تاریخ انتشار: 1401/01/03 07:53
کد خبر: 24312

برزیل؛ سلسائو بعد از ۲۲ سال قهرمانی می‌خواهد

برزیل که با قاطعیت به عنوان تیم نخست به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد فرصت دارد که پس از ۲۲ سال دوباره قهرمانی در این بازی‌ها را تجربه کند.
برزیل؛ سلسائو بعد از ۲۲ سال قهرمانی می‌خواهد

برزیل خیلی زود توانست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست بیاورد. سلسائو در شرایطی که تیم‌های بزرگ آمریکای جنوبی غیر از آرژانتین فراز و نشیب زیادی داشتند به راحتی مسافر قطر شد. میزبان دو دوره قبل جام جهانی به بدترین شکل ممکن از آن رقابت‌ها کنار رفت و شکست سنگین ۷ بر یک را برابر آلمان تحمل کرد تا چهارم شود.

تیم ملی فوتبال برزیل در دوره قبل جام جهانی یعنی ۲۰۱۸ روسیه توانست با ۷ امتیاز از مرحله گروهی به دور حذفی راه یابد و با برتری برابر مکزیک به جمع ۸ تیم پایانی رسید ولی در آن مرحله برابر بلژیک شکست خورد و از رسیدن به مراحل پایانی بازماند. با این حال برزیل نسبت به چهار سال گذشته تیم بهتری شده و قطعا یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست. پرافتخارترین تیم جهان فرصت دارد که با درخشش نیمار در خط حمله خود بعد از ۴ دوره ناکامی، قهرمانی دیگری در جام جهانی به دست بیاورد.

با این حال مشکل کنونی اصلی برزیل نبود یک مهاجم خوب در کنار نیمار است. پس از این که تیته به عنوان سرمربی برزیل انتخاب شد، گابریل ژسوس را به عنوان مهاجم شماره "۹" خود برگزید. این مهاجم پس از فتح المپیک برزیل به همراه نیمار، خط حمله سلسائو را تشکیل دادند. او در مرحله مقدماتی جام جهانی توانست بدرخشد، هفت گل بزند و پنج پاس گل بدهد ولی در روسیه عملکرد ضعیفی داشت و گل نزد. برزیل همیشه مهاجمان خوب زیادی در ترکیب خود داشته است. زوج به‌به‌تو و روماریو در جام جهانی آمریکا از یاد نمی‌رود. با این حال ژسوس در روسیه در حد انتظار ظاهر نشد و آمار ناامید کننده‌ای بر جای گذاشت. برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی یک مهاجم برزیلی نتوانست گلزنی کند. باید دید تیته برای خط حمله خود در جام جهانی چه تدابیری در سر دارد. نفراتی چون روبرتو فیرمینو، ریچارلیسون، گابریل باربوسا و وینیسیوس جونیور نفراتی هستند که می توانند در کنار نیمار به میدان بروند.

برزیل در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ میزبان بازی‌ها بود و توانست به دیدار نهایی نیز راه یابد و امیدوار بود که برای دومین بار پیاپی قهرمانی را به دست بیاورد ولی با یک گل برابر آرژانتین، رقیب دیرینه خود شکست خورد تا نایب قهرمان شود. از آن زمان تاکنون برزیل بدون شکست بوده است ولی چیزی از تلخی باخت در فینال کوپا آن هم برابر آرژانتین کم نکرده است.

برزیل در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بسیار خوب ظاهر شده است و در ۱۵ دیدار به ۱۲ برد و ۳ مساوی رسیده است و بدون باخت توانست به جام جهانی راه یابد. دو دیدار بعدی این تیم نیز کاملا تشریفاتی است و تاثیری در سرنوشت سلسائو ندارد. برنامه دو دیدار پایانی برزیل به شرح زیر است:

برزیل -  شیلی/ پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ 

بولیوی - برزیل/  سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱

البته با رای فیفا قرار است دیدار آرژانتین و برزیل نیز که نیمه تمام مانده بود در ادامه برگزار شود که این دیدار نیز برای هر دو تیم جنبه تشریفاتی دارد.

ستاره

برزیل؛ سلسائو بعد از ۲۲ سال قهرمانی می‌خواهد

نیمار مهاجم پرحاشیه پاری سن ژرمن امید اول کشورش در این دوره جام جهانی است. مردم برزیل زمانی که او دیدار برابر آلمان را به علت آسیب دیدگی از دست داد اشک ریختند و سپس تلخ‌ترین شکست تاریخشان به ثبت رسید. نیمار  بعد از درخشش در بارسلونا و کسب سه گانه، با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست تا آن زمان گرانترین انتقال تاریخ رقم بخورد. بازیکن برزیلی که دوران درخشانی در بارسا داشت تصمیم گرفت از زیر سایه مسی درآید و ستاره اول تیمش باشد. او حالا بار دیگر با لیونل مسی هم‌تیمی شده و در کنار کیلیان ام‌باپه یکی از خطرناک‌ترین خطوط خط حمله فوتبال اروپا را در اختیار دارند. در تالار افتخارات نیمار، نبود جام جهانی و توپ طلا حس می شود و مهاجم برزیلی به خوبی می داند راه رسیدن به توپ طلا قهرمانی در جام جهانی است و چه بسا او بتواند همچون قهرمانی در المپیک ریو، این بار با تیم ملی برزیل افتخار بزرگ را به دست بیاورد.

نیمار تاکنون ۷۰ گل ملی در کارنامه خود دارد و ۷ گل تا رسیدن به رکورد پله فاصله دارد و دیر یا زود به این رکورد خواهد رسید و برترین گلزن برزیلی تاریخ لقب خواهد گرفت.

سرمربی 

برزیل؛ سلسائو بعد از ۲۲ سال قهرمانی می‌خواهد

سرمربی برزیلی پس از ناکامی کشورش در کوپا آمه‌ریکا جانشین دونگا شد. تیته نخستین حضورش را در نیمکت تیم ملی تجربه کرد و تا به امروز نتایج خوبی با برزیل کسب کرده است. او توانست با برزیل به یک چهارم نهایی جام جهانی روسیه برسد و به خوبی می داند که انتظارها از او بالا رفته است. تیته از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی فوتبال برزیل را برعهده دارد. این مربی باتجربه اعلام کرد که بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ از هدایت سلسائو کنار خواهد رفت. تیته با تیم ملی فوتبال برزیل توانست عنوان قهرمانی را در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ به دست آورد.

* تیم ملی برزیل در یک نگاه:

افتخارات: پنج قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰ و ۲۰۰۲

بهترین گلزن: پله (۷۷)

بیشترین بازی: کافو (۱۴۲)

نحوه صعود: تیم اول منطقه آمریکای جنوبی

عملکرد دوره قبل: حذف در یک چهارم نهایی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5mo7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام تاریخ جدید فروش بلیت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر