تاریخ انتشار: 1401/04/26 16:45
کد خبر: 19217

کشتی آزاد بین‌المللی تونس| نخودی به فینال رفت، سرلک باز هم مغلوب گیلمان شد

5 آزادکار کشورمان امروز در تورنمنت بین‌المللی تونس روی تشک رفتند که محمد نخودی راهی فینال شد.
کشتی آزاد بین‌المللی تونس| نخودی به فینال رفت، سرلک باز هم مغلوب گیلمان شد

 مسابقات کشتی آزاد بین‌المللی تونس به عنوان آخرین مرحله رویداد رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در حال برگزاری است که ملی‌پوشان کشورمان در اوزان مختلف روی تشک رفتند. کادر فنی تیم ملی در 2 وزن مسابقه را به عنوان چرخه انتخابی برای حضور در مسابقات جهانی در نظر گرفته است.

در  وزن 57 کیلوگرم  که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور 6 کشتی گیر در 2 گروه 3 نفره برگزار می‌شود، احمد محمدنژاد جوان و علیرضا سرلک به همراه اودیت از هند در یک گروه قرار دارند. سرلک و جوان در مبارزه نخست مقابل هم قرار گرفتند که سرلک 2 بر صفر پیروز شد.

سرلک در ادامه با نتیجه 4 بر یک اودیت را شکست داد تا راهی نیمه‌نهایی شود. وی در این مرحله مقابل توماس گیلمان دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک خواهد رفت. این 2 کشتی‌گیر در مسابقات جهانی 2021 مقابل هم قرار گرفته بودند که برتری با رقیب آمریکایی بود. گیلمان و سرلک بعد از حدود یکسال دوباره با هم سرشاخ شدند که در دیدار امروز سرلک با نتیجه 11 بر 7 مغلوب شد و از رسیدن به فینال بازماند.  سرلک برای برنز با جاستین جونیور از آلمان روبه‌رو می‌شود.

محمدنژاد در مبارزه دوم خود در سرشاخ با اودیت از هند که رقابتی سخت و نفس‌گیر بود با نتیجه 11بر 6 شکست خورد و از رسیدن به دور بعد بازماند.

در  وزن 74 کیلوگرم  که با حضور 3 کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. یونس امامی در ابتدا به مصاف سزار آلوان از برزیل رفت که با نتیجه 10 بر صفر حریفش را مغلوب کرد. وی در مبارزه دوم خود ساگار آلجان از هند را پیش رو خواهد داشت.

در  وزن 79 کیلوگرم  مسابقات به صورت دوره‌ای و در 2 گروه برگزار می‌شود که محمد نخودی و علی سوادکوهی در گروه A قرار دارند. این 2 آزادکار کشورمان در مبارزه نخست مقابل هم قرار گرفتند که سوادکوهی با نتیجه 5-5 به برتری رسید. سوادکوهی در مسابقه دوم مقابل چندر مارستیلر از آمریکا با نتیجه 9 بر 6 شکست خورد و مبارزه سوم خود مقابل گئورگیوس کوگیومتسیدیس را با 3 بر یک با برد پشت سر گذاشت. سوادکوهی از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.

محمد نخودی در مسابقه دوم گئورگیوس کوگیومتسیدیس از یونان 7 بر 3 پیروز شد. وی در دیدار با مارستیلر هم با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید. براین اساس محمد نخودی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله مقابل بالیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند قرار گرفت و با برتری 10 بر صفر راهی فینال شد. نخودی دارنده مدال نقره جهان در فینال بولات ساکایوف از قزاقستان سرشاخ می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qapqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی