//
کدخبر: ۲۴۱۸۳۵ //

مسابقات بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» با قهرمانی ایران پایان یافت

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی «جام جهان پهلوان نامجو» که با حضور ۳۴ وزنه‌بردار از ۱۳ کشور جهان در گیلان برگزار شد با قهرمانی ایران به پایان رسید.

مسابقات بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» با قهرمانی ایران پایان یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی «جام جهان پهلوان نامجو» عصر امروز با قهرمانی ایران و با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسئولان استان گیلان در رشت برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر به جامعه ورزش و مردم ایران اظهار داشت: خوشبختانه مسابقات بین‌المللی «جام جهان پهلوان نامجو» به‌خوبی در استان گیلان برگزار شد که در این راستا از مسئولان استان گیلان به‌ویژه مسئولان حوزه ورزش که زحمت بسیار کشیدند تشکر می‌کنم.

مسعود سلطانی‌فر با اشاره به حضور کشورهای مختلف در این مسابقات خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی که در عرصه بین‌المللی به‌وجود آمد اما کشورهای مختلفی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی جام فجر فرصتی مناسب برای ارزیابی و محک وزنه‌برداران ایرانی نیز بوده است تصریح کرد: هم‌زمان با دهه مبارک فجر، مسابقات بین‌المللی در رشته‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان ضمن آرزوی موفقیت برای ورزشکارانی که در المپیک 2020 توکیو در کشور ژاپن حضور خواهند داشت خاطرنشان کرد: امیدواریم که ورزشکاران منتخب بهترین نتایج را در المپیک 2020 توکیو کسب کرده و افتخارآفرین باشند.

سلطانی‌فر با اشاره به برخی پروژه‌های ورزشی که هم‌زمان با دهه فجر در استان گیلان به بهره‌برداری رسید ابراز داشت: استان گیلان دارای ظرفیت‌های خوب ورزشی است که می‌تواند میزبان مسابقات مختلف باشد.

به گزارش تسنیم، پنجمین دوره از این رقابت‌ها با حضور 34 وزنه‌بردار از 13 کشور ایران، ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه به میزبانی استان گیلان در سالن شش هزار نفره شهدای رشت برگزار شد.

همچنین 31 داور از کشورهای ایران، عراق، بنگلادش، ارمنستان، قرقیزستان و قطر وظیفه قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند.

ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در هفت وزن 61، 67، 73، 81، 96، 109+ کیلوگرم با هم رقابت کردند.

در پایان مسابقات، تیم جمهوری اسلامی ایران با کسب 466 امتیاز رتبه نخست تیمی را به خود اختصاص داد و تیم کشور عراق با 245 امتیاز در جایگاه دوم و تیم کشور اندونزی نیز با کسب 241 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

همچنین تمبر اختصاصی مسابقات بین‌المللی «جام جهان پهلوان نامجو» با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسئولان استان گیلان رونمایی شد.

در پایان از مقام شامخ شهدا و پدر شهیدان گیلانی مدافع حرم مانند سیداسماعیل سیرت‌نیا، شهید حامد کوچک‌زاده و شهید سعید مسافر تجلیل به عمل آمد.

امروز پروژه‌ استخر ورزشی شهرستان رودبار، پروژه فاز یک استادیوم 5 نفری فوتبال رستم‌آباد، سالن چند منظوره طبقاتی تختی لاهیجان، زمین فوتبال فلکده رشت، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم رشت، پیست بین‌المللی دوچرخه‌سواری شهید سپهبد قاسم سلیمانی و آکادمی تخصصی تیر و کمان مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با حضور وزیر ورزش افتتاح شدند‌.

میزان اعتبار سالن ورزشی شهدا مدافع حرم بالغ بر 16 میلیارد و 571 میلیون ریال بوده که از این مقدار 14 میلیارد و 831 میلیون ریال از محل منابع استانی هزینه شده است.

همچنین 177 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت توسعه برای ساخت پیست بین‌المللی دوچرخه‌سواری شهید سپهبد قاسم سلیمانی هزینه شده است.

برای زمین چمن فوتبال فلکده رشت نیز 4 میلیارد و 269 میلیون ریال هزینه شده که 2 میلیارد و 769 میلیون ریال آن از منابع ملی و یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن از محل سایر منابع بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان