تاریخ انتشار: 1400/04/31 19:57
اختصاصی
کد خبر: 36149

بازی با استرس‌ قهرمانی را از سپاهان می گیرد؟/ نویدکیا بیش از حد شاگردانش را نوازش می کند!

سپاهان اصفهان در یک بازی نزدیک و پر انتقاد توانست با نتیجه یک بر صفر شهر خودرو مشهد را شکست داده و سه امتیاز خارج از خانه را به دست آورد. سه امتیازی که به ترس‌ به دست آمد ولی فقط برای در کورس قهرمانی ماندن بود نه در حد قهرمان شدن!
بازی با استرس‌ قهرمانی را از سپاهان می گیرد؟/ نویدکیا بیش از حد شاگردانش را نوازش می کند!

در شبی که رقیب سپاهان برای رسیدن به کسب‌ قهرمانی ماشین سازی انتهای جدولی را گلباران کزد و تفاضل گلش را بالا برد، زردپوشان اصفهانی به یک پیروزی اختصادی یک بر صفر مقابل شهر خودرو بسنده کردند تا فقط در کورس باقی بمانند. شاگردان محرم نویدکیا در حالی این نتیجه را به دست آوردند ‌که خوش شانس هم بودند وگرنه همین نتیجه نیز نباید کسب می شد. بازی با ترس و پر استرس و البته پر اشتباه باعث شد شاگردان محرم نویدکیا فقط نتیجه را بگیرند و از تنها رقیب شان عقب نمانند. البته این اولین بازی با ترس و پر استرس‌ سپاهان نبود و شاگردان نویدکیا هفته هاست که با همین روش فوتبال بازی می کنند و نشانی از سپاهان همیشگی ندارند.

 یکی از عوامل با ترس بازی کردن سپاهان به خود سرمربی تیم برمی گردد که اصلا تحرک و تهیج کردن تیمش را ندارد و مثل یک مربی خنثی کنار زمین می ایستد و نظاره گر بازی شاگردانش است. وقتی مربی از بیرون زمین نتواند شور و اشتیاق بازی بدون ترس را به شاگردانش تزریق کند، قطعا نفرات داخل زمین نیز آن انرژی لازم را برای "دریده" بازی کردن را پیدا نمی‌کنند. شاید خیلی ها بگویند خصلت محرم نویدکیا همین است و دوست دارد با آرامش تیمش را هدایت کند و استرس‌ به شاگردانش ندهد، ولی واقعیت این نیست و کادر فنی آن هم در فوتبال ایران باید جنب و جوش کنار زمین را داشته باشد؛ چون همه مربیان داخلی با شلوغ کاری و سر و صدا شاگردانشان را به فوتبال جنگجویانه و درگیرانه هدایت می کنند. شما توجه کنید، همین فوتبال با ترس سپاهان که نشات گرفته از کادر فنی است، باعث شده بهترین خط حمله لیگ در کورس قهرمانی رفته - رفته با حداقل گل به پیروزی برسد و تفاضل گل بالا را تقدیم رقیبش کند.

عامل دیگر ترسو بازی کردن طلایی بوشان، نداشتن تنوع تاکتیکی است که سپاهان بیش از حد یکنواخت بازی می کند و در اکثر بازی های خبری از پلن (B) نیست و نویدکیا و دستیارانش فکری به حال این مشکل نمی کنند. وقتی ماشین سازی سقوط کرده در اصفهان با اختلاف یک گل به این تیم می بازد و در تبریز هم تساوی پر گل سه بر سه را به دست می آورد، این نشان می دهد که شاگردان نویدکیا مقابل تیم انتهای جدولی نیز استرس‌ همیشگی را دارند. تساوی های پیاپی مقابل تیم‌های بالای جدولی نیز گویای همین موضوع است که این تیم نه به رقیبانش ترس وارد کرده و نه به تیم‌های پایین جدولی که اگر قهرمان نشود، فقط بازی ترسو بازی کردن عامل اصلی اش بوده و خود محرم نویدکیا؛ وگرنه این تیم امکانات و مهره های کافی را برای قهرمانی داشته است.

به قلم علی مسعود

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36bvmj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ساعت بازی شهر خودرو - سپاهان تغییر کرد