تاریخ انتشار: 1400/02/25 16:37
کد خبر: 39413

استقلال به خودش باخت/ ترس اشتباه بزرگ کادر فنی آبی‌ها

باخت دربی نود‌وپنج تاوان احتیاط بیش از حد استقلالی‌ها بود.
استقلال به خودش باخت/ ترس اشتباه بزرگ کادر فنی آبی‌ها

عصر روز گذشته هفته بیست‌وسوم فوتبال ایران آغاز شد و در دیداری بسیار حساس پرسپولیس و استقلال به مصاف یکدیگر رفتند.

فاصله امتیازی ایجاد شده در کورس قهرمانی و شکست خانگی هفته پیش استقلال مقابل ذوب‌آهن تیم فرهاد مجیدی را محکوم به برد در دربی کرده بود.

پیروزی در این دیدار استقلال رکه در آستانه بحران حضور داشت را به شرایط بسیار خوبی می‌رساند و آبی پوشان فصل را با حضور در جمع مدعیان قهرمانی ادامه می‌دادند اما با شکست در دربی آنها باید در جنگ‌کسب سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیا راه را ادامه دهند.

 

استقلال در دو بازی اخیر خود پس از پایان مسابقات آسیایی و البته جدایی فراز کمالوند از کادر فنی‌ این تیم، دو‌شکست را تجربه کرده است.

در دیدار مقابل پرسپولیس ترکیب استقلال کاملا محتاطانه بود و انتخاب سه مدافع مرکزی عملا سیستم استقلال را ۵ دفاعه کرده بود که این اتفاق برای تیمی که به سه امتیاز نیاز مبرم دارد یک خودکشی محسوب می‌شود.

عدم استفاده از یک هافبک بازیساز در ترکیب اولیه و دلخوش بودن به مهدی قائدی که این روز‌ها به خوبی توسط حریفان استقلال آنالیز و مهار می‌شود، نکته قابل تأمل دیگر در ترکیب آبی‌پوشان بود.

 

استقلال در بازی قبلی خود هم مقابل ذوب‌آهن عملکرد پر انتقادی را به جای گذاشت و به نظر می‌رسد کادر فنی در آن دیدار تمرکز خود به دربی معطوف کرده و در دربی هم احتیاط بیش از حدی را در اجرای اهدافش به کار گرفت که همین موضوع موجب شد نتیجه را به رقبایش واگذار کند.

فرهاد‌مجیدی در تجربه چندین باره خود در استقلال باید با تمرکز بیشتری کار کند و به جای بهانه جویی ،  متهم کردن نحوه حضور برخی بازیکنان در استقلال و مدیران، شجاعت بیشتری را در تفکراتش به خرج دهد.

آقای مجیدی این تیم استقلال همان تیمی است که یک ماه پیش در مسابقات آسیایی نتیجه گرفت و این بازیکنان همان بازیکنان هستند، چرا آن روزها در مورد این مسائل صحبت نمی‌شد؟

 

اینکه مجیدی علنا لیگ را برای استقلال پایان یافته می‌خواند و جام‌حذفی را اولویت اصلی تیمش می‌داند خود گویای همه چیز  است و فقط باید آرزو کرد استقلال به روزهایی که  هودارانش لیاقتش را دارند باز گردد.

به قلم پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqgz5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال در آستانه یک انتقال جنجالی