تاریخ انتشار: 1401/12/24 17:50
کد خبر: 9205

زنای ذهنی چیست؟ عوارض و درمان زنای ذهنی

زنای ذهنی یعنی تجسم رابطه جنسی یا هر نوع تفکر جنسی و غیر متعارف در مورد فردی به جز همسر که میتواند منجر به لذت فکری و ذهنی یا خودارضایی و لذت جنسی و جسمی شود.
زنای ذهنی چیست؟ عوارض و درمان زنای ذهنی

اگر میخواهید بدانید زنای ذهنی چیست ، باید بگوییم که فکر کردن و تجسم رابطه جنسی یا هر نوع تفکر جنسی دیگر در مورد یک فردی به جز همسر، زنای ذهنی محسوب میشود. مثلا فردی در خلوت خود به روابط جنسی با یک فرد به جز همسر خود فکر کند. یا فردی را در حالتی غیر متعارف در ذهن خود تجسم کند.

از آنجا که زنا در اسلام حرام است متاسفانه هستند افرادی که در جامعه ما خود را درگیر زنای ذهنی میکنند.

اگر به صورت غیرارادی فکر جنسی به ذهن شما بیاید ولی رویش تمرکز نکنید و به آن پر و بال ندهید یا بدون این که در طول روز وقت خود را صرف افکار جنسی کرده باشید و خواب های جنسی ببینید، این دو مقوله جزو زنای ذهنی نمیشوند.

تنها زمانی میتوان روی تفکرات جنسی ، نام زنای ذهنی گذاشت که به صورت اختیاری و به قصد لذت جویی، فکری که از ذهنتان عبور میکند را ادامه داده و به جای این که مسیر نگاه خود یا محل حضور خود را تغییر دهید روی کار دیگری تمرکز کنید تا این فکر از ذهنتان خارج شود، روی فکر و تصور جنسی تمرکز کنید و به اصطلاح به آن پر و بال بدهید.

گناه زنای ذهنی, کتاب زنای ذهنی, زنای ذهنی در قرآن

 

آیا زنای ذهنی گناه است؟

از نظر شرعی فکر کردن به گناه چه عمدی و چه غیر عمدی گناه نیست ولی فکر به گناه مقدمه ای برای شروع گناه خواهد بود.

فردی که دچار زنای ذهنی شده با فکر کردن به گناه، زشتی این عمل برایش از بین رفته و باید به طریقی خود را ارضا کند و ممکن است مجبور به خودارضایی شود یا زنا را در عمل انجام دهد.

میتوان گفت فکر کردن اختیاری به زنا به قصد لذت جویی ذهنی یا جسمی پیامدهای مخربی بر روح و جسم انسان دارد.

فکر کردن به گناه ، پیامد علمی شناخته شده ای ندارد و اگر عملی نشود و تنها در عالم خیال باشد، مثل فکر کردن به زنا در صورتی که در واقعیت انجام نشود و قصد انجامش را هم نداشته باشید ، از نظر عقلی و شرعی گناهی مرتکب نشده اید.

در روایات آمده است که : هر مومنی قصد گناهی بکند تا زمانی که آن را انجام نداده باشد، چیزی بر او نیست. 

حضرت علی فرموده اند : کسی که در مورد گناه زیاد فکر کند ، گناهان او را به سوی خود میکشند.

و در جایی دیگر فرموده اند : فرو رفتن و تفکر در مورد چیزی سر آغاز وجود و پیدایش آن چیز است.

حضرت مسیح به پیروان خود فرمودند : زنا نکنید، به شما سفارش میکنم فکر زنا را هم نکنید، کسی که به زنا بیندیشد مثل کسی است که در یک اتاق زیبا و رنگ آمیزی شده ، آتش روشن کند. شاید این خانه با آتش نسوزد ولی دود آتش، آن را سیاه و خراب میکند.

فکر کردن درباره مسائل جنسی باعث افزایش ترشح هورمون های جنسی در بدن و در نتیجه افزایش تمایل جنسی میشود.

زنای ذهنی باعث میشود که آستانه تحریک پذیری فرد کاهش پیدا کرده و با کوچکترین محرکی ، برایش مشکلاتی ایجاد شود و شاید تصاویر یا پوشش هایی که برای دیگران کاملا عادی است برای او تحریک کننده محسوب شود.

 

زنای ذهنی در افرادی که مجرد هستند یا افراد متاهلی که به خوبی نیاز جنسیشان در بستر ازدواج تامین نشده است میتواند منجر به خودارضایی شود.

از آنجایی که خودارضایی یک عمل کاملا فیزیکی است و از نظر احساسی فرد را ارضا نمیکند میتواند تبدیل به عادتی اعتیاد آور شده و منجر به کاهش ویتامین ها و مواد معدنی ذخیره شده در بدن و در نتیجه زودانزالی و کاهش توانایی جسمی  و  آسیب های سلامتی به شخص شود و در موارد شدیدتر از نظر روحی فرد را دچار افسردگی و انزوا و جامعه گریزی شود.

زودانزالی یکی از شایع ترین عوارض اعتیاد به خودارضایی است و باعث میشود نتوانید همسر خود را از نظر جنسی ارضا کنید و باعث سرد شدن او نسبت به خود شوید.

متاسفانه برخی افراد به زنای ذهنی و خودارضایی بعد از آن به قدری اعتیاد پیدا میکنند که حتی بعد از ازدواج، رابطه جنسی با همسر نمیتواند برایشان ارضا کننده باشد و همچنان به کار زشت خود ادامه میدهند. متاسفانه یکی از آسیب رسان ترین عوارض زنای ذهنی سرد شدن رابطه ازدواج و لذت نبردن از رابطه به طور طبیعی است.

درمان زنای ذهنی 

یکی از علل اصلی که منجر به پایین آمدن سطح تحریک پذیری فرد میشود فکر کردن و کنکاش کردن و تصور کردن و مرور کردن چیزهایی است که در اطراف خود با چشم میبیند.

از این رو در دین ما توصیه به حفظ نگاه شده است. چشم ما به صورت ناخودآگاه هر چیزی که از روبرویش عبور کند را میبیند ولی بین دیدن و نگاه کردن تفاوت زیادی وجود دارد. نگاه کردن یعنی شما به جزئیات چیزی که از جلوی چشم شما رد شده است با دقت و در حداکثر زمان ممکن نگاه کنید و آن را در ذهن خود ثبت کنید و بعدا برای خودتان به تصویر درآورید که میتواند منجر به زنانی ذهنی شود.

پس اولین مورد برای درمان زنای ذهنی کنترل نگاه کردن است.

سعی کنید از عوامل تحریک کننده مثل عکس و فیلم نامناسب دوری کنید.

ورزش مداوم میتواند انرژی اضافه شما را در جهت مفید برای سلامتی مصرف کند.

سعی کنید تا حد ممکن تنها نمانید و در جمع باشید.

زمان مطالعه خود را افزایش دهید.

هدفمند باشید، یک کار یا حرفه مفید در پیش بگیرید ، هرچه وقت شما پرتر و پربارتر باشد و به اصطلاح گرفتار تر باشید و بتوانید استفاده مفیدتری از وقتتان بنمایید. علاوه بر این که سریعتر به موفقیت در جامعه و اهدافتان میرسید دیگر به صورت خود به خود تمایلی بری تلف کردن وقتتان و تصورات ذهنی بیهوده صرف نخواهید کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2azjg3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وسواس همسر در مسائل جنسی

خشکی واژن چه زمانی می‌شود؟ علل و درمان خشکی واژن را بدانید
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی|سلامت جنسی