تاریخ انتشار: 1402/08/06 19:47
اگر در نفت می‌ماندم، قطعا الان آسیایی بودیم؛
کد خبر: 1259995

پورموسوی: تساوی به درد هیچ‌کدام از دو تیم نخورد

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید کسب یک امتیاز پس از 6 شکست شاید آبی‌پوشان خوزستانی را از بحرانی که در آن گرفتار شده‌اند، خارج کند.
پورموسوی: تساوی به درد هیچ‌کدام از دو تیم نخورد

 سیروس پورموسوی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان پس از تساوی یک بر یک مقابل شاگردان عبدالله ویسی در دربی خوزستان اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: خسته نباشید می‌گویم به همه شما عزیزان. فکر می‌کنم این مساوی به درد هیچکدام از دو تیم نخورد. متاسفانه تلاش‌هایمان بی ثمر بود؛ اما خدا را شکر می‌کنیم بالاخره بعد از 6 باخت، این تساوی شاید ما را از آن شرایط خارج کند. هر دو تیم برای پیروزی و کسب سه امتیاز به زمین مسابقه آمده بودند. اما فکر می‌کنم شرایط و جو بازی طوری شد که هر دو تیم به تساوی قانع شوند.

 او بار دیگر با تاکید بر این نکته که تیمش یک امتیاز پس از 6 شکست به دست آورده، بیان کرد: خداراشکر می‌کنیم بعد از شش مسابقه توانستیم هم گلزنی کنیم، امتیاز بدست آوریم و هم بچه‌هایمان از زیر فشار خارج شوند. امیدوار هستیم به بازی‌های آینده. شاید با توجه به بضاعتی که ما داریم، تعویض‌هایی که انجام دادیم 4 یا 5 نفر آنها از جوانان تیم ما هستند که باشگاه روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. هر بازی از آنها استفاده می‌کنیم و امیدواریم ثمره آن را ببینیم. 


سوال اول از پورموسوی درباره بحرانی بود که این روزها فوتبال خوزستان با آن درگیر شده. سرمربی استقلال خوزستان در واکنش به این سوال گفت: پیش از این هم گفتم آرزویم این است که مربیان بومی خوزستان مانند مربیان دیگری که آمدند و رفتند ولی امکانات زیادی در اختیارشان بود شرایط برایشان فراهم شود. فارغ از فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان و استقلال ملاثانی این مشکلات را داریم. تلاش همه جانبه می‌خواهد تا حل شود. چند فصل قبل که سرمربی صنعت نفت آبادان بودم اگر حمایت می‌شدیم امروز تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشتیم. همه مسئولان این هفته‌ها پیدایشان نیست و هفته‌های آخر با کت و شلوارهای قشنگ‌شان پیدا می‌شوند. وقتی سهمیه تیم در لیگ برتر حفظ می‌شوند آنها می‌گویند این افتخار ما است که تیم را در لیگ برتر حفظ کردیم. واقعاً تیم‌های خوزستانی نیاز به همدلی و حمایت دارند.

سوال بعدی از پورموسوی درباره حضور هواداران آبادانی و نقش آنها در کسب تساوی بود و او در واکنش به این سوال گفت: فکر می‌کنم جذابیت صنعت نفت آبادان به هوادارانش است. هر جا هوادار باشد فوتبال هم زیبا می‌شود به ویژه آبادان که فلسفه جداگانه در زمینه هواداری فوتبال دارد. آن سالی که من در صنعت نفت مربی بودم، بضاعت‌مان از تیم فعلی کمتر بود. اما اتحاد و همدلی در مجموعه باشگاه، بازیکنان و هواداران خیلی به تیم کمک کردند. با وجود اینکه کرونا بود و تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتند، هواداران از روی سقف‌ها ما را تنها نمی‌گذاشتند و حمایت انجام می‌دادند. در نیمه دوم ما بیشتر اسیر حمایت هواداران صنعت نبودیم تا خود تیم.

سوال بعدی باز هم درباره شرایط بد فوتبال خوزستان بود و پورموسوی در مورد اینکه سه نماینده خوزستان در پایان هفته هشتم فصل بیست و سوم لیگ برتر تنها 14 امتیاز کسب کردند، عنوان کرد: صنعت نفت سال قبل با بقا در لیگ نشان داد، توانایی ماندگاری در لیگ برتر را دارد. ما با صعود به لیگ برتر که کار بسیار سختی است به عنوان مربیان بومی توانایی خودمان را نشان دادیم. این نتایج به امکانات و شرایطی که باشگاه برای ما تهیه می‌کند، باز می‌گردد.

 در ابتدای فصل نام 19 بازیکن را به باشگاه جهت جذب لیست دادم اما حتی یک نفر از آنها را برای مذاکره نتوانستیم پای میز مذاکره بیاوریم. بازیکنانی که درجه یک هستند، اولویت آخرشان خوزستان است. حتی همان فولادی که در صحبت‌ها به آن اشاره شد. به خاطر شرایط جوی، تعهدات مالی و دیگر مواردی که باید باشد. ما هم می‌مانیم تا دقیقه 90 تیم را تحویل می‌گیریم. راهکار همانی است که سال 1395 به فولادی‌ها گفتم باید سازندگی کنیم از آکادمی‌ها و بازیکنان جوان خودمان در آینده استفاده کنیم. ما بضاعت مالی نداریم که بازیکن خارجی یا 20 میلیاردی بیاوریم.

سیروس پورموسوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به قانون سقف بودجه اضافه کرد: نمی‌دانم سقف قرارداد صنعت نفت آبادان چقدر است؛ اما سقف قرارداد ما 4 میلیارد تومان بوده است. طبیعتاً باید از همین بازیکنان استفاده کنیم. هواداران شاید از ما ناراحت شوند؛ ولی سقوط آخر راه نیست و ما هم به عنوان مربی شاید از سقوط سرخورده شویم. 22 بازیکن جوانان و امید صنعت نفت به عنوان پشتوانه در زمان همکاری‌ام با این تیم، کنار ما تمرین می‌کردند. راه ما همین است و هیچ راهکار دیگری وجود ندارد. به دلیل مشکلات مدیریتی، اتفاقاتی که میان هواداران و تیم فولاد بود آن نتایج برای این تیم رقم خورد. صنعت نفت می‌تواند با حمایت هوادارانش نتایج خوبی کسب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/zb6bz6

آخرین اخبار