تاریخ انتشار: 1398/08/07 09:47
کد خبر: 82734

AFC مسابقات فوتبال جوانان را در عراق به تعویق انداخت

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا که قرار بود به میزبانی عراق برگزار شود، لغو شده است.
AFC مسابقات فوتبال جوانان را در عراق به تعویق انداخت

به دلیل ناآرامی های سیاسی در عراق و اعتراضات خیابانی مردم، مسابقات ورزشی در این کشور یکی پس از دیگری لغو می شود و به تعویق می افتد.

بعد از آنکه مسابقات لیگ فوتبال عراق با نظر فدراسیون فوتبال این کشور به تعویق افتاد، دیدار تیم های نیروی هوایی عراق و مولودیه الجزایر در جام عربی «محمد السادس» به میزبانی نیروی هوایی به زمان دیگری موکول شد.

علاوه بر این تاریخ مسابقات لیگ بسکتبال عراق هم به دلیل مشابه تغییر کرده است.

از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد که مرحله اول مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیا که قرار بود به میزبانی عراق در شهر کربلا برگزار شود، به تعویق افتاده است. این نامه اخیرا به فدراسیون فوتبال عراق ارسال شده است.

در این مرحله قرار بود تیم های فلسطین، کویت، عمان، پاکستان و عراق در کربلا به مصاف هم بروند.

باوجود این مسائل هنوز سرنوشت دیدار تیم ملی فوتبال ایران با عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا نامشخص است. دو تیم طبق برنامه از پیش اعلام شده باید روز ۲۳ آبان در شهر بصره به مصاف هم بروند ولی تاکنون AFC موضعگیری رسمی در این ارتباط نداشته است.

هرچند که فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرده این مسابقه در تاریخ و محل تعیین شده برگزار می شود اما فدراسیون فوتبال ایران هیاتی را برای ارزیابی شرایط عراق روانه بصره می کند. همچنین قرار است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز شنبه در تهران با «عبدالخالق مسعود» رئیس فدراسیون فتبال عراق دیدار و گفتگو کند.

به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال ارزیابی شرایط عراق است و در صورت تداوم این شرایط تا روزهای منتهی به بازی با ایران، رای به تعویق مسابقه یا تغییر محل آن بدهد.

تیم های ملی فوتبال عراق و بحرین در گروه سوم انتخابی جام جهانی با ۷ امتیاز اول و دوم هستند و تیم کشورمان ۶ امتیازی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jdavp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


AFC داور دیدار «عراق - ایران» را انتخاب کرد