تاریخ انتشار: 1400/09/04 23:53
کد خبر: 29643

آب پاکی روی دست استقلال/ تبعات سنگین دخالت در امر تبلیغات محیطی

سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص تبلیغات محیطی در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیانیه ای صادر کرد.
آب پاکی روی دست استقلال/ تبعات سنگین دخالت در امر تبلیغات محیطی

سازمان لیگ فوتبال ایران درباره مساله تبلیغات محیطی دیدارهای لیگ برتر و نیز درخواست باشگاه استقلال برای بر عهده گرفتن این حق، بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:

دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاه‌های فوتبال کشور

همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران  از سوی  مدیر عامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش درآمد، مطرح گردید.

ریاست محترم فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال  را از سازمان لیگ خواستار شدند.

از طرف دیگر  بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران  مسئول عقد قرارداد های تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقده شده سازمان از سوی باشگاههای عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت نمایند، همچنین برابر بند ۲ ، ماده ۲۲ از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال ۱۳۹۸ ، کلیه باشگاه ها موظف میباشند استادیوم خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و  بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض  با باشگاه های فوتبال  و به دلیل پرهیز از بروز بی نظمی، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را دردستور فوری کار قرار داد.

بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطا شد.

همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی ، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد.

متاسفانه مسئولان باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی و تضامین لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده توسط سازمان لیگ نموده است.

به منظور جلوگیری از تبعات مالی و حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبان مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاهها برای ارائه مدارک (تشریفات  انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع  قانونی) تا پایان وقت اداری اول آذر۱۴۰۰، متاسفانه هیچ مدرکی توسط سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی نظمی، اعلام می شود:

اولاً) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در استادیوم ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه، تغییر استادیوم محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ثانیاً) از تمامی باشگاه‌های فوتبال  درخواست می شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذی‌صلاح برای فصل آتی از هم اکنون اقدام نمایند.

بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqznz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماجرای رد درخواست علیپور از سوی مجیدی پس از شادی گل جنجالی چه بود ؟