تاریخ انتشار: 1399/09/13 20:28
کد خبر: 49477

فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا چگونه خواهد بود؟

به نظر می‌رسد که از سال 2024 باید شاهد برگزاری شکل جدیدی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا باشیم.
فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا چگونه خواهد بود؟

با توجه به اینکه شکل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بین سال 2021 تا 2024 با همان فرمت قبلی برنامه ریزی شده، مسئولان یوفا در تلاش هستند که بعد از آن این رقابت‌ها را با روشی جدید برگزار کنند.

پروژه اصلاحات لیگ قهرمانان که از فصل 25-2024 به اجرا در می آید، افزایش تعداد تیم ها از 32 به 36 را شامل می شود. از طرف دیگر قرار است بازی ها با افزایش تیم ها در 6 گروه 6 تیمی برگزار شود.

 

به گفته روزنامه تایمز این تغییر دارای تاییدیه ECA است؛ اتحادیه ای که باشگاه‌های های اصلی اروپا در آن عضو هستند که در بیشترین رقابت های قاره ای بازی های بیشتری انجام می دهند. نکته جالب دیگر اینکه در صورت تصویب تغییرات دو تیمی که به مسابقه فینال رقابت‌ها خواهد رسید در مجموع 17 بازی انجام می دهند.

گزینه دیگر در این تغییرات به شکل گیری مرحله گروهی دوم مربوط می شود. این بدان معناست که مانند فرمت کنونی بازی ها دیگر یک مرحله گروهی نخواهد داشت و تیم ها باید در یک دور گروهی دیگر به میدان بروند.

 

اما فرضیه ای که یوفا آن را ترجیح می دهد این است که از هر گروه شش تیمی، دو تیم به مرحله بعد صعود کند و چهار تیم برتر سوم نیز به این امکان دست پیدا کنند.

این تغییر قانون تفاوت هایی را در لیگ های داخلی نیز ایجاد خواهد کرد و به عنوان مثال لالیگا، سری آ یا لیگ برتر انگلیس باید از 20 به 18 تیم کاهش پیدا کنند. همچنین برای مرحله یک هشتم نهایی قرعه کشی انجام نمی‌شود و تیم های 17 تا 24 ام نیز راهی لیگ اروپا خواهند شد.

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2adgeg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرگ و زندگی در یک قدمی کونته و اینتر