تاریخ انتشار: 1398/08/10 18:35
کد خبر: 82310

باشگاه پرسپولیس: ایمان داریم تماشاگران نمی دانستند والده خطیبی مادر دو شهید است

باشگاه پرسپولیس در پی برخی اتفاقات بازی روز گذشته با ماشین‌سازی و برخی مسائل مطرح شده اطلاعیه‌ای صادر کرد.
باشگاه پرسپولیس: ایمان داریم تماشاگران نمی دانستند والده خطیبی مادر دو شهید است

به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این اطلاعیه آمده است:

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس شعارهایی که نسبت به آقای رسول خطیبی و هر یک از عوامل تیم ها سر داده شود را هرگز تایید نمی‌کند. ما همواره تاکید داریم نباید شعاری علیه تیم داوری یا اعضای تیم‌های حریف داده شود و حفظ حرمت ها و اخلاق در ورزشگاه‌ها می‌بایست در سرلوحه امور قرار گیرد.

همواره در بیانیه‌های قبل از بازی در همین فصل جاری بر همین موضوعات تاکید داشته‌ایم و شاهد آن هستیم که هواداران پرسپولیس در این زمینه‌ها همیشه عملکرد بهتری نسبت به خیلی تیم‌ها داشته و در حفظ ارزش‌ها نیز کوشا بوده و با اقدامات متعدد فرهنگی، خیرخواهانه و شعارهای ارزشی و اخلاق‌مدارانه عملکرد موثری داشته‌اند تا جایی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کسب رویای AFC هم شدند که متاسفانه به حق خود در کسب جایزه نرسیدند.


 اکنون نیز ایمان داریم تماشاگرانی که علیه آقای خطیبی شعارهایی سر دادند هرگز نمی‌دانستند که والده ایشان مادر دو شهید والامقام هستند. حفظ حرمت‌ها و ارزش‌های والای نظام و شهدای گرانقدر نه تنها مورد تاکید باشگاه پرسپولیس است که در جامعه نیز نهادینه شده و فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای گرانقدر همواره مورد احترام مردم شهیدپرور ایران بوده و متعلق به رنگ‌ها در فوتبال نیز نیست.

باشگاه، تیم، هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس هم همواره در این زمینه‌ها پیش قدم بوده و اقدامات زیادی در راستای تکریم شهدا و قدردانی از خانواده‌های گرانقدرشان انجام داده و همچنین بسیاری از بازیکنان تیم پرسپولیس نیز خودجوش و با عشق به شهدای گرانقدر نسبت به گرامی داشتن یاد و خاطره آنها و راه و هدف مقدس‌شان با پوشیدن لباس منقش به تصویر این شهدای والامقام اقدام کرده‌اند و شایسته تقدیر ویژه هستند.

 بطور کلی اما برای سالم سازی فضای ورزشگاه‌ها باید بسیار تلاش کرد و اینگونه نباشد که بعضا به شعارهای غیر ورزشی و اتفاقات تلخ دیگر هیچ واکنش قاطعی نشان داده نشود و قانون در بسیاری موارد طبق مستندات موجود بسیار سخت گیرانه در قبال پرسپولیس و با چشم پوشی یا ملاطفت در قبال برخی تیم‌ها اعمال شود و رقابت عادلانه را از بین ببرد.

نمونه های زیادی در این باره وجود دارد. متاسفانه نسبت فحاشی های مکرر به گلر ملی پوش پرسپولیس و برخی دیگر از بازیکنان تیم پرسپولیس یا ضرب و جرح و غرق در خون کردن صد و شصت هوادار پرسپولیس یا سنگ پراکنی های گسترده علیه ماموران عزیز و پرت کردن آنها برخورد لازم صورت نگرفت اما تیم پرسپولیس یک جلسه محروم شد. شجاع خلیل زاده که نه ناظر و نه داور علیه ایشان گزارشی رد نکرده بودند دو بازی را از دست داد و بعدا طبق گزارش داور به کمیته استیناف مشخص شد این بازیکن هیچ توهینی به داور نکرده و به واسطه برداشت اشتباه از یک عکس دو جلسه محروم شده است. فرشاد احمدزاده سه جلسه محروم شد اما با رفتارهای مشابه یا تند دیگر هیچ برخوردی صورت نگرفت.

در ارتباط با همین موضوع هم شاهد فحاشی‌ها به مادر آقای امید عالیشاه که خواهر شهید گرانقدر هستند بوده‌ایم اما در پی این اتفاق تلخ نه باشگاه پرسپولیس و نه بازیکن و نه مدیران ورزشی و نه هواداران پرسپولیس روی خواهر شهید بودن والده محترم آقای عالیشاه مانور نکردند چرا که بر این باوریم آنها که در تبریز به والده آقای عالیشاه اهانت کرده‌اند نمی‌دانستند که مادرشان خانواده شهید هستند و اکنون نیز از دامن زدن هدفمند عده‌ای به این اتفاق بسیار بسیار متاسف هستیم.

 باشگاه پرطرفدار و مردمی پرسپولیس همیشه بر پرهیز از هر گونه شعار علیه عوامل تیم‌های مقابل تاکید داشته و حال با آگاهی از این موضوع که والده آقای خطیبی مادر دو شهید عزیز و گرانقدر بوده‌اند از ایشان دلجویی خواهند کرد اما بر این موضوع هم تاکید داریم که قطعا تماشاگران حاضر در استادیوم نمی‌دانستند مادر فقید ایشان مادر دو شهید گرانقدر بوده‌اند هر چند تاکید داریم بطور کلی نباید علیه هیچ یک از اعضای تیم های حریف چنین شعارهایی در استادیوم‌های ورزشی سر داده شود. از سوی دیگر هم ضرورت دارد بررسی شود که آیا افرادی در پس پرده آگاهانه و هدفمند تماشاگران را در شعار دادن نسبت به مادر فقید آقای خطیبی تحریک کرده‌اند یا خیر. همچنین امیدواریم آقای خطیبی اجازه ندهند برخی این تصور را ایجاد کنند که تماشاگران از والده شهید بودن مادر گرانقدر و فقید ایشان مطلع بوده‌اند.

قطعا حالا که همه اهالی فوتبال و تماشاگران از برادر دو شهید بودن آقای خطیبی مطلع شده‌اند ایشان مسئولیت سنگینی خواهند داشت و ضرورت دارد رفتارهایی داشته باشند که الگویی برای جامعه مربیان شود و اتفاقاتی که در دو بازی اخیر ماشین‌سازی با پرسپولیس رقم خورد را شاهد نباشیم.
در این باره برخی اتفاقات و مسایل مرتبط که هدفمند مطرح شده تا به پرسپولیس لطمه وارد شود اما خیلی مسایل مهم‌تر در آن لحاظ نشده را نیز به شکل محرمانه با مسئولان ذیربط در میان خواهیم گذاشت و امیدواریم خود آقای خطیبی هم ضمن رعایت برخی مسایل صادقانه بگویند تماشاگرانی که شعار داده اند از خانواده شهید بودن ایشان مطلع نبوده‌اند و اجازه ندهند در این مسیر سوءاستفاده‌ای صورت گیرد.

همچنین امیدواریم آنها که به درستی دغدغه حفظ حرمت شهدا و ارزش ها را دارند وقتی سر دادن شعارهای غیر ورزشی و برخی اقدامات ضد ارزش ها و آرمان ها از سوی برخی رخ می دهد هم این دغدغه های خود را بروز دهند و سکوت نکنند چرا که سکوت در چنین مواقعی می تواند با برداشت های دیگری همراه باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jdoqz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رویایی که برای ستاره پرسپولیس تبدیل به کابوس شد