تاریخ انتشار: 1400/11/23 12:20
کد خبر: 25994

تارتار ترمز صدرنشین را می‌کشد؟

تیم فوتبال ذوب‌آهن صفهان در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف استقلال خواهد رفت.
تارتار ترمز صدرنشین را می‌کشد؟

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز یکشنبه 24 بهمن ماه با برگزاری 5 دیدار به اتمام می‌رسد که در حساس‌ترین بازی هفته، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم استقلال تهران خواهد رفت.

 

نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر که بعد از برگزاری هفته شانزدهم با تعطیلی 20 روزه مواجه شده بود، از امروز با برگزاری مسابقات هفته هفدهم آغاز می‌شود و ذوب‌آهن در حساس‌ترین بازی هفته باید به مصاف استقلال تهران برود. دیداری سخت و حساس که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برگزار کننده، برای تیم‌های پرسپولیس و سپاهان نیز اهمیت بالایی دارد و می‌تواند معادلات قهرمانی را وارد فاز تازه‌ای کند.

تعطیلات زمستانه لیگ را می‌شد فرصت طلایی سبزپوشان اصفهانی برای شروع دوباره دانست، اما نقل و انتقالات ذوبی‌ها در نیم‌فصل بسیاری از دوستداران این تیم را دچار تردید کرده است. ذوبی‌ها فصل را با تارتار آغاز کرده و سعی داشتند تا تغییرات گسترده در ترکیب ذوب‌آهن تیم قدرتمندی راهی مسابقات کنند و به روزهای اوج‌شان بازگردند، اما در عمل موفق نبوده و نیم‌فصل ضعیفی را پشت سر گذاشتند. با شروع تعطیلات نیم‌فصل چند مهره موثر ذوب‌آهن از جمله گردان و جهانی از این تیم جدا شدند. با این حال ذوبی‌ها در فصل نقل و انتقالات چندان هم بیکار نبوده سعید باقرپسند، آشوری، درویشی، صادقی و پورهاشم به خدمت گرفتند و با جذب 5 بازیکن فعالیت خود در نقل و انتقالات زمستانه را به پایان رساندند و آماده شروع رقابت‌ها شوند.

ذوب‌آهن در شروع مجدد رقابت‌های نیم‌فصل دوم باید به مصاف صدرنشین فعلی لیگ برود؛ دیداری نفس‌گیر و حساس که با در نظر گرفتن تاثیر نتیحه آن روی معادلات قهرمانی قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته هفدهم را دارد و می‌تواند تبدیل به دوئلی تمام عیار شود.

ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس می‌شود که در پایان هفته شانزدهم بازی با صنعت نفت را با نتیجه یک بر صفر واگذار نمود تا رقابت‌های نیم‌فصل را با شکست به اتمام برساند. ذوب‌آهن در 16 هفته گذشته 5 برد، 3 تساوی و 8 شکست به دست آورده و با اندوختن 18 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد.

در آن سو استقلال هفته گذشته بازی عقب افتاده خود از هفته شانزدهم را برگزار کرده و تیم هوادار را با نتیجه 2 بر یک شکست داد تا نیم‌فصل دوم را با پیروزی شروع کند. شاگردان مجیدی از 16 بازی قبلی خود 11 برد و 5 تساوی به دست آورده‌اند و با اندوختن 38 امتیاز تنها تیم بدون شکست لیگ به شمار می‌آیند و در صدر جدول ایستاده‌اند. استقلال با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود، پرسپولیس 3 امتیاز اختلاف دارد و برای حفظ صدر جدول باید از سد ذوب‌آهن بگذرد.

سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت مجدد به لیگ و حفظ روند موفقیت‌هایشان به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند اما این اتفاق چندان هم ساده نیست. شاگردان تارتار در بازی فردا باید به مصاف تیمی بروند که تاکنون باختی نداشته و بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. ذوب‌آهن در شرایطی آماده مصاف استقلال می‌شود که در فاز هجومی تضعیف شده و بهترین گلزن خود در این فصل را از دست داده است و شرایط فنی بازیکنان تازه وارد این تیم نیز هنوز مشخص نیست. در فاز دفاعی ذوبی‌ها از شرایط خوبی برخوردار بوده و دست تارتار را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز است.

در آن سو استقلال تیم پرقدرت و باکیفیتی است که در فصل جاری هزینه‌های زیادی را انجام داده و ستاره‌های گران قیمتی مانند یامگا، ژستد، مطهری ، مهدی‌پور و نیک‌نفس را در اختیار دارد. استقلال تیم بسیار پر مهره‌ای است که در هر پست از حداقل 2 بازیکن آماده بهره می‌گیرد، نکته‌ای که به فرهاد مجیدی اجازه چیدن ترکیب‌های مختلف را داده و دست او را برای اعمال تنوع تاکتیکی باز می‌گذارد.

تیم مجیدی در فاز هجومی تیم خطرناکی است و مهاجمان زهردار و فرصت‌طلبی در اختیار دارد؛ استقلال با 26 گل زده  خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد با این حال برگ برنده صدرنشین فعلی لیگ، بدون شک خط میانی‌اش است. حضور ستاره‌های پرآوازه و تنوع هافبک‌های استقلال، آبی‌پوشان تهران را در این خط بسیار قدرتمند کرده و بدون شک در تعیین سرنوشت این دیدار نقش بسیار موثری دارند. شاگردان مجیدی در فاز دفاعی نیز پرقدرت ظاهر شده‌اند و با دریافت 6 گل بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

تقابل ذوب‌آهن و استقلال را می‌توان بازی انگیزه و روحیه دانست. آبی‌پوشان قصد دارند با پیروزی در این دیدار، فاصله خود را با سایر مدعیان، مخصوصاً پرسپولیس حفظ کنند و ذوبی‌ها نیز برای بهبود جایگاه‌شان به 3 امتیاز این دیدار نیاز وافری دارند و همین نکته می‌تواند این دیدار را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته کند. بدون شک تیمی می‌تواند در بازی روز یکشنبه موفق باشد که از توان روحی و روانی بالاتری برخوردار بوده و بازیکنانش از تمرکز بهتری برخوردار باشند. چیزی که مشخص است هر 2 تیم در این دیدار برای برد به میدان خواهند آمد. باید منتظر ماند و دید اندیشه‌های کدام یک پیروز میدان خواهد شد.

برترین گلزنان:

کوین یامگا با 7 گل برترین گلزن بازی فرداست.

مصدومان و محرومان:

امیر شبانی مقابل صنعت نفت از جریان بازی اخراج شد و مقابل استقلال غایب خواهد بود. در تیم استقلال داریوش یزدانی محروم بوده و در بازی فردا حضور نخواهد داشت، علاوه بر این، کارت بازی عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی آبی‌پوشان هنوز صادر نشده و احتمال غیب او مقابل ذوب‌آهن زیاد است.

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، عارف غلامی ، محمدحسین مرادمند، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، وریا غفوری، جعفر سلمانی، امین قاسمی‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد.

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، محمد قریشی، پویا پورعلی، مسعود ابراهیم‌زاده، رضا خالقی‌فر، حسین ابراهیمی، محمدامین درویشی، سجاد جعفری، محمد خدابنده‌لو، سجاد آشوری.

سرمربی: تارتار

برنامه سایر بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شنبه 23 بهمن

سپاهان_نفت مسجدسلیمان

پدیده مشهد_مس رفسنجان

صنعت نفت آبادان_تراکتور

 

یکشنبه 24 بهمن

نساجی_پرسپولیس

پیکان_هوادار

گل‌گهر سیرجان_فجرسپاسی

فولاد_آلومینیوم اراک

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y8koj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ذوب‌آهن خواهان تغییر زمان دیدار با استقلال شد