تاریخ انتشار: 1399/07/15 16:57
کد خبر: 53626

همان آش و همان کاسه در هئیت فوتبال اصفهان

در گفت‌وگو با مدرس AFC انتخابات هیئت فوتبال اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.
همان آش و همان کاسه در هئیت فوتبال اصفهان

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سه‌شنبه هفته آینده مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان اصفهان برگزارشده و از رقابت پنج کاندیداهای هیئت، سکان‌دار آتی معرفی خواهد شد. اهمیت موضوع هیئت فوتبال استان ما را بر آن داشت تا در آستانه این اتفاق مهم گفت‌وگویی با دکتر قاسم رحیمی، مدرس AFC داشته باشیم و جوانب مختلف و مسائل مربوط به هیئت را از دیدگاه عضو تیم کارشناسی اصفهان زیبا دنبال کنیم.

یکی از کارشناسان فوتبال مدعی شده فرقی ندارد چه کسی رئیس هیئت فوتبال استان شود و تحت هر شرایطی اوضاع یکی خواهد بود!

احتمالا او به‌صورت کنایه‌آمیز از این جمله استفاده کرده است؛ زیرا تفاوت بسیاری دارد که چه کسی رئیس هیئت فوتبال باشد و چه دیدگاه‌هایی دارد، به همین دلیل نیز در مجمع کاندیداها به بیان اهداف و برنامه‌های خود می‌پردازند و بر اساس آن رأی می‌دهند. مهم است فردی انتخاب شود که انتخاب اصلح است و گره‌ای را از مشکلات فوتبال حل کند. افراد سیاسی، زد و بندهای خود را دارند و می‌توانند برخی عوامل را به خدمت بگیرند، افراد شاغل در شهرداری‌ها و نهادهای بزرگ می‌توانند از امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند، به نفع فوتبال استفاده کنند، افراد ورزشی نیز دیدگاه فنی دارند. شما در نظر بگیرید، فوتبال حرفه‌ای را باشگاه‌ها اداره می‌کنند؛ اما توسعه فوتبال درگرو نقش ارزنده هیئت فوتبال است که بتواند از پس وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته‌شده، استفاده کند. متأسفانه رئیس قبلی هیئت مهره سیاسی خاصی نبود و طی چهارسال گذشته فوتبال استان نه‌تنها پیشرفت نکرد، بلکه پس‌رفت هم داشت. بر اساس تبصره 5 ماده 11 ماده انتخابات مجمع، فردی که انتخاب می‌شود، باید اقامت دائمی در شهر حوزه انتخابیه داشته باشد و نیاز به حضور مداوم است؛ اما هراتیان هر دو هفته یک‌بار در محل هیئت حضور یافته و امضاهای لازم را می‌کرد و می‌رفت، درصورتی‌که هیئت به رئیس دلسوزی نیاز دارد که کارهایش را به‌درستی انجام داده و از نیروهای خبره استفاده کند. به‌هرحال فوتبال یک صنعت، یک اشتیاق و یک تفریح مهم است که در بین جوانان، علاقه‌مند زیادی دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی زیادی کرد.

جامعه فوتبال معمولا منتقد هیئت هستند، اما هیچ برنامه‌ای برای ریاست هیئت فوتبال ندارند و در آستانه انتخابات به فکر انتقاد‌کردن می افتند. دلیل این موضوع چیست؟

باید برای ورود کاندیداها به انتخابات، گزینش فنی داشت، بدین معنی که افرادی با دیدگاه استراتژیک وارد گود رقابت شوند و از پس این مسئولیت بربیایند، وگرنه آش همان آش و کاسه همان کاسه است. شما نگاه کنید، در انتخابات ریاست جمهوری هم افراد به یکدیگر تهمت و افترای زیادی وارد می‌کنند و برنامه‌های زیادی برای خودشان اعلام می‌کنند اما این وعده‌ها تاریخ‌مصرف انتخاباتی دارد و همه فراموش می‌کنند چه حرف‌هایی زده‌شده یا توانایی اجرای آن را ندارند. اشکال از سطح مدیریت کلان است که به فوتبال نیز سرایت کرده است.

چرا افراد فنی گزینه شاخصی برای ریاست نیستند؟

نمی‌توان از تجارب ارزشمند افراد فنی به‌سادگی گذشت و کارایی یک مدیر حرفه‌ای نیز قابل‌کتمان نیست و برای ریاست هیئت فوتبال نیاز به تلفیقی از مدیران و اهل‌فن است که بتوانند بار سنگین هیئت فوتبال را به مقصد برسانند، به‌هرحال فوتبال وزنه سنگینی در جامعه ما شده و توجه افراد به این بخش مبذول شده است.

برخی معتقدند اگر باشگاه‌های حرفه‌ای را از فوتبال استان بگیریم، از بدنه فوتبال بومی اصفهان چیزی نمی‌ماند. با این تئوری موافقید؟

بخواهیم از این دیدگاه نگاه کنیم، اتاق فکر باشگاه‌های حرفه‌ای، هیئت فوتبال است و نباید هیئت فوتبال باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان را به حال خود رها کرد. در برنامه‌ریزی‌ها نیاز به ستاد تصمیم‌گیری قوی وجود دارد، امکانات فوتبال استان خیلی خوب نیست، اما بد هم نیست و با برنامه و تدبیر درست می‌توان از آن استفاده بهینه کرد و همه راضی باشند، در غیر این صورت به بیراهه می‌رویم. نیازمند آن هستیم که مدیران کارآزموده سرکار بیایند که به‌دوراز مقاصد سیاسی برای رشد فوتبال تلاش کنند. برخی خودشان فکر می‌کنند افراد بزرگی هستند اما کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و بستر فوتبال را برای تبلیغات انتخاب می‌کنند. این افراد اگر واقعا به فکر فوتبال هستند، بهتر است از این عرصه کنار بروند تا افرادی که توانمندی بهتری دارند، وارد کار شوند.

نویسنده: مهری مصور

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277yd6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 احمدلو: کار کردن با چهار مربی شایسته سپیدرود نیست/ در هر شرایطی به نظر مربی احترام می‌گذارم