تاریخ انتشار: 1400/02/27 17:15
کد خبر: 39286

آقاخان: بعدا مفصل می‌گویم چه بلاهایی در استقلال سرم آوردند

مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک می‌گوید دوست ندارد به دوران گذشته برگردد و می‌خواهد پس از سپری کردن چند سال سخت و دشوار، شروع دوباره‌ای در فوتبال ایران داشته باشد.
آقاخان: بعدا مفصل می‌گویم چه بلاهایی در استقلال سرم آوردند

پیروزی مقابل پدیده برای علیرضا منصوریان که هنوز دلخوری‌های دوران سرمربیگری در استقلال با مهدی رحمتی را فراموش نکرده، از اهمیت خاصی برخوردار بود و جالب اینکه این مربی در شرایطی موفق شد مقابل این تیم به سه امتیاز بازی دست پیدا کند که مرتضی آقاخان ستاره میدان بود و تک گل بازی را به ثمر رساند.

آقاخان و سیامک نعمتی هر دو مهره های کلیدی پیکان در لیگ هفدهم بودند، اما سرنوشتی متفاوت داشتند. نعمتی در ابتدای لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوست و بازیکنی تاثیرگذار در مسیر موفقیت های این تیم طی سال های اخیر بوده، ولی آقاخان که در ابتدای لیگ هجدهم با قراردادی سه ساله به جمع آبی پوشان پیوست، روزهای سختی را همراه با مصدومیت‌های متوالی در این تیم سپری کرد و درنهایت بدون اینکه حتی یک دقیقه فرصت بازی به دست بیاورد، از این تیم جدا شد و به سایپا پیوست. این بازیکن در ابتدای فصل بیستم به آلومینیوم پیوست، ولی نتوانست در دوران خطیبی شرایط خوبی داشته باشد و قصد جدایی و حضور در نساجی مازندران را داشت که با انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی جدید و اعلام نیاز این مربی برای آقاخان در اراک ماندنی شد و مقابل پدیده‌ پس از سه سال موفق به ثبت یک گل سه امتیازی شد که پیروزی در آن برای سرمربی آلومینیوم پراهمیت بود.

 

با آقاخان که یکی از بازیکنان بدشانس فوتبال ایران طی سال های اخیر بوده و مصدومیت های متوالی او را از لیگ برتر دور کرده بود، گفتگویی درباره روزهایی که سپری کرده، انجام دادیم؛ او در این مصاحبه از هدفگذاری برای یک شروع دوباره حرف زده است، این گفتگو را در ادامه می خوانید.

 

بازی با پدیده آنطور که خواستیم پیش رفت

صحبت‌هایمان با آقاخان از بازی پدیده و پیروزی برابر این تیم شروع شد و او گفت:« برای این بازی تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشته بودیم و آنالیز بسیار خوبی را از تیم قابل احترام پدیده داشتیم.خوشبختانه روند بازی آنطور که ما می خواستیم پیش رفت. اگر خوش شانس بودیم، می توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم. خدا را شکر که به هدف اصلی که کسب سه امتیاز بود، دست پیدا کردیم و کاملا مستحق این سه امتیاز بودیم.»

 

خیلی خوشحالم که اولین گلم را زدم

او در مورد اولین گل برای آلومینیوم اراک در لیگ بیستم عنوان کرد:« خدا را شکر زحمات تمام بچه ها و کادر فنی به من ختم شد و توانستم اولین گلم را برای آلومینیوم به ثمر برسانم. از این موضوع خیلی خوشحالم. تمرکز می کنم که هفته به هفته شرایطم را بهتر کنم و برای تیم آلومینیوم مثمرثمر باشم. امیدوارم روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم. واقعیت اینکه، این گل زحمات همه اعضای باشگاه بود و لطف خدا شامل حال من شد و آن را به ثمر رساندم.»

 

 

این کوچک‌ترین کاری بود که می‌توانستم برای علی آقا انجام بدهم

او سپس در واکنش به این سوال که پس از گل چه کسی را جستجو می کرد و گلش را به چه کسی تقدیم کرد، بیان کرد:« من گل را به علی آقا تقدیم کردم. واقعا گردن من حق دارد. در برهه زمانی‌ای که جو به ناحق علیه من بود، به من اعتماد کرد و یواش یواش بازی داد و شرایطم بهتر شد. هنوز هم دوست دارم این روند را با تلاش و تمرکز بهتر و بهتر کنم، تا به حدی برسم که خودم و کادر فنی انتظار داریم. باز هم می گویم که گلم را به این دلیل تقدیم به علی آقا کردم که پای من ایستاد و به من اعتماد کرد. این کوچک ترین کاری بود که می توانستم به خاطر اعتمادی که به من داشت، انجام دهم.»

 

جو علیه من سازماندهی شده بود

بازیکن سابق پیکان در مورد روزهای سختی که در آلومینیوم در لیگ بیستم سپری کرد، توضیح داد:« نمی خواهم زیاد به گذشته بپردازم؛ فقط می توانم بگویم که جو خیلی به ناحق علیه من سازماندهی شده بود. علی آقا اعتمادی به من کرد که تا پایان عمر مدیونش هستم. تمام تلاشم را می کنم که وقتی از سوی کادر فنی به من فرصت دادند، وظایفی که به من محول می شود را به بهترین شکل انجام دهم.»

 

از دوران حضور در استقلال ناراحتم ولی فراموش کرده‌ام

از مرتضی آقاخان در رابطه با دوران حضور در استقلال پرسیدیم و اینکه شاید اگر فوتبال روی خوشش را به او نشان می‌داد، او هم می توانست مثل مکمل‌ اصلی‌اش در پیکان یعنی سیامک نعمتی روزهای خوشی را تجربه کند، اما به هر ترتیب این اتفاق رخ نداده است. بازیکن اسبق استقلال در واکنش به این موضوع اینطور واکنش نشان داد:« واقعا همانطور که گفتم نمی خواهم به گذشته برگردم. ضمن اینکه فکر می کنم در این برهه زمانی صلاح نیست در مورد تیمی غیر از تیم خودم صحبت کنم. از نظر حرفه ای این کار درست نیست؛ فقط می توانم بگویم که بد فوتبال شامل حال من شد. در استقلال آن چیزهایی که فکرش را می کردم و هواداران فکر می کردند، رخ نداد. از این قضیه ناراحت هستم ولی فراموشش کرده ام. برای فصل جدید زندگی ام استارت زده ام و به دنبال یک شروع دوباره ام. امیدوارم روند خوبی داشته باشم و به شرایط ایده آلم برسم.»

 

بعدا می‌گویم چه بلاهایی در استقلال سرم آوردند

آقاخان در ادامه در مورد روزهای حضور در استقلال به چند نکته اشاره کرد و حرف هایش را بدون پرداختن به جزئیات با تشکر از دو عضو باشگاه استقلال، خاتمه داد:« به طور مفصل در زمان مناسب درباره این موضوع صحبت خواهم کرد و باز می کنم که چه بلاهایی در آن مدت سر من آوردند. تنها کسانی که در آن شرایط واقعا کمک حالم بودند، دکتر نوروزی بود که واقعا ممنون ایشان هستم و یکی هم آقای مهدی رحمتی. این دو نفر جزو کسانی بودند که در آن برهه سخت همیشه به من کمک کردند و ممنون‌شان هستم.»

 

آقاخان بیشتر دوران حضور در استقلال را در همین حالات و با همین تمرینات برای حضور در تمرینات گروهی سپری می کرد.

 

 

زحمت‌هایش را دیده‌ام؛ سیامک استحقاق جایگاهش را دارد

بخش بعدی صحبت های مرتضی آقاخان در مورد دوست قدیمی اش سیامک نعمتی بود و در مورد مدافع راست فعلی تیم ملی گفت:« برای سیامک نعمتی خیلی خوشحالم. من و سیامک رفاقت دیرینه داریم. ما از رده های پایه و جوانان با هم بودیم. زحمت هایش را دیده ام و الان در جایگاهی قرار دارد که واقعا استحقاقش را دارد. هم بچه با معرفتی است و هم پسری است که برای جایگاهی که دارد، زحمت کشیده است. حتی جایگاهش خیلی بالاتر از این هاست. اول از هر چیزی برایش آرزوی سلامتی می کنم. امیدوارم روز به روز شرایطش بهتر شود و در تیم ملی هم تاثیرگذار باشد و جایگاه خوبی به دست بیاورد و برای ایران افتخار آفرینی کند.»

 

جو سمی بود؛ جرات نمی‌کردم خستگی‌ام را نشان دهم

از مرتضی آقاخان درباره مصدومیت های متوالی اش پرسیدیم؛ اینکه وقتی یک بازیکن به صورت مدام با مشکل آسیب دیدگی مواجه می شود، از بیرون چه فشارهای را متحمل می شود و این فشارها چقدر در  بازگشت او به روند ایده آل اثرگذار خواهد بود. آقاخان در واکنش به این سوال توضیح داد:« واقعا سخت ترین مسئله برای یک ورزشکار حرفه ای مصدومیت است. خیلی اذیت کننده است و امیدوارم برای هیچ ورزشکاری اتفاق نیفتد. متاسفانه مصدومیت من هم طوری بود که دوره نقاهت طولانی داشت. خدا را شکر می کنم که با وجود این شرایط، دوباره توانستم سلامتی ام را به دست بیاورم و فوتبال بازی کنم. بعد از مصدومیتی که داشتم، دوران نقاهتم طولانی بود. هر فوتبالیستی در دوران حرفه ای یکی دو مصدومیت سخت را تجربه می کند، اما جو علیه من سازماندهی شده بود. من به خیلی ها برای اینکه جو را اطرافم مثبت کنند، باج ندادم. احساس می کردم جو واقعا نسبت به من سمی شده؛ من حتی گرفتگی و خستگی تمرین را نمی توانستم بروز دهم. اینقدر جو علیه من سازماندهی شده بود که حتی وقتی خسته بودم، نمی توانستم این خستگی یا کوفتگی را بروز دهم و به خودم اجازه استراحت بدهم. امیدوارم خدا همه را به راه راست هدایت کند(با خنده تلخ). من نگاهم رو به جلو است و به مسائل حاشیه ای کاری ندارم. امیدوارم شرایطم روز به روز بهتر شود و به ایده آل خودم و کادر فنی برسم.»

 

 

اولین هدف من انجام وظیفه در چارچوب کار تیمی است

از هافبک مهاجم 28 ساله تیم فوتبال آلومینیوم که با پیکان به فوتبال ایران معرفی شد، در رابطه با هدف اصلی اش در شروع دوباره پرسیدیم و او به این سوال اینطور واکنش نشان داد:« اول از هر چیزی هدفم این است که وقتی به من بازی داده می شود، بتوانم با تمام وجود و تمرکز خواسته های کادر فنی را اجرا کنم و تیممان موفق باشد. گل زدن و پاس گل اولویت های بعدی من است. دوست دارم این کار را انجام بدهم ولی در چارچوب کار تیمی.«

 

نمی‌خواهم ماجرای بازی با تراکتور را خیلی حساس کنم

هافبک فصل گذشته تیم فوتبال سایپا که در میانه فصل از استقلال به این تیم پیوست، درباره دیدار جام حذفی آلومینیوم برابر تراکتور و حساسیتی که این بازی برای مربیان دو تیم دارد، اضافه کرد:« خب بازی جام حذفی حکم مرگ و زندگی را دارد. تراکتور واقعا تیم قابل احترامی است. من خودم به شخصه نمی خواهم این داستان را خیلی حساس کنم و هر موضوع و اختلافی بوده در قالب فوتبال رخ داده است. برای من این بازی مثل بازی های دیگر است و حساسیت و دید بدی نسبت به آن ندارم. تمام تمرکز و تلاشم را می کنم که در کمال آرامش به تیمم کمک کنم. امیدوارم از این بازی سربلند بیرون بیاییم و یک هدیه خوب به مردم اراک و هواداران تیم بدهیم.»

 

با کادر جدید تمرینات شاداب‌تر و بدن بهتری پیدا کرده‌ایم

بخش بعدی صحبت های آقاخان در مورد شرایط آلومینیوم بود که توانسته در سال اول با انجام 23 بازی، 35 امتیاز بگیرد و به دلیل تفاضل گل کمتر یک رتبه پایین تر از استقلال در رده پنجم جدول قرار گرفته است. بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم در مورد این موضوع بیان کرد:« خدا را شکر نتایجی که گرفته شده، حداقلش این است که مردم اراک خوشحالند. به نظرم با آمدن کادر جدید، هم تمریناتمان بهتر و شاداب تر شده است و هم شرایط بدنی بهتری پیدا کرده ایم. ضمن اینکه اگر بازی های ما را به دقت دنبال کنید، فوتبال با کیفیتی را ارائه می دهیم. کیفیت بازی ما در حال بهتر شدن است و می توان روند رو به جلو را در تیم ما به طور محسوس دید. امیدوارم این روند را با همبستگی تمام اعضای تیم ادامه بدهیم. باید بازی به بازی نگاه کنیم و در هر بازی تمام تلاشمان را انجام بدهیم. من به نوبه خودم سعی می کنم شرایط خوبی داشته باشم. در آخر فصل هر اتفاقی بیفتد، دوست داریم طوری باشد که این احساس در ما وجود داشته باشد که با تمام وجود کار کرده ایم و نتیجه ای که به دست آمده، نتیجه تمام تلاش‌های ما است.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nrjqv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی دلچسب خیبر در هفته اول لیگ آزادگان