تاریخ انتشار: 1402/07/25 13:07
کد خبر: 714569

تشدید برخوردها با ستارگان فوتبال عرب تبار در اروپا به علت اعلام همبستگی با فلسطین

شماری از ستارگان و فوتبالیست‌های عرب تبار شاغل در لیگ‌های اروپایی به سبب اعلام حمایت و همبستگی خود با آرمان فلسطین و خانواده‌های شهدای مظلوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند.
تشدید برخوردها با ستارگان فوتبال عرب تبار در اروپا به علت اعلام همبستگی با فلسطین

این هجمه و فشارها تا حدی افزایش یافته و به مرحله درخواست برای اخراج برخی از بازیکنان از باشگاه‌هایشان رسیده است.یکی از ستارگان عرب تبار دنیای فوتبال که چنین اتفاقی برایش رخ داده، نصیر مزراوی ، بازیکن مغربی تبار باشگاه «بایرن مونیخ»  آلمان است که با گذاشتن پست‌های اینستاگرامی، به صراحت حمایت و همبستگی خود را با مردم فلسطین در غزه اعلام کرد.

در همین ارتباط روزنامه اسپانیایی «مارکا» فاش کرد یوهانس اشتاینیگر یکی از اعضای حزب اتحادیه دموکرات مسیحیان آلمان خواستار اخراج مزراوی از باشگاه خود و به طور کلی از کشور آلمان به دلیل حمایتش از آرمان فلسطین شده است.

یوهانس گفت: مسئولان عزیز  باشگاه بایرن لطفا هر چه سریعتر او (مزراوی ) را اخراج کنید همچنانکه دولت نیز  باید از توانایی های موجود برای اخراج او از آلمان استفاده کند. پس از این فشارها باشگاه بایرن مونیخ نیز به نوبه خود با انتشار بیانیه ای فعالیتهای این بازیکن مغربی را محکوم کرد.

این منبع افزود:همگان، از جمله هر کارمند و هر بازیکنی، باید نماینده ارزش های باشگاه از جمله ارزشهای مبتنی بر حمایت از اسرائیل باشد.

در بیانیه باشگاه بایرن بدون هیچ اشاره ای به قتل عام کودکان و  زنان بیگناه فلسطینی آمده است: ما نگران دوستان خود در اسرائیل هستیم و در کنار آنها هستیم و در عین حال به همزیستی مسالمت آمیز برای همه مردم در خاورمیانه(غرب آسیا) امید بسته‌ایم.

روزنامه آلمانی بیلد نیز مزراوی  بازیکن مشهور مغربی را به حمایت از تروریسم متهم کرد.موج فشارها واتهامات علیه  مزراوی به اندازه ای تشدیدشدکه وی مجبور به انتشار بیانیه ای در اینستاگرام ،برای شفاف سازی موضع خود شد.

وی در واکنش به این هجمه هاگفت:  اول از همه می‌خواهم بگویم  واقعاً ناامیدکننده است که باید درباره آنچه طرفدار آن هستم توضیح دهم. شرایطی وجود دارد که در آن هزاران انسان بی‌گناه کشته می‌شوند. موضع من این است که من  باید برای صلح و عدالت در این موضوع تلاش کنم.من همیشه مخالف  انواع تروریسم، نفرت و خشونت بوده و خواهم بود و این چیزی است که همیشه از آن حمایت خواهم کرد. امروز بحث من یا شما فکری نیست بلکه مسئله این است که در این  درگیری وحشتناک افراد بیگناه زیادی کشته می شوند.

از سوی دیگر، یوسف عطال، ملی پوش الجزایری باشگاه نیس فرانسه، نیز به لت قراردادن پست های انتقادی از رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی، با حادثه مشابهی روبرو شده است.

وی برخلاف مزراوی به علت شدت فشارها مجور شد  پست ها را حذف  و بابت آنها عذرخواهی کند و هرگونه خشونت را محکوم کند.

یکی از کسانی که این بازیکن الجزایری را  تهدید  کرد کریستین استروسی، شهردار نیس بود و خواستار عذرخواهی او شد.

استروسی در حساب کاربری خود در « ایکس» نوشت: امیدوارم عطال عذرخواهی  و  جنبش حماس را محکوم کند و اگر اینطور نباشد او  دیگر جایی در باشگاه نخواهد داشت.

اریک سیوتی، رهبر حزب جمهوری خواه فرانسه نیز که در شهر  نیس متولد شده است خواستار اتخاذ تدابیری علیه این بازیکن شد.

وی گفت: این برای من غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است من از عدالت می خواهم که وارد عمل شود، ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد، ما نمی توانیم این را تحمل کنیم شرایط فرد هر چه باشد باید پاسخگو باشد نه به خاطر اینکه او یک فوتبالیست است  باید حتما از او محافظت شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/xoevbw

آخرین اخبار