تاریخ انتشار: 1403/01/21 15:32
کد خبر: 1272469

سبک مربیگری نکونام هم مانند کی روش است/ در استقلال این سبک جواب نمی‌دهد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: هر کسی جای جواد نکونام در تیم فوتبال استقلال بود، نمی‌توانست بهتر از این نتیجه بگیرد.
سبک مربیگری نکونام هم مانند کی روش است/ در استقلال این سبک جواب نمی‌دهد

علی لطیفی درباره تساوی تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر اظهار داشت: مس رفسنجان هم اکنون در جدول شانسی برای قهرمانی ندارد، اما پس از آمدن محرم نویدکیا این تیم متحول شده. یکی از بهترین سال‌های سپاهان در دوره سرمربیگری نویدکیا بود که تیمش تهاجمی، شناور و نترس بازی می‌کرد. اگر نویدکیا بخواهد قهرمان شود باید ساختار دفاعی‌اش را محکم کند.

وی افزود: امسال نویدکیا از نظر فنی کامل‌تر شده و این موضوع در تیم مس رفسنجان به وضوح دیده می‌شود که از نظر ساختار دفاعی، در زمین بسیار اصولی و منطقی بازی می‌کند. اگر بخواهیم نفرات دو تیم فوتبال استقلال و مس رفسنجان را مقایسه کنیم، بازیکنان استقلال خیلی بهتر هستند، اما استقلال به خاطر سبک نکونام در این جای فصل لیگ برتر ۲ امتیاز حساس خانگی را از دست داد.

هرگاه استقلال می‌خواهد تهاجمی بازی کند در ضد حمله آسیب‌پذیر می‌شود

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: شیوه و سبک مربیگری جواد نکونام مانند کی‌روش است؛ ساختار دفاعی را مستحکم کند و توپ را در اختیار حریفان قرار بدهد، این نوع سبک فوتبال بازی کردن در تیم‌های نساجی و فولاد جواب می‌دهد، اما در تیمی مثل استقلال که همه دنبال فوتبال تهاجمی هستند جواب نمی‌دهد، حتی اگر استقلال بازی خودش را ببرد، اما خوب بازی نکند منتقدان زیادی پیدا می‌کند. استقلال اگر مقابل سپاهان پرمهره و تهاجمی با این سبک دفاعی بازی کند، هیچ کس انتقاد نمی‌کند، اما بازی دفاعی را نمی‌تواند مقابل تیم‌های پایین جدول ارائه بدهد.

کارشناس فوتبال در مورد حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر یادآور شد: دیدارهای هفته‌های آخر برای قهرمانی و نیفتادن به لیگ یک حساس می‌شود. به خاطر همین نکونام سعی کرد مقابل مس رفسنجان فوتبال شناور و تهاجمی را ارائه بدهد، اما به خاطر عدم تعادل و توازن در تیمش با کمی لغزش ۲ امتیاز خانگی را از دست داد. زمانی که تیم نکونام توپ را از حریف می‌گیرد و ضد حمله می‌زند تیم در فاز هجومی اگر توپ را لو بدهد بسیار شکننده می‌شود. هرگاه استقلال می‌خواهد تهاجمی بازی کند در ضد حمله آسیب‌پذیر بوده و در تصاحب توپ هم موفق عمل نکرد.

هر کسی جای نکونام بود، نمی‌توانست بهتر از این نتیجه بگیرد

لطیفی با اشاره به اینکه نکونام نتایج خوبی در تیم فوتبال استقلال گرفت، گفت: هر کسی جای جواد نکونام در تیم فوتبال استقلال بود، نمی‌توانست بهتر از این نتیجه بگیرد. بر همین اساس تمام قد از سیستم او دفاع می‌کنم. اما او برخی مواقع ناخداگاه تیمش را تحت فشار قرار می‌دهد، چون برای اینکه تیمش را از زیر فشار خارج کند؛ ابتدا از کمبود بازیکن صحبت می‌کند و سپس اعلام می‌کند که نباید از تیمش توقع قهرمانی داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/xe5qeb

آخرین اخبار