرا فکر می‌کند باشگاه نیاز به تغییر مسیر دارد. من آن را می‌پذیرم، چون در نهایت او تصمیم نهایی را می‌گیرد. من چاره دیگری ندارم. من از او تشکر کردم و گفتم این پس هوادار باشگاه خواهم بود. در دوران حضروم روی نیمکت، بازیکنان بودند که کار اصلی را انجام دادند.»

یک ماه پیش قرار شده بود بمانید و حالا اخراج: «در هر صورت مدیران تصمیم گرفتند که تغییر مربی به نفع باشگاه است و من فقط باید به آن احترام بگذارم. من همچنان باانگیزه و هیجان زده بودم و به تیم اعتقاد زیادی داشتم. فکر می‌کنم می‌توانستیم کارهای جالبی انجام دهیم، اما نشد.»

آیا یک روز برمی‌گردید؟ «چرا که نه؟ این باشگاه زندگی من است. روزهای احساسی و پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم، اما من آن را دوست داشتم. من هیچ چیزی علیه لاپورتا ندارم که بگویم. اینها تصمیماتی هستند که به باشگاه بستگی دارد. من سعی می‌کنم آن را درک کنم و نه چیزی بیشتر.»

تسویه حساب مالی: «مشکلی وجود نخواهد داشت. آنچه باید، انجام خواهد شد.»

بدرفتاری با یکی از اسطوره‌های بارسا: «این سوال برای من نیست و باید از رئیس و مدیر ورزشی بپرسید. من دوست داشتم شرایط دیگری داشته باشم و به این پروژه اعتقاد زیادی داشتم. حالا هم چاره‌ای جز پذیرش تصمیم باشگاه ندارم.»

اختلاف با لاپورتا: «من از رئیس و همه اعضای تیم مدیریت ورزشی تشکر می‌کنم. من هیچ مشکلی با رهبران باشگاه نداشتم. من مرد اتفاق نظر و باشگاه هستم. من با همه شرایط بسیار نامطلوب بارسا سازگار شد و نه نگفتم. چاره‌ای جز قبول تصمیم باشگاه نیست.»

وضعیت تیم چطور است؟ «ما در طول فصل مشکلات زیادی مثل مصدومیت‌ها یا مسائل مالی داشتیم ولی باید از خودمان انتقاد کنیم چون در مقاطع مهم اشتباهاتی داشتیم که به قیمت از دست رفتن جام تمام شد. من واقعیت را به رئیس و همه هواداران توضیح دادم و نه بیشتر اما در نهایت اخراج شدم. من همیشه سعی می‌کنم با همه بسیار صادق باشم. اوضاع با بازیکنان خوب پیش رفت و واکنش بسیار خوب و عالی نشان دادند. این از پیام‌هایشان مشخص است.»

آینده: «الان من استراحت را ترجیح می‌دهم، چون لازم است. از این به بعد خواهیم دید که چه خواهد شد اما من به استراحت نیاز دارم.»

توضیحات لاپورتا: «این سوالی است که آنها باید پاسخ دهند. دلایل اخراج من از دید آنهاست، نه من. آنها تصمیم می‌گیرند و چاره دیگری نیست.»

از دست دادن اعتماد به تیم: «ما امسال به بهترین شکل ممکن رقابت نکردیم و اینگونه کسب عناوین ممکن نبود. من سعی کردم برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنم و شرایط را درست کنم ولی به من اجازه ندادند.»

بازگشت به عنوان مربی یا مدیر ورزشی؟ «من به آن فکر نکرده‌ام و الان فقط به استراحت نیاز دارم. امیدوارم این فرصت را داشته باشم که دوباره برای باشگاه زندگی‌ام کار کنم.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qemwwp

آخرین اخبار