تاریخ انتشار: 1401/06/25 13:54
کد خبر: 16287

دعوت آمریکایی‌ها از ایران برای حضور در جام جهانی کشتی/ دبیر: باز هم ویزای کامل ندهند، نمی‌رویم

مسئول برگزاری مسابقات کشتی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ آمریکا از ایران برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرد.
دعوت آمریکایی‌ها از ایران برای حضور در جام جهانی کشتی/ دبیر: باز هم ویزای کامل ندهند، نمی‌رویم

در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی کشتی در بلگراد، مسئول برگزاری جام‌ جهانی 2022 از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشورمان دعوت کرد که ایران هم در این رقابت‌ها شرکت کند.

رئیس فدراسیون کشتی ایران درباره اینکه چه صحبت‌هایی با مسئول آمریکایی داشته است، گفت: بابت پارسال گله کردم که آنها به سه کشتی‌گیر و سه مربی و چند نفر از ما ویزا ندادند، البته این مسئول خیلی هم در جریان آن نبود. این دیگر یک مسابقه دوستانه نیست، بلکه جام جهانی است و زیر نظر اتحادیه جهانی برگزار می‌شود و باید به همه ویزا بدهند. من گفتم که اگر حتی به یک نفر ویزا ندهند، ما شرکت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما نباید سه ساعت در صف سه کیلومتری سفارت بایستیم. تیم من در صف نمی‌ایستد، تعارف نداریم. یک موقع ویزای شخصی است و مشکلی وجود ندارد، اما اینکه از ما دعوت کنند، قضیه فرق می‌کند، نه آمریکا، بلکه هر کشوری. ما هر موقع آمریکا را دعوت کردیم، چقدر به آنها احترام گذاشتیم. ما برای‌مان احترام و ویزا مهم است، اینها را گفتم، چون جنگ اول به از صلح آخر است.

دبیر با اشاره به میزبانی آمریکایی‌ها از جام جهانی ادامه داد: آنها 800 هزار دلار به اتحادیه جهانی پول دادند و میزبانی مسابقات جام‌های جهانی 2022 و 2023 را گرفتند. ما اگر بیشتر پول می‌دادیم، میزبان می‌شدیم. البته به آنجا هم می‎رسیم که میزبانی بگیریم. آمریکایی‌ها برای آنکه این هزینه‌ای که کردند را جبران کنند، احتیاج دارند تیم ایران هم برود، چون با حضور تیم ایران، ایرانی‌ها می‌آیند و چند برابر این پول را درمی‌آورند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oa5xv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی؛ دبیر رأی نیاورد