تاریخ انتشار: 1402/10/04 09:54
آخرین خبر از رایزنی‌ها برای دریافت مجوز
کد خبر: 1264747

احتمال سربازی ستارگان استقلال، پرسپولیس و سپاهان!

چند ستاره گران‌قیمت فوتبال ایران با چالش بزرگی به اسم خدمت سربازی مواجه هستند.
احتمال سربازی ستارگان استقلال، پرسپولیس و سپاهان!

حتما در جریان هستید که قانون استفاده از سابقه ملی برای به تعویق انداختن خدمت سربازی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تغییر کرده و این امتیاز از ملی‌پوشان فوتبال ایران سلب می‌شود.

طبق قوانین پیشین، ملی‌پوشان فوتبال ایران که شرایط اعزام به خدمت سربازی را داشتند، در صورت دعوت به فهرست تیم ملی از یک دوره تعویقی برای خدمت سربازی بهره‌مند می‌شدند اما این قانون در پی چالش‌های به وجودآمده در سال‌های گذشته دچار تغییر شده و حالا منابع انسانی نیروهای مسلح اقدام به لغو این قانون کرده و اسفندماه امسال ملی‌پوشانی که از این امتیاز استفاده می‌کنند، آخرین دوره این تعویق را پشت سر خواهند گذاشت.

اما در این بین نگرانی‌ها درباره سرنوشت بازیکنانی که با به تعویق انداختن خدمت سربازی از معافیت تحصیلی نیز استفاده نکرده‌اند، به گوش می‌رسد. تعدادی از این بازیکنان که در لیگ فوتبال ایران در تیم‌های شاخص مشغول به کار هستند، شاید مجبور باشند همین نیم فصل،  باشگاه خود را تغییر داده و به یک تیم نظامی ملحق شوند که این می‌تواند یک ضربه بزرگ به دوران حرفه‌ای آنها و البته باشگاه‌شان باشد. در حال حاضر تیم‌های ملوان در سطح اول فوتبال ایران و فجرسپاسی در لیگ دسته اول پذیرای بازیکنان سرباز هستند.

پرس‌وجوی خبرنگار ورزش سه به چند اسم منتهی شده است: پیام نیازمند (دروازه‌بان تیم سپاهان)، ابوالفضل جلالی ( مدافع چپ استقلال)، رضا ميرزایی (هافبک مصدوم استقلال)، میلاد سرلک (هافبک پرسپولیس)، محمد عمری (وینگر پرسپولیس) ، امید نورافکن (هافبک ملی‌پوش سپاهان) از جمله شاخص‌ترین چهره‌های لیستی هستند که در انتظار نگاه ویژه ستاد کل نیروهای مسلح هستند. در حال حاضر وزارت ورزش با ارسال نامه‌ای به منابع انسانی نیروهای مسلح برای دریافت مجوز موقت این چهره‌ها تا پایان خرداد مکاتبه کرده و در انتظار پاسخ است.

اگر این درخواست مورد موافقت قرار نگیرد، این بازیکنان تا اسفند می‌توانند در خدمت تیم خود باشند و پس از آن باید خود را برای انتقال به یک تیم نظامی آماده کنند و از آنجایی که بازه نقل و انتقالاتی در آن زمان بسته شده، چالش تازه‌ای در مسیر فوتبالی آنها خواهد بود؛ بنابراین در صورت عدم تعیین تکلیف شاید آنها نیم فصل به یک تیم نظامی بروند.

به جز این چهره‌ها، بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، دو لژیونر شاخص فوتبال ایران هم از معافیت‌های موقت استفاده می‌کنند و سامان قدوس، بازیکن تیم برنتفورد نیز با توجه به داشتن پاسپورت دوم از قانون سه بار ورود به ایران استفاده می‌کند. همچنین پیام نیازمند هم ظاهرا با استفاده از قانون کفالت، مسئله سربازی خود را حل خواهد کرد.

    در‌ حال حاضر بیم و امیدی متوجه بازیکنانی است که در لیگ برتر در تیم‌های مختلف پراکنده شده‌اند و احتمالا تعدادشان بالاتر از ظرفیت جذب دو باشگاهی است که در لیگ برتر و لیگ دسته اول به فعالیت مشغول هستند و به نظر می‌رسد فدراسیون و ستاد کل نیروهای مسلح باید در این زمینه اقدامات جدیدی انجام بدهند. البته فشار افکار عمومی در این زمینه به سمت این است که هیچ امتیازی به فوتبالیست‌ها در زمینه سربازی داده نشود‌.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/zb6zw6

آخرین اخبار