تاریخ انتشار: 1400/07/18 20:02
کد خبر: 32238

اختصاصی/ تنها تیم بدون امتیاز قابل احترام/ خطر بیخ گوش سامورایی ها!

بی‌دلیل نبود؛ گروه (B) قاره آسیا را گروه مرگ مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر نامیدند که الان تیم ملی ژاپن در خطر حذف قرار گرفته است. ژاپنی که بدون شک، یکی از بهترین تیم های ۲۰ سال اخیر قاره آسیا محسوب می شود که همه افتخارات را به دست آورده ولی اکنون در وضعیت اضطراری به سر می برد.
اختصاصی/ تنها تیم بدون امتیاز قابل احترام/ خطر بیخ گوش سامورایی ها!

رقابت های انتخابی جام جهانی قطر درحالی پیگیری می شود که در گروه (A) تیم ملی ایران با ۹ امتیاز صدرنشین است و در گروه (B) نیز تیم های استرالیا و عربستان ۹ امتیازی هستند و رقابت تنگاتنگی با هم دارند.  هنوز شگفتی خاصی در این دو گروه رخ نداده و در گروه اول، طبق انتظار تیم های ایران و کره جنوبی مدعیان صعود محسوب می شوند و در گروه دوم نیز تیم های استرالیا و عربستان فعلا مدعی صعود هستند و تنها تیم ملی ژاپن است که اگر همین روند را ادامه دهد، فقط می شود آن  را ناکام بزرگ قاره آسیا لقب داد.

اما در همین دو گروه، تیمی حضور دارد که هنوزه هیچ امتیازی دشت نکرده و تنها تیم بدون امتیاز مسابقات محسوب می شود. تیمی که اگر بازی های مرحله‌ اول و دوم آن را پیگیری کرده باشید، متوجه می شوید، تیم بسیار قابل احترامی است که همه تیم ها را به دردسر می اندازد، ولی امتیاز نمی گیرد! تیم ملی ویتنام که در مرحله اول به عنوان‌ تیم دوم پس از امارات صعود کرد، تا شگفتی ساز مرحله اول رقابت‌ ها لقب بگیرد، اکنون در قعر جدول به سر می برد! فراموش نکنید؛ ویتنام درحالی به عنوان‌ تیم دوم صعود کرد که تنها یک امتیاز از امارات کمتر داشت و اتفاقا بازی رفت نیز همین تیم را شکست داده بود. حال این تیم در سخت‌ترین گروه مسابقات قرار گرفته و با چنگ و دندان‌ مبازره می کند، ولی متاسفانه مغلوب می شود!

به نتایج سه بازی این تیم دقت کنید؛ بازی اول مقابل‌ عربستان ده نفره با دو پنالتی مشکوک سه بر یک مغلوب شد تا بازنده سربلند لقب بگیرد. بازی دوم برابر استرالیا نیز یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد که در این بازی اگر تجربه‌ لازم را داشت، به هیچ عنوان بازنده نمی شد. در بازی سوم نیز مقابل‌ چین سه بر دو مغلوب شد که دقیقه  ۵ + ۹۰ تساوی را با شکست عوض کرد. ناگفته نماند ویتنامی ها در این مسابقه دو بر صفر عقب بودند، ولی کامبک زدند و نتیجه را دو بر دو کردند، اما در وقت های اضافی گل سوم را خوردند و بازنده شدند. جالب اینجاست ویتنام از جمله تیم هاییست، سرمربی خارجی ندارد و با کادر کاملا بومی هدایت می شود‌‌. شاید این تیم اگر در گروه مرگ قرار نمی گرفت و تجربه لازم را داشت، می توانست شگفتی ساز مسابقات لقب بگیرد و حداقل به سهمیه پلی آف برسد. شاید هم در آینده نزدیک ویتنامی ها حرف هایی برای گفتن داشته‌ باشند و برای تیم های بزرگ خط و نشان‌ بکشند‌. با این حال، فعلا با همین شرایط نیز، باید به این تیم احترام گذاشت و بازنده سربلند، نامید که متاسفانه تنها تیم بدون امتیاز مسابقات محسوب می شود و به چشم نمی آید!

به قلم‌ علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nrlmx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲/ انگلیس و لهستان جشنواره گل به راه انداختند