تاریخ انتشار: 1402/11/17 15:40
کد خبر: 1267020

توجه ویژه گاردین به امیر قلعه‌نویی ؛ همه چیز درباره قلعه‌نویی فراموش می‌شود اگر ...

روزنامه گاردین با اشاره به این موضوع که امیر قلعه‌نویی گزینه محبوبی برای جانشینی کارلوس کی‌روش نبود، نوشت قهرمانی در جام ملت‌ها همه چیز را درباره این مربی تغییر خواهد داد.
توجه ویژه گاردین به امیر قلعه‌نویی ؛ همه چیز درباره قلعه‌نویی فراموش می‌شود اگر ...

جام ملت‌های آسیا به دور نیمه‌نهایی رسیده است و چهره چهار تیم پایانی این رقابت‌ها روشن شده است.

روزنامه گاردین درباره این مسابقات نوشت: «کره‌ جنوبی در این دوره جام ملت‌ها فوتبالی را ارائه کرده است که به «فوتبال زامبی» معروف شده است چون این تیم در پنج بازی‌اش‌ در جام ملت‌های آسیا توانسته چهار گل در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم به ثمر برساند. «جنگجویان تائگوک» به دنبال این هستند برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ به قهرمانی برسند. سون هیونگ مین، هوانگ هی چان و لی کانگ این، ستاره‌های این تیم کره برای موفقیت هستند.

یورگن کلینزمن به ستارگانش اجازه داده است کارشان را آزادانه انجام دهند. این مربی آلمانی پس از پیروزی مقابل استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: سون یک رهبر و بازیکن بزرگ در تیم من است و به تصمیماتش در زمین اعتماد دارم.

کره در مرحله گروهی با اردن و مالزی مساوی کرد و در مراحل حذفی دو بار مقابل عربستان و استرالیا دروازه‌اش در ابتدا باز شد ولی توانست به بازی برگردد. کره در دقیقه ۹۹ مقابل عربستان به گل تساوی رسید و در ضربات پنالتی برنده شد و مقابل استرالیا سه دقیقه زودتر به گل تساوی رسید و در ادامه روی یک ضربه ایستگاهی به گل دوم دست یافت.

دیدار بعدی کره با اردنی است که در دور گروهی نیز از کره پیش افتاده بود ولی در ثانیه‌های پایانی دروازه‌اش باز شد. هواداران انتظار برد راحت کره را دارند و این ممکن است برابر تیمی که عراق را سه بر دو شکست داد، دشوار باشد. حسین عموتا، مربی اردن، در آفریقا موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است و این دوره تیمی مستحکم را تشکیل داده که در ضد حمله‌ها بسیار سریع‌اند.

خیلی‌ها در این دوره انتظار فینال کره - ژاپن را داشتند اما از آنجا که ژاپن به طرز عجیبی منفعل بود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ایران در هر پنج بازی‌اش در این رقابت‌ها پیروز شده است و در بازی ششم‌اش در این تورنمنت برابر قطر، مهدی طارمی را در اختیار خواهد داشت که در بازی قبلی محروم بود. در نبود ستاره پورتو، سردار آزمون به مصاف ژاپن رفت و عملکردی خوبی داشت. سامان قدوس نیز کلاس بازی‌اش را نشان داده است. امیر قلعه‌نویی که در اولین دوره مربیگری‌اش در تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ چندان خوب عمل نکرد، محبوب‌ترین گزینه برای جانشینی کارلوس کی‌روش نبود. اگر او به انتظار ۴۸ساله ایران برای قهرمانی پایان دهد، همه چیز فراموش می‌شود.»

در پایان گزارش روزنامه گاردین آمده است: «ایران با قهرمانی در این دوره با رکورد چهار قهرمانی ژاپن برابری خواهد کرد. ایران یک قدرت واقعی در فوتبال آسیاست و گاهی احساس می‌کند که به رسمیت شناخته نمی‌شود. شکست‌دادن ژاپن و همین طور صعود به فینال در این زمینه به فوتبال ایران کمک خواهد کرد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/wkq7r5

آخرین اخبار