تاریخ انتشار: 1402/12/18 06:06
کد خبر: 1268668

نبرد انگیزه‌ها در آزادی: جدال سرخپوشان سابق با پرسپولیس

امروز یکی از حساس ترین بازی های فصل در استادیوم آزادی و بین دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد.
نبرد انگیزه‌ها در آزادی: جدال سرخپوشان سابق با پرسپولیس

در میان بازیکنان فولاد خوزستان،  بعضی از آنها از انگیزه‌های زیادی برای بازی امروز برخوردارند.

فولاد خوزستان ۳ بازیکن سابق پرسپولیس را در لیست خود دارد که به جرات می‌توان گفت علی شجاعی، احسان پهلوان و ساسان انصاری نسبت به بقیه همبازیان خود از انگیزه‌های بیشتری برای این مسابقه  برخوردارند.

علی شجاعی که پس از پایان لیگ بیست و یکم از پرسپولیس جدا شد، دوست داشت در پرسپولیس بماند اما شرایط طوری رقم خورد که به نساجی مازندران رفت و فصل نسبتا تلخی را پشت سرگذاشت. او تابستان گذشته به فولاد خوزستان پیوست درشرایطی که نیم فصل اول خیلی اوضاع بروفق مرادش نچرخید اما حالا با تمام وجود برای این تیم بازی می‌کند. شجاعی  عملکرد نسبتاً خوبی هم دربازی های اخیر فولاد داشته و حالا یکی از امیدهای گلزنی این تیم در بازی عصر جمعه محسوب می‌شود.

تغییر پست علی شجاعی و انتقال او از دفاع چپ به خط میانی و حمله به او و فولاد کمک کرده است که شرایط بهتری در نیم فصل دوم داشته باشند.

هواداران پرسپولیس هرگز ضربه پنالتی منجر به صعود علی شجاعی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به النصر را فراموش نخواهند کرد.

وضعیت احسان پهلوان هم شرایط نسبتا متفاوتی با پرسپولیس پیدا کرد. این بازیکن که از ذوب‌آهن به پرسپولیس آمده بود از جمله بازیکنان مورد علاقه یحیی گل‌محمدی در جمع سرخ‌پوشان بود که موفق شد با این تیم حتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کند، اما با این همه و به دلیل برخی از مسائل، او در نهایت از پرسپولیس جدا شد.

داستان جدایی پهلوان از پرسپولیس، اما عجیب و جالب توجه است. باشگاه پرسپولیس قصد داشت میلاد زکی‌پور بازیکن اسبق استقلال که در گل‌گهر بازی می‌کرد را جذب کند، اما از آنجایی که این بازیکن سابقه حضور در استقلال و انجام صحبت‌های زیاد علیه پرسپولیس را داشت این موضوع با واکنش هواداران پرسپولیس روبه‌رو شد و آن‌ها خواستار این شدند که زکی‌پور به پرسپولیس نیاید. با وجود اینکه این بازیکن مدنظر کادر فنی پرسپولیس قرار داشت، اما به دلیل همین حاشیه‌ها در نهایت باشگاه پرسپولیس قید جذب زکی‌پور را زد تا اختلاف نظر بین این باشگاه و مدیر برنامه‌های این بازیکن به وجود بیاید.

بعد از منتفی شدن حضور زکی‌پور در پرسپولیس، مدیر برنامه‌های او دچار اختلاف نظرهای زیادی با مسؤولان پرسپولیس شد. این مدیر برنامه که دست بر قضا مدیر برنامه احسان پهلوان و محمد خدابنده‌لو هم بود به همین دلیل وارد چالش زیادی با باشگاه پرسپولیس شد و در نهایت خدابنده‌لو را به گل‌گهر سیرجان برد و قرارداد پهلوان را هم با فولاد امضاء کرد. در واقع عدم جذب میلاد زکی‌پور باعث شد تا هم خدابنده‌لو از پرسپولیس دور شود و هم اینکه احسان پهلوان به فولاد برود. این موضوع باعث شد تا پهلوان در نهایت از پرسپولیس جدا شود و از طرفی خدابنده‌لو هم پیراهن سرخ این تیم را بر تن نکند.

احسان پهلوان از فولاد هم جدا شده و به سپاهان رفت اما در پایان نیم فصل اول در لیست مازاد تیم اصفهانی قرار گرفت تا دوباره به فولاد برگشته و حالا با انگیزه خاصی برابر پرسپولیس قرار بگیرد.

سومین پرسپولیسی فولاد اما ساسان انصاری کاپیتان فعلی فولاد خوزستان است. حدود ۸ سال پیش ساسان انصاری که با کارنامه ای قابل قبول از فولاد راهی پرسپولیس شده بود، امیدوار بود با رسیدن به آرزوی کودکی اش در ترکیب این تیم موفق شود اما نیمکت نشینی های مداوم و رسیدن به این نتیجه که برانکو تصمیمی برای فرصت دادن به او ندارد، او را وادار به جدایی از جمع سرخپوشان کرد.

برانکو ایوانکوویچ در فصل جدید در حالی لیگ را آغاز کرد که تیم اصلی اش را با کمترین تغییر نسبت به فصل گذشته راهی میدان کرده است. آنها با درک ضعف های فصل گذشته خود عمده تغییرات را روی فاز دفاعی خود قرار دادند و به همین منظور نیز علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و محسن ربیع خواه به عنوان بازیکنان تازه وارد خیلی زود توانستند به ترکیب اصلی راه یابند اما این مساله در دیگر خطوط این تیم وجود نداشت و همین مساله باعث شد تا برانکو در دو خط دیگر خود تنها به وحید امیری فرصت حضور در ترکیب اصلی را بدهد.

با این شرایط کاملا قابل تصور بود که بازیکنان تازه وارد این تیم در دیگر خطوط کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی داشته باشند و ساسان انصاری هم به همین دلیل ترجیح داد از پرسپولیس جدا شود.

ساسان انصاری این روزها بازوبند کاپیتانی فولاد خوزستان را بر بازو می بندد و شکی نیست روز جمعه یکی از با انگیزه ترین بازیکنان تیمش در استادیوم آزادی خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/wkqyad

آخرین اخبار