تاریخ انتشار: 1402/06/09 21:51
کد خبر: 293

معرفی برترین‌های اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲

ستاره نروژی تیم فوتبال منچسترسیتی از سوی یوفا به عنوان بهترین فوتبالیست قاره سبز در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.
معرفی برترین‌های اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲

در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در موناکو، معرفی برترین‌های قاره سبز در فصل گذشته نیز انجام شد که در بخش بهترین بازیکن مرد، ارلینگ هالند، ستاره نروژی خط حمله تیم فوتبال منچسترسیتی این عنوان را از آن خود کرد.

هالند فصل گذشته بهترین گلزن سیتی در مسیر سه‌گانه تاریخی لیگ، اروپا و جام حذفی بود و در حال کفش طلای جزیره را از آن خود کرد که تنها اولین فصل حضورش در جمع شاگردان پپ گواردیولا را تجربه می‌کرد. او در مجموع ۵۳ بازی رسمی‌اش برای سیتی آمار خیره کننده ۵۲ گل و ۹ پاس گل را به ثبت رساند که این شامل ۱۲ گل و یک پاس گل در ۱۱ بازی‌اش در لیگ قهرمانان می‌شد.

در همین حال عنوان بهترین مربی مرد سال نیز به پپ گواردیولا اختصاص یافت که سیتی را به اولین سه گانه تاریخی‌اش رساند.

در بخش زنان، عنوان بهترین بازیکن آیتانا بونماتی بازیکن تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا رسید که در رده باشگاهی قهرمان لیگ قهرمانان زنان و در رده ملی هم اخیراً با اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳ شد. همچنین عنوان بهترین سرمربی زن سال هم به سارینا ویگمن سرمربی هلندی تیم ملی بانوان انگلیس نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳ بانوان تعلق گرفت.

در ابتدای مراسم معرفی برترین‌های فوتبال اروپا نیز جایزه ویژه ریاست یوفا به میروسلاو کلوزه، مهاجم سابق تیم ملی آلمان اهدا شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/y2x6l2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توقف بارسلونا در دربی کوچک کاتالونیا؛ بازی ناامیدکننده صدرنشین در شب تشویق مسی
لالیگا اسپانیا؛