تاریخ انتشار: 1402/11/08 12:59
ستاره قطری از شهریار رد شد؛
کد خبر: 1266593

رکورد علی دایی شکسته شد (عکس)

مهاجم تیم ملی قطر به یک رکورد منحصربه‌فرد در جام ملت‌های آسیا رسید.
رکورد علی دایی شکسته شد (عکس)

علی دایی در حال حاضر با 14 گل زده بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود که در این دوره فقط شانس المعز علی، مهاجم قطر با 10 گل و علی مبخوت، کاپیتان امارات با 9 گل برای رسیدن به این رکورد بیش از بقیه وجود دارد، ولی یک رکورد شهریار فوتبال ایران در این رقابت‌ها شکسته شد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در کنار اینکه بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌هاست، توانسته بود در مرحله گروهی این رقابت‌ها 7 گل به ثمر رساند تا به همراه المعز علی، نائو هیرو تاکاهارا (ژاپن) و چوی سون هو (کره جنوبی) این عنوان را داشته باشند، اما ستاره تیم ملی قطر در 2023 به تنهایی این عنوان را از آن خود کرد.

المعز علی در نخستین مسابقه مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا موفق شد دروازه لبنان را باز کند تا در کنار به ثمر رساندن 7 گل در جام ملت‌های 2019 ، مجموعا با 8 گل زده بهترین گلزن این رقابت‌ها در دور گروهی لقب بگیرد و بالاتر از علی دایی، نائو هیرو تاکاهارا، و چوی سون هو با 7 گل بایستد.

المعز علی حالا این فرصت را دارد تا در صورت زدن 4 گل دیگر در جام ملت‌های آسیا به رکورد ویژه علی دایی با 14 گل که بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها هم به شمار می‌رود، برسد و یک عنوان دیگر را از شهریار فوتبال ایران بگیرد.

علی دایی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/xeradw

آخرین اخبار