تاریخ انتشار: 1402/01/21 19:36
کد خبر: 8013

پایان کار فرنگی‌کاران با 5 طلا، 2 نقره و یک برنز

ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان با قهرمانی در آسیا سال خود را آغاز کردند.
پایان کار فرنگی‌کاران با 5 طلا، 2 نقره و یک برنز

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، صبح امروز (دوشنبه) در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که در پایان 2 نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند و 2 نماینده دیگر نیز راهی دیدار رده بندی شدند.در پایان مسابقات این دوره از رقابت‌ها شاگردان حسن رنگرز با کسب 5 مدال طلا ( پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰، مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم) و 2 مدال نقره ( امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ و رضا عباسی در وزن 67 کیلوگرم ) و یک برنز ( علیرضا مهمدی در وزن 82 کیلوگرم ) به کار خود به پایان بردند. در این رقابت‌ها کاویانی نژاد روز گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی در فینال به میدان نرفت و به مدال نقره رسید. مهدی محسن نژاد هم مقابل حریف خود شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

ملی پوشان کشورمان در اتفاقی نادر در خاک هیچ امتیازی از دست ندادند و همچنین در اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم نمایندگان کشورمان امتیازاتی که از دست دادند تنها از طریق پوئن اخطار خاک بود.

پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، با کسب ۳ پیروزی مقابل حریفانی از ژاپن، ازبکستان و هند سومین مدال طلا تاریخ کشتی فرنگی ایران را بعد از حمید سوریان و پویا ناصرپور در این وزن بدست آورد.

ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، در این رقابت‌ها مقابل حریفانی از کشورهای هند، کره جنوبی و ازبکستان ۲۷ امتیاز کسب کرد و بدون از دست امتیاز، اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در طول برگزاری سی و سه دوره این رقابت ها در وزن ۶۳ کیلوگرم را به نام خودش ثبت کرد.

ناصر علیزاده نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان در این مسابقات، با عبور از نمایندگان کشورهای ژاپن، هند و قزاقستان برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی این وزن را در قاره کهن برای کاروان کشورمان به ارمغان آورد.

امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، نماینده قرقیزستان، ازبکستان و چین را از پیش رو برداشت و چهارمین مدال طلا ایران را در روز نخست این مسابقات صید کرد، میرزازاده در این دوره از مسابقات با کسب ۲۰ امتیاز و بدون از دست دادن امتیازی این عنوان را کسب نمود.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است: 

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه 5 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباسی در این دیدار به مصاف رازاک بیشیکیف از قرقیزستان می رود.عباسی در این دیدار به مصاف رازاک بیشیکیف از قرقیزستان رفت و با نتیجه 9 بر صفر مقابل این کشتی گیر شکست خورد و دستش به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا نرسید.

در وزن 72 کیلوگرم سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 1 ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار پایانی به مصاف ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان می رود.سجاد ایمن طلب در دیدار فینال به مصاف ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان رفت و توانست با نتیجه 5 بر 2 مغلوب این کشتی گیر شد و نایب قهرمان شد.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مقابل آکیلبک تالنتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مُهمدی در این دیدار به مصاف روهیت داهیا از هند می رود.مُهمدی در این دیدار به مصاف روهیت داهیا از هند رفت و موفق شد این کشتی‌گیر را با نتیجه 5 بر یک از پیش رو بردارد و گردن آویز برنز را مال خود کند.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و سومین مدال طلا را برای کشورمان صید کرد.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یمینگ لی از چین با نتیجه 7 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در دیدار فینال با اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان کشتی می گیرد.مهدی بالی در دیدار فینال با اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان کشتی گرفت و توانست با نتیجه 7 بر4 این کشتی گیر را شکست داد و قهرمان آسیا شد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری 2 بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4myww4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| پلنگ مازندران سومین طلایی ایران شد