تاریخ انتشار: 1401/02/26 17:23
کد خبر: 21900

باشگاه استقلال تهران کمپ ورزشی استاندارد در قشم احداث می کند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه گذاری باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران بابت احداث یک کمپ ورزشی استاندارد در نگین خلیج فارس خبر داد.
باشگاه استقلال تهران کمپ ورزشی استاندارد در قشم احداث می کند

این مطلب را افشار فتح الهی روز دوشنبه در سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قشم عنوان کرد و گفت: در جلساتی که با مسوولین باشگاه فرهنگی، ورزشی استقلال در تهران داشتیم قرار شد مدیرعامل این باشگاه با سفر به جزیره زیبای قشم برای  احداث این کمپ ورزشی استاندارد چندین موقعیت خوب را ارزیابی و رصد کنند.

وی ادامه داد: اگر مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال با سفر به جزیره آب و آفتاب محل احداث این کمپ را انتخاب و پسندید، یک کمپ استاندارد برای آینده ورزش قشم باقی می ماند و احداث می شود، ضمن اینکه یک پایگاهی برای ورود تیم های ورزشی داخلی و خارجی به سرزمین عجایب هفتگانه می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: ما متاسفانه نمونه ای از این کمپ های استاندارد ورزشی را در داخل کشور نداریم و با نبود این گونه کمپ ها تیم های ورزشی ما برای تمرین و برپایی اردوهای ورزشی به سایر کشورهای خارجی می رفتند.

فتح الهی اضافه کرد: به لطف خدا در این فاصله ای که توفیق خدمت در جزیره زیبای قشم را داشتیم، یکی از موضوعاتی که خیلی مورد توجه قشموندان قرار گرفت همین تعامل و همدلی بود که بین سازمان منطقه آزاد و شورا و شهرداری قشم اتفاق افتاد.

وی گفت: وقتی بنا است محور، محور خدمت رسانی به مردم باشد خیلی فرق نمی کند که این منطقه آزاد، این شهرداری یا این فرمانداری باشد، باید سطح رضایت مندی مردم را بالا ببریم و اگر اصل بر رضایت مردم است همه این ساز و کارها و این ساختار ها ایجاد شده تا ما بتوانیم کیفیت خدمات به مردم را بالا ببریم، بنابراین خیلی نباید وارد این بحث دستگاهی و دعواهای معمولی بشویم که متاسفانه قبلا وجود داشت و به صورت مستقیم هم آسیبش به مردم رسیده بود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هر کسی سر جایش خودش نشسته بود و امکاناتی داشته و حقوقی دریافت کرده است، اما آنهایی که ضرر کردند مردم بودند.

وی اظهار داشت: به لطف خدا در آن تفاهم ابتدایی که شکل گرفت یک رضایت مندی، یک خوشحالی و یک امیدی به مردم جزیره تزریق شد که مهم ترین اثر این کار مشترک بود که ما با هم انجام دادیم، حالا اینکه خروجی های کار چه نتیجه ای داشته است من هنوز خودم راضی نیستم، اما پیام اولیه اش مردم امیدوار شدند که چند مجموعه با هم همکاری می کنند و ان شاء الله به نتایجی هم می رسد که در آینده می تواند یک بخشی از مسائل و مشکل قشم را حل کند.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45avqx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تحریم دوباره یک برنامه ورزشی از سوی باشگاه استقلال

مالکیت باشگاه استقلال ملاثانی تغییر کرد
در آستانه پایان رقابت های لیگ یک؛