تاریخ انتشار: 1396/02/30 17:13
کد خبر: 209635

فرزام: می‌خواهم کناره‌گیری کنم اما نمی‌گذارند

مربی تیم ملی روئینگ بانوان گفت: قبل از این که جیوگا به ایران بیاید ایمیل هایی برای من ارسال می‌کرد که مشخص بود دوست ندارد با یکدیگر همکاری کنیم.
 فرزام: می‌خواهم کناره‌گیری کنم اما نمی‌گذارند

افشین فرزام  در خصوص اختلافات پیش آمده میان او و جیوگانیک اظهار داشت: در 2،3 سال اخیر تیم رویننگ بانوان به قدری خوب کار کردند که مورد توجه همه قرار گرفته و همین مسئله باعث شد زیر ذره‌بین برویم و برای برخی‌ها این سوال پیش آمده که چرا فقط این تیم در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: این که تیم روئینگ بانوان به من سپرده شده تصمیم فدراسیون بوده و من دخالتی در آن نداشتم. تلاش کردم در این مدت در جهت اهداف فدراسیون تلاش کنم و خوشبختانه تا حدود زیادی هم موفق بوده ایم. در حال حاضر هم دعوای اصلی سر تیم روئینگ بانوان است و عده‌ای تصور می‌کنند از قافله عقب مانده‌اند و مصاحبه‌های انتقادی انجام می دهند.

مربی تیم ملی روئینگ تصریح کرد: متاسفانه صحبت‌هایی می‌شود مبنی بر این که برای سرمربیگری تیم روئینگ بانوان تلاش می‌کنم در حالی که اینگونه نیست و اگر همین الان هم کناره‌گیری کنم برنده خواهم بود. حتی در مقاطع مختلف به دنبال این بودم که از سمتم کناره‌گیری کنم. من الان سیبل شده‌ام و از طرفی ملی‌پوشان روئینگ بانوان و مسئولان رده‌بالای فدراسیون از من می خواهند کناره‌گیری نکنم و از طرف دیگر جیوگانیک می‌خواهد من از تیم ملی بروم. ضمن این که عده‌ای هم که با جیوگانیک همراه هستند تصور می‌کنند من مانع پیشرفت آنها هستم.

فرزام در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور ملی‌پوشان روئینگ در تمرینات با شانتاژ وی صورت گرفته یا خیر، گفت: من 7 سال است مربی تیم ملی هستم و حتی یک بار هم چنین کاری انجام ندادم. اتفاقا در چنین مواردی به ورزشکاران می‌گویم که  کار خودشان را انجام دهند و به حاشیه‌ها اهمیت ندهند. قبل از این که جیوگانیک به ایران بیاید ایمیل‌هایی برای من ارسال می‌کرد که مشخص بود دوست ندارد با یکدیگر همکاری کنیم و از همان ابتدا به دنبال حذف من بود. با این حال من موضع‌گیری خاصی نداشتم و تنها ایرانی هستم که در 2 المپیک حضور داشتم و همین الان هم اگر بروم ناراحت نخواهم بود.

وی افزود: من هر روز از ملی‌پوشان می‌خواستم به تمرین بیایند و زیر نظر جیوگانیک کار کنند اما ملی‌پوشان اصرار داشتند که نمی‌خواهند زیر نظر او تمرین کنند.

مربی تیم ملی رویینگ درباره این که گفته می‌شود وی خودش را به لحاظ فنی بالاتر از جیوگانیک می‌داند تصریح کرد: چنین چیزی واقعیت ندارد و در تمام مصاحبه‌هایم گفته بودم که جیوگانیک مربی خیلی خوبی است و هیچ وقت مربیان دیگر را زیر سوال نمی‌برم.

فرزام در خصوص اینکه حاضر است با جیوگانیک همکاری کند یا خیر، گفت: من در 2 روز گذشته بارها از او خواستم در جلسه‌ای صحبت کنیم و حتی اگر بخواهد مربیگری نکنم اما جیوگانیک زیر بار نرفت و حاضر نشد صحبت کنیم. همه این مسائل نشان دهنده یک حرکت خطی است. حدس من این است که به جیوگانیک گفته‌اند روی مواضعش ایستادگی کند تا فرزام را از بازی خارج کنند. فکر می‌کنم کسانی که تا الان به آنها کمتر توجه شده این اطلاعات غلط را به جیوگا می‌دهند. به هر حال تیم روئینگ بانوان نسبت به سایر تیم‌ها عملکرد موفق‌تری داشته و فدراسیون هم نمی‌خواهد به یکباره این تیم را دچار تغییر و تحول کند و این مسئله هم دست من نیست که درباره ان تصمیم‌گیری کنم.

وی در مورد رفاقتش با وحید مرادی، دبیر فدراسیون قایقرانی و تاثیر آن در حمایت فدراسیون از وی گفت: من مرادی را از وقتی شناختم که وی به فدراسیون آمد و چطور می‌شود که در این مدت با او تا این حد رفیق شده باشم.

مربی تیم ملی روئینگ در خصوص این که وی جیوگا را به خاطر پرونده 2007 تهدید کرده است، خاطرنشان کرد: چنین چیزی واقیت ندارد و من سعی می‌کنم جلوی افشای آن را بگیرم و روی آن سرپوش گذاشته شود.

فرزام در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود روئینگ ایران باشد. من مشکلی برای تعامل ندارم اما به طور حتم اگر خودم فدا شوم سعی می‌کنم منافع قایقرانی ایران حفظ شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kvqpa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مرد رومانیایی رویینگ سکوتش را شکست