تاریخ انتشار: 1400/12/20 23:32
کد خبر: 24721

استقلال با برد به داربی رسید/ منصوریان نتوانست مانع پیروزی فرهاد شود

تیم فوتبال استقلال که اکثر دیدارهایش در لیگ بیست و یکم را با حداقل گل به پایان برده است، با همین فرمول صنعت نفت را برد و با دفاعی که «ایتالیایی» شکل گرفته سه امتیاز حساس را کسب کرد.
استقلال با برد به داربی رسید/ منصوریان نتوانست مانع پیروزی فرهاد شود

 دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۲۰ امروز جمعه با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی ها به پایان رسید.

امیرحسین حسین زاده(۳۲) برای استقلال گل زد.

استقلال در این دیدار با ترکیب سیدحسین حسینی، صالح حردانی(۸۱ وریا غفوری)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف(۸۱ سعید مهری)، رضا آذری، امیرحسین حسین‌زاده(۷۵ سبحان خاقانی)، کوین یامگا و آرمان رمضانی(۵۶ ارسلان مطهری) به میدان رفت.

استقلال با خیال راحت به پرسپولیس رسید/ یک گل آبی و دفاع ایتالیایی

 

شاگردان فرهاد مجیدی که پرسپولیس را در فاصله سه امتیازی خود می دیدند برای آنکه همچنان فاصله شش امتیازی را حفظ کنند بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار دادند و در همان دقایق ابتدایی فشار زیادی را روی دروازه مهمان جنوبی ایجاد کردند.

استقلال که در این دیدار برای اولین بار از سیلوا مدافع جدید خود استفاده کرد و ژستد را هم روی نیمکت قرار داد، برای رسیدن به پیروزی در نیمه اول موقعیت زیادی خلق نکرد اما از همان معدود موقعیت ها به گل برتری رسید.

یامگا که یکی از بهترین بازیکنان استقلال در این فصل است در دقیقه ۳۲ توپی را از جناح چپ درون محوطه جریمه ارسال کرد که امیرحسین حسین زاده با تیزهوشی و جدا شدن از مدافع صنعت نفت و با ضربه سر دروازه فرزین گروسیان را باز کرد.

استقلال با خیال راحت به پرسپولیس رسید/ یک گل آبی و دفاع ایتالیایی

 

بعد از این گل صنعت نفت یک موقعیت خوب روی ضربه ایستگاهی به دست آورد که شوت سرکش بازیکن نفتی را سیدحسین حسینی دفع کرد. علیرضا منصوریان در نیمه اول دوم تعویض در ترکیب تیمش انجام داد اما نتوانست مانع از شکست صنعت نفت در نیمه اول شود.

نیمه دوم هر چند با عطش صنعت نفت برای رسیدن به گل تساوی آغاز شد اما این استقلال بود که فرصت های بهتری را ایجاد کرد. در دقیقه ۵۴ آبی ها توسط عارف غلامی به گل دوم دست پیدا کرد اما کمک داور اعلام آفساید کرد. چند دقیقه بعد آرمان رمضانی از ترکیب استقلال بیرون رفت و ارسلان مطهری وارد زمین شد.

در دقایق میانی نیمه دوم صنعت نفت نبض بازی را در اختیار گرفت و روی دروازه حریف فشار آورد اما سیلوا و سایر نفرات خط دفاعی آبی پوشان بدون نقص کارشان را انجام دادند و اجازه نزدیک شدن حریف به دروازه حسینی را ندادند تا همچنان برتری یک بر صفر نیمه اول حفظ شود.

استقلال با خیال راحت به پرسپولیس رسید/ یک گل آبی و دفاع ایتالیایی

 

۱۰ دقیقه پایانی این دیدار هم مثل اکثر دقایق بعد از گل با حملات صنعت نفت همراه بود اما آبی های تهرانی که با ساختار دفاعی ایتالیایی ناشی از حضور «پین» در کادر فنی شان کار را پیش می برند، اجازه استفاده از موقعیت ها را به صنعت نفت ندهند.

استقلال با این پیروزی فاصله ۶ امتیازی اش با پرسپولیس را حفظ کرد تا با خیالی راحت به دربی نود و هشتم وارد شود. شاگردان مجیدی ۵۴ امتیازی هستند و پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در تعقیب این تیم است.

نود و هشتمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز پنجشنبه ۲۶ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و در تعیین سرنوشت تیم قهرمان می تواند تاثیرگذار باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqydq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منصوریان: نگاه فوتبال ایران به بازی صنعت نفت و استقلال است