تاریخ انتشار: 1400/02/09 15:56
کد خبر: 40388

عسگری: داوران اشتباهات مهم و تاثیرگذاری داشتند

کارشناس داوری درباره عملکرد داوران در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را ارائه داد.
عسگری: داوران اشتباهات مهم و تاثیرگذاری داشتند

 به نقل از فدراسیون فوتبال، حسین عسگری درباره عملکرد داوران در مسابقات مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا گفت: به هرحال بعد از مدت ها رکود بخاطر شیوع ویروس کرونا، مسابقات به صورت رسمی شروع شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از آغاز رقابتها برنامه های آموزشی را به صورت وبینار برای داوران برگزار کرد و آنها را آماده قضاوت برای مسابقات کرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: داورانی که در این مرحله از رقابتها حضور داشتند، اکثر داوران باتجربه و جزو داوران الیت A آسیا بودند. باید در مجموع بگویم داوران اشتباهات مهم و تاثیرگذاری در این مرحله داشتند . به عنوان مثال داور دیدار استقلال و الدحیل، یک پنالتی مسلم را برای استقلال نگرفت. در صحنه خطای مدافع الدحیل روی قایدی هم که فرهاد مجیدی کارت زرد گرفت، فکر می‌کنم داور نتوانست صحنه را ببیند. مهمترین نکته آنالیز عملکرد داور، عملکرد او در صحنه‌های تاثیرگذار است و اعلام نکردن یک پنالتی، اشتباهی کلیدی است.

 

عسگری با اشاره به اینکه نمایندگان کشورمان در این رقابتها از داوری متضرر شدند، گفت: به هرحال این اشتباهات در فوتبال است و جدا شدنی نیست. با توجه به اینکه سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) به مسابقات اضافه شد، باز شاهد این هستیم که داوران اشتباهاتی را مرتکب می شوند. نکته ای مهمی در که در این باره وجود دارد این است که همه جای دنیای این موضوع را پذیرفته اند که اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است. اما متاسفانه در ایران این باور هنوز رخ نداده است.

 

کارشناس داوری در پایان خاطر نشان کرد: بارها شاهد این موضوع بوده ایم که یک تیم در یک فصل سه مربی عوض می کند، اینها هیچ کدام اشکال نیست. راجع به این اتفاقات کارشناسی می شود، مسلما نه.  اما بحث داوری که می شود کوچکترین اشتباه داوری در ذهن یک مربی بعد از ده سال باقی می ماند. داوران را مقصر عدم نتیجه گیری تیم هایشان می دانند بنظرم فدراسیون فوتبال در این مورد باید با قاطعیت برخورد کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9x9l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


VAR اینگونه به داوری‌ها کمک می‌کند / پنالتی پرسپولیس را داور ندید