تاریخ انتشار: 1400/04/29 22:38
کد خبر: 36233

کشتی آزاد نوجوانان جهان| معصومی به مدال طلا رسید

در پایان مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان، ایران به یک مدال طلا و یک مدال برنز دست یافت.
کشتی آزاد نوجوانان جهان| معصومی به مدال طلا رسید

 به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان طی روزهای 28 و 29 تیر ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد. تیم ایران توسط امیررضا معصومی در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا و علی رضایی در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 48 کیلوگرم علی یحیی‌پور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر، آرتیومیج بوگوسلاوسکی از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل نوردانات آیتانوف از قزاقستان با نتیجه 2 بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، یحیی‌پور از دور رقابت‌ها کنار رفت.

شهداد خسروی هم در وزن 55 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد دمتیتری کاراستویانوف از مولداوی گذشت. وی در دور سوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ماگومد بایتوکایف از روسیه با نتیجه 8 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، خسروی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 7 بر 3 بنجامین بوجت از رومانی را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. خسروی در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 مغلوب  عبداله توپراک از ترکیه شد و به عنوان پنجم رسید.

همچنین در وزن 65 کیلوگرم علی رضایی در دور اول با نتیجه 8 بر 2، آنوشاوان بارسقیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر آکمال سایدوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به یک‌چهارم نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله، ویشال از هند را با نتیجه 7 بر 3 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 6 مغلوب گئورگی گوگریتچیانی از گرجستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. رضایی در این با نتیجه 10 بر صفر دیانکو دیانکوف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

مجید باقری نیز در وزن 80 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر 5 مغلوب الکساندر مامروش از اوکراین شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دیدار بعد، باقری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

و در نهایت در وزن 110 کیلوگرم، امیررضا معصومی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل کساوری کامینسکی از لهستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر آینازار بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. معصومی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک از سد ایلیا ژیبالوف از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل جیمز مولن از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

48 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- لوک لیلداهل (آمریکا) 3- نوردانات آیتانوف (قزاقستان) و سارگیس بگویان (ارمنستان) ... 8- علی یحیی‌پور (ایران)
55 کیلوگرم: 1- ماگومد بایتوکایف (روسیه) 2- آبدینور نورلانبک (قزاقستان) 3- جاوید جاوید اف (آذربایجان) و عبدالله توپراک (ترکیه) 5- شهداد خسروی (ایران)
65 کیلوگرم: 1- می‌یر شاپیرو (آمریکا) 2- گئورگی گوگریتچیانی (گرجستان) 3- حبیب زاوربکوف (روسیه) و علی رضایی (ایران)
80 کیلوگرم: 1- ساگار جاگلان (هند) 2- جمیز رولی (آمریکا) 3- مصطفی گادجی مالاچ دبیراف (روسیه) و تورنیکه سامخارادزه (گرجستان) ... 14- مجید باقری (ایران)
110 کیلوگرم: 1- امیررضا معصومی (ایران) 2- جیمز مولن (آمریکا) 3- ساهیل (هند) و ایلیا ژیبالوف (روسیه)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gk7n5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کشتی مقتدرانه یزدانی و کسب مدال طلا