تاریخ انتشار: 1399/09/20 17:15
دروغ بزرگ فاش شد!
کد خبر: 48923

تست مثبت کرونا، همان شخص را از فینال محروم می‌کند نه پرسپولیس! + سند

بخش رسانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت تیمی فینالیست‌ها در صورت ابتلا یک یا چند بازیکن را رد کرد.

از ابتدای ماه جاری با نزدیک شدن به فینال آسیا، پرسپولیسی‌ها بیش از پیش با نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا، از پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه قطر سخن گفتند. مدیران این باشگاه و مسئولان فدراسیون فوتبال نیز مدعی شدند AFC به آن‌ها هشدار داده که اگر میان کاروان اعزامی پرسپولیس برای فینال، حتی تست یک نفر به محض ورود به قطر مثبت باشد، کل تیم قرنطینه شده و سرخ‌پوشان از دیدار نهایی کنار گذاشته خواهند شد.

به صدا درآمدن این زنگ خطر بزرگ برای نماینده ایران، سبب شد تا مسئولان سازمان لیگ دیدار خارج از خانه سرخ‌های پایتخت مقابل نساجی را لغو کنند تا شاگردان گل محمدی مجبور به پذیرش ریسک مسیر سفر به قائم شهر نباشند. علاوه بر آن برگزاری بازی پرسپولیس با ذوب آهن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به گفته سهیل مهدی، تکلیف آن فردا مشخص خواهد شد.

تست مبتلا شخص را محروم می‌کند یا کل تیم؟

با وجود ادعای مدیران پرسپولیس، هنوز هیچ منبع رسمی در AFC چنین قانونی را اعلام نکرده است و در همین خصوص خبرنگار ایمنا با ارسال ایمیلی به کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص اینکه اگر تست کویید -۱۹ یکی از اعضا کاروان پرسپولیس در بدو ورود به قطر مثبت شود، آن شخص از دیدار فینال محروم شده یا کل تیم سوال کرد که بخش رسانه‌ای AFC با ارسال جوابی صبح امروز - ۱۹ آذر ماه - به آن پاسخ داد.

در متن ایمیل ارسالی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خبرگزاری ایمنا آمده است: "از پرسش شما متشکریم. قوانین خاصی در دوران پاندمی (همه‌گیری) کویید -۱۹ بر مسابقات AFC اعمال می‌شود. از طریق این لینک می‌توانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید و مقاله ۳.۱ مشخصاً شما را به پاسخ پرسش‌تان هدایت می‌کند.

هر شخصی که به کشور میزبان یک دیدار یا مسابقات سفر کند، در هر زمانی پس از ورودش به کشور میزبان که تست کویید -۱۹ او مثبت شود توسط مراجع مربوطه تحت قرنطینه قرار خواهد گرفت. همچنین این قانون درباره شخصی که پیش تر در کشور میزبان در یک دیدار یا مسابقات حضور دارد نیز صادق است.

مراجع ذی‌صلاح همچنین باید گزارش تست مثبت را سریعاً به AFC اعلام کرده و ضمن سختگیری در محرمانه ماندن اطلاعات، اقدام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین ملی منظور شده در کشور میزبان کند. شخص مذکور مبتلا به ویروس نیز اجازه حضور در هیچ مسابقه‌ای را نخواهد داشت و باید طبق دستورالعمل‌های بهداشتی کشور میزبان رفتار کند. "

آنچه از پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا بر می‌آید، سرخ‌ها چنانچه بازیکن یا فردی از کادرشان به کرونا مبتلا شود تنها خود او به قرنطینه رفته و فینال را از دست می‌دهد و به هیچ وجه خبری از محرومیت تیمی نیست. به عبارتی قوانین فینال با آنچه پیش از آن AFC وضع کرده بود فرقی نکرده و تیم‌ها مادامی که کمتر از سقف اعلام شده مبتلا داشته باشند، مشکلی برای ادامه لیگ قهرمانان نخواهد داشت و ادعای مسئولان سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس در این رابطه را تکذیب می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zb8gz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه پرسپولیس: تصمیم AFC عجولانه و غیر منطقی بود