تاریخ انتشار: 1400/10/27 12:52
کد خبر: 27052

آشنایی با گروه سپاهان| الدحیل سرسخت‌ترین رقیب با ماشین گلزنی و جدال با پرافتخارترین باشگاه ازبکستان

تیم فوتبال سپاهان در گروه D لیگ قهرمانان آسیا 2022 دو رقیب سرشناس دارد که کار سختی برای رقابت با آنها دارد.
آشنایی با گروه سپاهان| الدحیل سرسخت‌ترین رقیب با ماشین گلزنی و جدال با پرافتخارترین باشگاه ازبکستان

 قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 امروز(دوشنبه) به صورت مجازی برگزار شد تا رقبای نمایندگان کشورمان مشخص شود.

استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه از سوی AFC نتوانستند در رقابت ها حضور پیدا کنند و سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 خواهد بود.

در این گروه بندی سپاهان در گروه D قرار گرفت و با تیم های الدحیل قطر و پاختاکور ازبکستان و برنده پلی آف(التعاون عربستان و الجیش سوریه) رقیب شد. فولاد خوزستان نیز در گروه C با تیم های الغرافه قطر، شباب الاهلی دبی و آهال ترکمنستان رقیب شد.

 

*الدحیل قطر(رقیب اصلی سپاهان با ماشین گلزنی آفریقایی)

الدحیل تیمی نام آشنا برای ایرانی ها است و هر سال با یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا رقیب می شود. تیم الدحیل 4 سال پیش با ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش به وجود آمد ولی بنیه ساختاری باشگاه لخویا را در اختیار دارد.

الدحیل با 7 قهرمانی در لیگ ستارگان دومین تیم پرافتخار قطر به شمار می آید. با نگاه به 10 سال اخیر لیگ ستارگان الدحیل سیطره کامل بر لیگ ستارگان داشت و بعد از افت و خیزهای فراوان در نهایت السد با آوردن ژاوی هرناندز روی میزش سال گذشته قهرمان لیگ ستارگان شد و به 5 سال قهرمانی متوالی الدحیل پایان داد.

با جدایی ژاوی از السد دوباره الدحیل با جذب بازیکنان خارجی جدید وارد فاز جدیدی شد و اکنون صدرنشین لیگ ستارگان است. سرشناس ترین بازیکن این تیم می توان اولانگا مهاجم اهل کشور کنیا دانست.

ماشین گلزنی آفریقا سال گذشته بعد از کسب جایزه بهترین گلزن لیگ برتر ژاپن به الدحیل ملحق شد. این ستاره آفریقایی برای فوتبال دوستان ایرانی ناآشنا نیست و در سال گذشته مقابل استقلال به تنهایی در دو بازی رفت و برگشت 5 بار دروازه آبی های پایتخت را باز کرد.

اولانگا در این فصل از لیگ ستارگان قطر نیز همچنان در ترکیب الدحیل می درخشد و با به ثمر رساندن 16 گل در لیگ ستارگان با فاصله بهترین گلزن این لیگ است به نوعی خطرناک ترین بازیکن الدحیل به شمار می آید.

*پاختاکور(پرافتخارترین باشگاه ازبکستان و رقیب سرسخت برای سپاهان)

پاختاکور نامی آشنا در فوتبال آسیا به شمار می آید. این باشگاه به نوعی باشگاه ملی ازبکستان به شمار می آید و سابقه زیادی دارد و تیمی با ریشه است. همیشه پاختاکور بیشترین سهم را در تیم ملی این کشور داشته و به نوعی باشگاهی استعدادپرور به شمار می آید.

پاختاکور با 13 قهرمانی در لیگ برتر پرافتخاترین باشگاه ازبکستان به شمار می آید. با نگاه به کارنامه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا متوجه می شوید تیم فوتبال پاختاکور تا به حال ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده است و سابقه دو بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات (سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴) را در کارنامه دارد.

از بازیکنان برجسته تولید این باشگاه می توان به سرور جباروف بازیکن سابق استقلال اشاره کرده که با درخشش در ترکیب تیم پاختاکور دوبار جایزه مرد سال آسیا را فتح کرد. این تیم نیز رقیب سرسختی برای زرد پوشان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید.

*برنده پلی آف(التعاون عربستان/الجیش سوریه)

التعاون یکی از تیم های متوسط لیگ عربستان به شمار می آید که به دلیل عدم دریافت جواز حرفه ای باشگاه های بزرگ النصر و الاتحاد عربستان سهمیه به این تیم رسیده است. التعاون افتخاری در لیگ عربستان ندارد و نمی توان این تیم را در میان 4 تیم بزرگ عربستان یعنی الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی قرار داد و در صورت صعود به مرحله گروهی رقیب آسان برای سپاهان خواهد بود.

الجیش سوریه هم سابقه ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و به دلیل 40 تیمی شدن لیگ قهرمانان فرصت پیدا کرده تا در این رقابت ها حضور پیدا کند. لیگ سوریه جزو لیگ های درجه 4 به شمار می آید و این تیم در صورت صعود نمی تواند رقیب سختی برای شاگردان نوید کیا باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399jy7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ قهرمانان آسیا قرعه کشی شد