تاریخ انتشار: 1400/02/04 18:32
کد خبر: 40713

حاج صفی اصلا کارت نگرفته که محروم شود!

پس از 72 ساعت هیاهو حالا مشخص شده است که احسان حاج‌صفی در دیدار مقابل نساجی کارتی از داور مسابقه دریافت نکرده است.
حاج صفی اصلا کارت نگرفته که محروم شود!

در دقیقه 70 مسابقه هفته گذشته نساجی و سپاهان در قائمشهر، بینندگان تلویزیونی با صدای گزارشگر از این موضوع اطمینان حاصل کردند که احسان حاج‌صفی چهارمین کارت زرد خود را در رقابت‌های لیگ برتر این فصل دریافت کرده است؛ کارت زردی که می‌توانست باعث محرومیت او در دیدار فینال‌گونه لیگ مقابل پرسپولیس بشود.

 

حاج‌صفی که در این مسابقه تک گل مسابقه را با شوتی تماشایی به ثمر رسانده بود، روی یک صحنه در دقیقه 70 به نظر از داور کارت گرفته است اما با انتشار گزارش داوری، مشخص است که او بدون دریافت کارت از زمین بازی بیرون آمده و تنها پیام نیازمند است که در دقیقه 70 به دلیل اعتراض از داور اخطار گرفته است.

 

این در حالی‌ست که در ابتدا این‌طور به نظر می‌آمد که داور بازی به احسان حاج‌صفی کارت زرد داده که این مسئله باعث شد تا بحث‌های زیادی در این‌باره به راه بیفتد و کارشناسان مختلف درباره این‌که سه کارت زرد او در دوران حضورش در تراکتور به سپاهان منتقل می‌شود یا نه، بحث کنند.

البته طبق آیین‌نامه، در صورت انتقال بازیکنان اخطارها به تیم جدید منتقل نمی‌شود اما اگر بازیکن محرومیتی داشته باشد، محرومیت خود را در تیم جدید خواهد گذراند؛ به عنوان مثال اگر حاج‌صفی در آخرین بازی نیم‌فصل تراکتور کارت زرد چهارم را دریافت می‌کرد، اولین بازی نیم‌فصل دوم با سپاهان را از دست می‌داد اما سه کارت زرد او حالا در انتقال به تیم جدید دیگر محسوب نمی‌شود.

 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این‌باره مصاحبه‌ای را انجام داد و در حالی‌که همگان در انتظار شفاف‌سازی از سوی وی بودند، او این مسئله را به سازمان لیگ اهاله داد در حالی‌که اگر قرار بود سازمان لیگ در این‌باره تصمیم بگیرد، اساسا نیازی به این مصاحبه از سوی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که بالاترین رکن قضایی فوتبال ایران محسوب می‌شود، نبود.

 

در نهایت با مطالعه گزارش داور بازی مشخص می‌شود که احسان حاج‌صفی کارت زرد دریافت نکرده و محمد محبی و سیدپیام نیازمند دو بازیکن اخطاری سپاهان در بازی با نساجی بودند، ضمن این‌که مدافع وسط این تیم محمد نژادمهدی نیز در دقیقه 45+2 به دلیل کشیدن پیراهن علی آل‌کثیر در شرایط تک به تک به صورت مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

 

با این وصف سپاهان در دیدار با پرسپولیس، محمد نژادمهدی مدافع مازندرانی خود را  به دلیل محرومیت به همراه نخواهد داشت و سایر نفرات این تیم برای مقابله با تیم یحیی گل‌محمدی در زمین حاضر خواهند بود که البته شاید مهم‌ترین آن‌ها همین احسان حاج‌صفی بود که در حاشیه بازی نساجی هم اتفاقاتی برایش رخ داد که بی‌ربط به برخی مسائل رخ داده در اسفندماه گذشته نبوده و باید دید جدال او با دوستان ملی‌پوش خود در پرسپولیس در دیدار بزرگ لیگ برتر به کجا خواهد رسید.

 

عباس تیموری ناظر بازی در گفتگویی که با "ورزش سه" داشت، تاکید کرد که حاج‌صفی در صحنه یاد شده بازی کارت زردی از داور دریافت نکرده و گزارشگر به اشتباه اخطار پیام نیازمند را به وی نسبت داده است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqrlj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس منتظر پاسخ سازمان لیگ درباره فرجی