تاریخ انتشار: 1400/02/30 17:20
بررسی شکست ذوب آهن اصفهان در رقابت های جام حذفی
کد خبر: 39075

گفت گوی اختصاصی فرتاک ورزشی در رابطه با حذف سبز پوشان اصفهانی در مقابل استقلال تهران

روز گذشته تیم ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی به مصاف استقلال تهران رفت و با نتیجه دو بر یک مغلوب میزبان نامدار خود شد.
گفت گوی اختصاصی فرتاک ورزشی در رابطه با حذف سبز پوشان اصفهانی در مقابل استقلال تهران

ذوب آهن در شرایطی بازی را واگذار کرد که کمتر از دو هفته پیش در مقابل استقلال و در همین ورزشگاه آزادی در چهارچوب لیگ برتر به میدان رفت و موفق شد حریفش را با دو گل شکست دهد.

photo_2021-05-20_17-49-44

برای بررسی شرایط ذوب‌آهن و آنالیز عملکرد آنها در دیدار  شب گذشته گفتگویی را به شرح زیر با احسان ادیبی یکی از کارشناسان فوتبال  انجام داده‌ایم.

photo_2021-05-20_17-49-50

عرض ادب و احترام خدمت شما جناب آقای ادیبی

بسیار خوشحالیم که در خدمت شما هستیم.

بنده هم سلام عرض می‌کنم خدمت شما و مخاطبین گرامی مجموعه رسانه‌های فرتاک خصوصا فرتاک ورزشی، در خدمت شما هستم.

 

 جناب ادیبی ذوب آهن در دیدار جام حذفی بر خلاف لیگ برتر نتیجه را به رقیب تهرانی‌اش واگذار کرد، بازی را چطور دیدید؟

ابتدای کار باید تبرک بگم به مجموعه ذوب‌آهن، کادر فنی و بازیکنان این تیم چراکه از نظر فنی و تاکتیکی برنده این دیدار بودند، تیم خوب استقلال که عملکردی قابل توجهی هم در مسابقات آسیایی داشت از نظر بودجه، امکانات و مهره شرایط بهتری از ذوبی‌ها دارند اما عملکرد شاگردان مجتبی حسینی در این دیدار فوق‌العاده بود.

 

معتقد هستید ذوب‌آهن از نظر فنی عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشت؟

بله همینطور است، ذوب آهن در نیمه نخست سازمان دفاعی بسیار مناسبی داشت و بازی را به خوبی کنترل کرد که در نیمه دوم یک اشتباه موجب شد کمی کار گره بخورد و اگر این اشتباه شکل نمی‌گرفت استقلال در مقابل ذوب‌آهن حرفی برای گفتن نداشت.

البته استقلال هم در این دیدار روز خوبی داشت.

قطعا همینطور است، عرض کردم استقلال روز خوبی داشت اما ذوب‌آهن روز خیلی بهتری داشت و نظم و سازمان ایمی این تیم بی‌نظیر بود، فاصله بین خطوط بسیار منطقی و درست بود و حتی در زمان حمله چهار دفاع ذوبی‌ها به خوبی بالا بودند و اجازه ایجاد خلا و فضا را به تیم حریف نمی‌دادند و راه اجازی نفوذ حریف را بسته بود اگر اشتباه رخ نمی‌داد استقلال به گل نمی‌رسید. پس از گل تساوی رسیدن بازی هم  ذوب آهن شکل و‌فلسفه خود را حفظ کرد و به دفاع مطلق روی نیاورد و فرهاد مجیدی سرمربی محترم استقلال در روزی به پیروزی رسید که به هیچ عنوان حقش نبود.

 

نقش محتبی حسینی را در کوچینگ بازیکنان ذوب‌آهن چطور دیدید؟

مجتبی حسینی یکی از سرمایه‌های مربی‌گری در آینده فوتبال است و پس از آمدنش به اصفهان بسیار خوب به تیم شخصیت داده و در بازی روز گذشته هم با کوچینگ بسیار خوبش در کنار زمین تیمش را در مسیر درست اجرای برنامه‌های تاکتیکی قرار داد.

مجتبی حسینی با توجه به شرایط تیم با تزریق یک تفکر حرفه‌ای به بازیکنانش القا کرد که ابتدا باید گل نخورد و سپس در بهترین زمان ممکن به گل برسذ.

 آینده ذوب‌آهن را در لیگ برتر چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعا ذوب‌آهن با این شکل بازی در هفته‌های باقی مانده، عملکرده خوبی را به جای خواهد گذاشت و مطمئن باشید این تیم نه تنها در بیگ باقی خواهد ماند بلکه در هفته‌های پایانی به هیچ عنوان جزو کاندیداهای سقوط نخواهد بود و اگر  این تیم در نیم‌فصل اول عملکرد بهتری داشت  حتی می‌شد به کسب سهمیه امیداور بود.

بسیاری معتقد هستند ذوب‌آهن بازی‌ها سختش باقی مانده و همین امر شرایط را برای آنها سخت خواهد کرد.

اصلا اینطور نیست، اتفاقا ذوب‌آهن در مقابل تیم‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند بسیار عملکرد بهتری دارد و تیم‌هایی همچون سپاهان و پرسپولیس و ... باید بدانند این تیم دیگر تیم از پیش بازنده نیم‌فصل اول نیست و بازی بسیار سختی مقابل تیم تحت هدایت مجتبی حسینی در دیش دارند.

نقش مدیریت باشگاه را در شرایط فعلی ذوب‌آهن چگونه می‌بینید؟

واقعا باید تبریک گفت به جناب مهندس فریدونی که با حضورشان آرامشی مثال زدنی را در مجموعه ایجاد کرد و این مدیریت در کنار دانش مجتبی حسینی می‌تواند نتایج خوبی را برای ذوب‌آهن به همراه داشته باشد.

 

خیلی ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید

خواهش میکنم من هم از شما و مجموعه خوب فرتاک تشکر می‌کنم

گفت گو از پوریا منصوری

خبرنگار ورزشی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qkpl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد جالب ذوب آهن در جام حذفی