تاریخ انتشار: 1400/04/09 22:08
کد خبر: 37144

سمیعی: هیچ نهادی و ارگانی از پرسپولیس حمایت نمی کند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: خودم را در باشگاه تنهای تنها می بینم و پشتوانه ای ندارم.
سمیعی: هیچ نهادی و ارگانی از پرسپولیس حمایت نمی کند

جعفر سمیعی با اشاره به پیروزی سرخپوشان پایتخت مقابل گل‌گهر سیرجان و ادامه صدرنشینی اظهار داشت: عملکرد کادرفنی و بازیکنان در این شرایط، تحسین‌برانگیز است و بسیار خوشحالم که آنها توانستند جواب محبت همیشگی هواداران را بدهند و بهترین امتیازات را کسب کنند. این حس خوبی که از تیم به جامعه تزریق می‌شود، حاصل لطف خداوند و تلاش جانانه اعضای تیم است. ما هم در باشگاه برای رفع موانع در مسیر موفقیت‌های بیشتر می‌کوشیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: کسب برد مقابل تیمی که به لحاظ فنی، عملکرد خوبی داشته، کار آسانی نبود اما یحیی گل‌محمدی و شاگردانش از پس این ماموریت مهم برآمدند. البته هنوز کارمان تمام نشده و معتقدم که پنج فینال سخت و حساس دیگر در پیش داریم که هر کدامش می‌تواند سرنوشت‌مان در این فصل را رقم بزند. حتی یک لحظه نباید تمرکزمان را از دست بدهیم. خدا را شکر می‌کنم که بازیکنان و مربیان تیم، به خوبی شرایط را درک می‌کنند وحس مشترکی برای رقم زدن افتخارات جدید دارند. این وضعیت، هر هواداری را نسبت به آینده، دلگرم می‌کند. من و همکارانم نیز، مثل هواداران مشتاق کسب افتخارات بیشتری هستیم و اعضای تیم را تشویق می‌کنیم با سرعت زیادی به سمت قهرمانی حرکت کنند.

نایب رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس سپس به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: من اهل گلایه و شکایت نیستم و در این ماه‌ها که مدیریت بر باشگاه را قبول کردم، این موضوع را نشان دادم که فردی خوشبین و آینده‌نگر باشم. می‌توانستم هر روز در رسانه‌ها به صحبت بپردازم اما معتقدم آدم‌هایی موفق هستند که کار کنند وگرنه با حرف زدن، کارها پیش نمی‌رود و هیچ اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. صداقت، اخلاق، احترام به سایر تیم‌ها و شفافیت با هواداران، اصولی بوده که هرگز از آن عبور نکردم. همه حرف‌ها را در دل خودم نگه داشتم و می‌دانم که طرفداران تیم فقط دوست دارند اخبار خوب بشنوند اما حالا شرایط به شکلی پیش رفته که من نگران آینده هستم و باید این نگرانی را با هواداران در میان بگذارم.


وی در گفت و گو با سایت پرسپولیس افزود: واقعیت این است که ما با مشکلات مالی گسترده‌ای مواجه شده‌ایم. من تا به حال، رک و روراست حرف زدم و صادقانه کار کردم. نگذاشتم کسی متوجه مشکلات شود اما حالا وضعیت کاملا تغییر کرده و خودم را تنهای تنها می‌بینم. غیر از هواداران، هیچ‌ نهاد و ارگانی از باشگاه پرسپولیس حمایت نمی‌کند. ما با چند موضوع مختلف مواجه هستیم که انگار قرار نیست حل شود. از یک‌سو، بدهی‌های گذشته مثل بدهی به کالدرون، خواکین، اینیگو والنسیا، ماریو بودیمیر و... بود و از طرف دیگر، بدهی‌های گسترده داخلی. تعداد زیادی از بازیکنان قدیمی، هنوز از باشگاه طلب دارند. برخی قراردادها با شرکت‌های داخلی هم باعث افزایش گرفتاری‌های باشگاه شده است. هزینه‌های کنونی باشگاه در شرایط کرونا، چندبرابر سال‌های قبل است. همچنین با بدهی باورنکردنی مالیاتی مواجه هستیم. در یک کلام بگویم؛ امروز باشگاه پرسپولیس با بحران بزرگی مواجه شده که شاید در 20 سال گذشته، بی‌سابقه است.


سمیعی ادامه داد: البته من و همکارانم در هیات مدیره برنامه‌های زیادی برای عبور از این بحران داریم اما چند مشکل اساسی سد راه ماست. تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، اجازه نمی‌دهد پاداشی که حق باشگاه‌ است را وارد حساب‌مان کنیم. اگر این پاداش به دست باشگاه برسد، حداقل می‌توانیم با بازیکنان تسویه‌حساب کنیم و رضایت کالدرون را بگیریم. مشکل دیگر ما، عدم دسترسی به منابع درآمدزا یا درآمدساز است. همه این موارد از کنترل ما خارج است. همچنین کنترلی روی درآمدهای جانبی از جمله حق‌پخش، بلیت فروشی فیزیکی، تبلیغات محیطی و... هم نداریم و هزینه‌های‌مان در وضعیت کرونا، چندبرابر بیشتر از گذشته شده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نهایت گفت: ما با وجود همه این مشکلات و بحران بزرگی که گریبان باشگاه را گرفته، بدون فوت وقت، کارها را پیش می‌بریم و قرار نیست تسلیم شویم. بحث من، شفاف‌سازی در مورد بخشی از مشکلات باشگاه بود و می‌خواستم هواداران از وضعیتی که در آن گرفتار‌ شده‌ایم، آگاه شوند. نسبت به یک ماه قبل، ساعات بیشتری برای کار اختصاص داده‌ایم و گاهی بین 16 تا 18 ساعت در روز برای حل مشکلات پرسپولیس صرف می‌کنیم اما در باشگاه تنها هستیم و پشتوانه‌ای نداریم که بگوییم با کمک افراد دیگر، مشکلات را از بین می‌بریم. هر طرحی که برای درآمدزایی پیشنهاد شد، پذیرفتیم و حالا فقط می‌توانیم روی حمایت شما هواداران حساب کنیم. جا دارد از همه شما تشکر کنم که به هر طریقی، به کمک باشگاه آمدید و امیدوارم با ادامه روند چشمگیری که تیم‌مان در پیش گرفته، به قهرمانی‌های بیشتری برسیم و از این راه، مزد حمایت‌تان را بگیرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wzrnr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمک هواداران پرسپولیس ۲۴ میلیاردی شد!