تاریخ انتشار: 1399/12/02 13:58
کد خبر: 44309

آسمانی که همچنان سرخ است/آمار می‌گوید:پرسپولیس با شایستگی قهرمان نیم فصل شد

برد پُر گل سرخپوشان در سیرجان حسن ختام شیرینی برای نیم‌فصل اول لیگ بیستم بود.
آسمانی که همچنان سرخ است/آمار می‌گوید:پرسپولیس با شایستگی قهرمان نیم فصل شد

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با بُرد در آخرین بازی معوقه خود، نیمی از راه لیگ بیستم را پشت سر گذاشت و با ۳۰ امتیاز بالاتر از سایر رقبا نیم فصل اول را به پایان رساند.

 

شاید هواداران سرخ‌های پایتخت پس از اتفاقات ابتدای فصل و بحران بعد از ناکامی در فینال آسیا قهرمانی در نیم فصل را دور از دسترس می‌دیدند اما تیم پرسپولیس با فرمول ثابت “تلاش، تلاش و تلاش” به آنچه می‌خواست رسید.

 

پس از چهارمین قهرمانی پیاپی سرخ‌ها در لیگ برتر بحرانی عجیب در ابتدای لیگ‌ بیستم این تیم را فرا گرفت و ستارهای سال قبل بر طبل جدایی کوبیدند و علیرضا بیرانوند، علی علیپور، مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، کریستین اوساگونا، محسن ربیع‌خواه در ابتدای فصل و  امیر روستایی و بشار رسن پس از چند هفته از این تیم جدا شدند.

سرخپوشان با خرید حامد لک، سعید آقایی، میلاد سرلک، عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، آرمان رمضانی و ... سعی داشتند تیم خود را تقویت کنند اما پس از درخشش در آسیا و راه یابی به فینال لیگ قهرمانان و آن اتفاق عجیب در محرومیت آل‌کثیر پرسپولیس در قلب خط دفاع، هافبک بازیساز و نوک خط حمله دچار کمبود بازیکن بودند  و خیلی‌ها لیگ بیستم را پایان عصر پرسپولیس دانستند.

عدم گلزنی و نتایج متوسط در چند هفته ابتدایی و سپس عدم موفقیت در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای پرسپولیس را چنان وارد بحران کرد که چهار تساوی پی‌در‌پی پس از این دیدار تقریبا همه را از ناتوانی آنها در تکرار  موفقیت در لیگ مطمئن کرد؛ اما پرسپولیس ققنوس وار در روز‌هایی که فشردگی بازی‌هایش و هجمه رقبا و مشکلات مدیریتی را در مقابل می‌دید در پنج بازی آخر خود ۱۵ امتیاز کسب کرد و با شایستگی تمام بر صدر جدول تکیه زد.

پرسپولیسِ لیگ بیستم  ۸ برد ۶ تساوی و یک شکست را ثبت  و نسبت به نیم‌فصل لیگ گذشته فقط یک امتیاز کمتر کسب کرد اما همانند فصل پیش فاصله دو امتیازی با تیم دوم در جدول قابل مشاهده است.

سرخپوشان با ۲۱ گل زده و ۸ گل خورده نسبت به نیم فصل لیگ نوزدهم تفاضل خود را یک گل افزایش دادند و با کسب ۲۰ امتیاز در ۸ بازی‌ خانگی بهترین تیم از این جهات بودند.

 

نکته مثبت پرسپولیس در نیم فصل عدم شکست در روزهای بد خصوصا مقابل رقیب مستقیم‌ یعنی سپاهان است و در بازی که شاگردان گل‌محمدی روز خوبی را سپری نکردند، موفق به کسب حداقل امتیاز شدند.

پرسپولیس در دو‌ بازی مقابل استقلال و ذوب آهن در دقایق آخر، بازی برده را با تساوی عوض کرد و این موضوع تنها نکته تاریک عملکرد گل محمدی در نیم‌فصل سپری شده بود.

شکست دادن نفت آبادان، فولاد، گل‌گهر و تراکتور که از بالا نشینان جدول هستند نقطه عطف کار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیستم است و این موضوع زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم در مقابل گل‌گهر و تراکتور  خارج از خانه موفق به کسب سه امتیاز شده‌اند.

 

تیم یحیی با وجود مشکلات فراوان در خط دفاع و مصدومیت سید‌جلال، کنعانی و انصاری که تنها دارایی‌های این تیم در قلب خط دفاع بودند، عنوان بهترین خط دفاع لیگ را کسب کرده که نشان از قدرت بالای سازمان دفاع تیمی آنها دارد.

نکته جالب در مورد پرسپولیس این است که تغییرات، مشکلات و حواشی شدید مدیریتی هم نتوانست این تیم را از پای دربیارد و آنها ثابت کردند وقتی باشگاهی دارای فلسفه باشد، موفقیت دور از دسترس نخواهد بود.

قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر  بدور از دخالت در کار دیگران و شو آف‌‌های رسانه‌ای فقط به تلاش برای انجام درست کارهایشان پرداخت و در روزهای تلخ بدنبال بهانه‌جویی نرفت و فقط و فقط تلاش کردند و نتیجه ای تلاش‌ها را هم دید.

پرسپولیسی‌ها دیگر برایشان فرقی نمی‌کند که سرمربی‌شان برانکو، کالدرون یا یحیی باشد؛ مهم نیست چند ستاره این تیم را تنها بگذارد؛ مهم نیست طارمی، علیپور، آل‌کثیر، عبدی یا حتی عالیشاه و نوراللهی در خط حمله حضور داشته باشند ، مهم نیست کامیابی نیا یا مهدی شیری دفاع آخر باشد، مهم نیست بازی در آزادی باشد یا تبریز و سیرجان   یا هر جای دیگر، آنها آموخته‌اند برای پیروزی بجنگد و پس از هر برد یا شکست بیشتر از روز قبل تلاش کنند، آنها فقط به موفقیت می‌اندیشند و برای هدفشان از جان مایه می‌گذارند.

 

به قلم پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmql9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزینه اصلی کالدرون در نقل و انتقالات مشخص شد