تاریخ انتشار: 1400/05/06 18:27
کد خبر: 35841

فوتبال المپیک توکیو؛ پایان مرحله گروهی با صدرنشینی اسپانیا و ژاپن

مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۰ در بخش مردان با معرفی چهار تیم صعودکننده به اتمام رسید.
فوتبال المپیک توکیو؛ پایان مرحله گروهی با صدرنشینی اسپانیا و ژاپن

مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش مردان با انجام دیدارهای دو گروه اول و سوم به اتمام رسید و چهره تیم‌های حاضر در دور دوم مشخص شد.

در گروه اول تیم ملی ژاپن دست به کار بزرگی زد و با چهار گل فرانسه را در هم کوبید. تاکه‌فوسا کوبو(۲۷)، هیروکی ساکای(۳۴)، کوجی میوشی(۷۰) و دایزن مائدا(۹۱) گلزنان این دیدار بودند. راندال کولو مائونی در دقیقه ۷۴ از تیم فرانسه اخراج شد. ژاپن با این برد ۹ امتیازی شد و مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. فرانسه هم با سه امتیاز در رده سوم جای گرفت و به دور دوم نرسید.

در دیگر دیدار این گروه مکزیک با سه گل از سد آفریقای جنوبی گذشت تا با ۶ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص دهد و راهی مرحله بعدی شود. آفریقای جنوبی هم با سه شکست وداع تلخی با المپیک داشت. آلکسیس وگا(۱۸)، لوئیز رومو(۴۵) و هنری مارتین(۶۰) گلزنان این دیدار بودند. رپو مالپه(۵۷) از آفریقای جنوبی و کارلوس رودریگز(۶۶) از مکزیک هم ۲ بازیکنی بودند که با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شدند تا شاهد بازی خشنی باشیم.

فوتبال المپیک توکیو؛ پایان مرحله گروهی با صدرنشینی اسپانیا و ژاپن

در گروه سوم هم اتفاقات جالبی رخ داد. اسپانیا و آرژانتین برگزارکننده حساس‌ترین بازی بودند که این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد. میکل مرینو در دقیقه ۶۶ لاروخا را پیش انداخت اما توماش بلمونته در دقیقه ۸۷ نتیجه را به تساوی کشاند. با این حال اسپانیا با پنج امتیاز صدرنشین گروه سوم شد و آرژانتین با چهار امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به مصر در رده سوم قرار گرفت و حذف شد.

مصر در بازی دیگر گروه توانست با نتیجه ۲ بر صفر از سد استرالیا بگذرد و به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. آنها با گل‌های احمد رایان و عمار حمدی در دقایق ۴۴ و ۸۵ نخستین برد خود را در این دوره از مسابقات جشن گرفتند. استرالیا هم با سه امتیاز قعرنشین شد.

پیش از این تیم‌های برزیل، ساحل عاج، نیوزلند و کره‌جنوبی صعود کرده بودند. در دور دوم شاهد حضور ۲ تیم آسیایی، یک تیم از آمریکای شمالی و مرکزی، یک تیم از اقیانوسیه، ۲ تیم از قاره آفریقا، یک تیم از آمریکای جنوبی و یک تیم از اروپا هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qdl9p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش کمیته برگزاری به درخواست تعویق المپیک توسط اسپانسرها